silnik dziwnie pyrkocze

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: morte36 » wt cze 22, 2010 2:01 pm

Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: anabol » wt cze 22, 2010 2:14 pm

może kondensator.... lub wyprzedzenie zapłonu.
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 8:58 pm przez anabol, łącznie zmieniany 1 raz.
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: zippo68 » wt cze 22, 2010 3:24 pm

Jak jeszcze miałem Uaz-a w benzynie to po jakimś czasie jeżdżenia jak zgasiłem silnik też nie mogłem go odpalić i cewka była gorąca. Jak ostygł to znowu palił. Wymieniłem cewkę i nic się nie zmieniło. Ta puszka z opornikami pod cewką też się grzała jak cholera i to ona była przyczyną. Jeden z oporników był zjarany.
A takie pyrkanie miałem też kiedyś w Żuku, ale do tego dochodziła nierówna praca silnika i okazało się, że był nadpalony zawór ssący na drugim garze. Miał za ciasny luz i umarł.
Sprawdź też uszczelki pod kolektorami, szczególnie tą z wydechowego jak przepuszcza to lubi sobie pyrkać. Może przypadkowo padła???? Z tym, że ona nie ma nic wspólnego z brakiem możliwości odpalenia. Za to ssąca już tak/lewe powietrze/
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
uazik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 13, 2009 4:49 pm
Lokalizacja: GKA

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: uazik » czw cze 24, 2010 9:10 pm

morte36 pisze:Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Wydaje mi się, że to wina nieprawidłowej cewki, jeśli aparat ma zwykłe styki to cewka ok.3,0 Ohm a jeśli zapłon elektroniczny cewka niskoomowa ok.1,5 Ohm.
YJ '92r. 4.0
Kia Sorento 2.5 CRDi '05r.

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: losiek » pt cze 25, 2010 10:37 am

czy potwierdzilby ktoś informacja jaką cewkę zakupić do UAZa? silnik uaz, aparat zapłonowy jak to przy takim silniku.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: morte36 » czw lip 08, 2010 6:42 am

uazik pisze:
morte36 pisze:Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Wydaje mi się, że to wina nieprawidłowej cewki, jeśli aparat ma zwykłe styki to cewka ok.3,0 Ohm a jeśli zapłon elektroniczny cewka niskoomowa ok.1,5 Ohm.
Cewki były identyczne ale wstawiłem starą i silnik żyleta :)
Nie wiem co było przyczyna awarii może coś nie stykało i przy wymianie cewki poprawiłem połączenie.
Cewka od żuka poszła na śmietnik pewnie od dawna była walnięta. Tak to jest jak się trzyma i nie wyrzuca stare graty :).
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
uazik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 13, 2009 4:49 pm
Lokalizacja: GKA

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: uazik » czw lip 08, 2010 10:32 pm

morte36 pisze:
uazik pisze:
morte36 pisze:Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Wydaje mi się, że to wina nieprawidłowej cewki, jeśli aparat ma zwykłe styki to cewka ok.3,0 Ohm a jeśli zapłon elektroniczny cewka niskoomowa ok.1,5 Ohm.
Cewki były identyczne ale wstawiłem starą i silnik żyleta :)
Nie wiem co było przyczyna awarii może coś nie stykało i przy wymianie cewki poprawiłem połączenie.
Cewka od żuka poszła na śmietnik pewnie od dawna była walnięta. Tak to jest jak się trzyma i nie wyrzuca stare graty :).

Identyczne na oko, ale dopiero po sprawdzeniu odpowiednim urządzeniem różnica jest widoczna ;)
Ważne żę działa :)2
YJ '92r. 4.0
Kia Sorento 2.5 CRDi '05r.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: morte36 » pt lip 09, 2010 9:23 am

uazik pisze:Identyczne na oko, ale dopiero po sprawdzeniu odpowiednim urządzeniem różnica jest widoczna ;)
Ważne żę działa :)2
Pisząc identyczne miałem na myśli nie tylko gabaryty ale również parametry i oznaczenia wypite na obudowie.
To chyba jednoznacznie świadczy że cewka jest taka sama?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
uazik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt lut 13, 2009 4:49 pm
Lokalizacja: GKA

Re: silnik dziwnie pyrkocze

Post autor: uazik » pt lip 09, 2010 9:43 am

morte36 pisze:
uazik pisze:Identyczne na oko, ale dopiero po sprawdzeniu odpowiednim urządzeniem różnica jest widoczna ;)
Ważne żę działa :)2
Pisząc identyczne miałem na myśli nie tylko gabaryty ale również parametry i oznaczenia wypite na obudowie.
To chyba jednoznacznie świadczy że cewka jest taka sama?
No właśnie nie, też się na tym przejechałem
YJ '92r. 4.0
Kia Sorento 2.5 CRDi '05r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości