Strona 1 z 1

silnik dziwnie pyrkocze

: wt cze 22, 2010 2:01 pm
autor: morte36
Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: wt cze 22, 2010 2:14 pm
autor: anabol
może kondensator.... lub wyprzedzenie zapłonu.

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: wt cze 22, 2010 3:24 pm
autor: zippo68
Jak jeszcze miałem Uaz-a w benzynie to po jakimś czasie jeżdżenia jak zgasiłem silnik też nie mogłem go odpalić i cewka była gorąca. Jak ostygł to znowu palił. Wymieniłem cewkę i nic się nie zmieniło. Ta puszka z opornikami pod cewką też się grzała jak cholera i to ona była przyczyną. Jeden z oporników był zjarany.
A takie pyrkanie miałem też kiedyś w Żuku, ale do tego dochodziła nierówna praca silnika i okazało się, że był nadpalony zawór ssący na drugim garze. Miał za ciasny luz i umarł.
Sprawdź też uszczelki pod kolektorami, szczególnie tą z wydechowego jak przepuszcza to lubi sobie pyrkać. Może przypadkowo padła???? Z tym, że ona nie ma nic wspólnego z brakiem możliwości odpalenia. Za to ssąca już tak/lewe powietrze/

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: czw cze 24, 2010 9:10 pm
autor: uazik
morte36 pisze:Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Wydaje mi się, że to wina nieprawidłowej cewki, jeśli aparat ma zwykłe styki to cewka ok.3,0 Ohm a jeśli zapłon elektroniczny cewka niskoomowa ok.1,5 Ohm.

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: pt cze 25, 2010 10:37 am
autor: losiek
czy potwierdzilby ktoś informacja jaką cewkę zakupić do UAZa? silnik uaz, aparat zapłonowy jak to przy takim silniku.

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: czw lip 08, 2010 6:42 am
autor: morte36
uazik pisze:
morte36 pisze:Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Wydaje mi się, że to wina nieprawidłowej cewki, jeśli aparat ma zwykłe styki to cewka ok.3,0 Ohm a jeśli zapłon elektroniczny cewka niskoomowa ok.1,5 Ohm.
Cewki były identyczne ale wstawiłem starą i silnik żyleta :)
Nie wiem co było przyczyna awarii może coś nie stykało i przy wymianie cewki poprawiłem połączenie.
Cewka od żuka poszła na śmietnik pewnie od dawna była walnięta. Tak to jest jak się trzyma i nie wyrzuca stare graty :).

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: czw lip 08, 2010 10:32 pm
autor: uazik
morte36 pisze:
uazik pisze:
morte36 pisze:Witam ostatnio po 20 min przejażdżce zgasiłem uaza i już drugi raz nie chciał palić kręcił ale nie palił.
Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry a cewka strasznie cieplutka się zrobiła no to w garażu znalazłem starą cewkę od żuka i po szybkiej wymianie odpalił bez problemu ale za to na niskich obrotach tak jak by nie miał siły i śmiesznie pyrkocze. Najbardziej jest to odczuwalne jak z niskich obrotów doda się szybko gaz to na początku tylko słuchać pyr pyr pyr a potem już wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :)

Tak czy siak się zastanawiam czy to może być wina ten starej cewki od żuka czy raczej zbieg okoliczności i coś innego poleciało?
Aha i jeszcze jedna sprawa jak przysłoniłem dopływ powietrza to na niskich obrotach tak jakby przestawał pyrkotać może za dużo dostaje powietrza?
Ale przed wymianą cewki wszystko było ok.

Wydaje mi się, że to wina nieprawidłowej cewki, jeśli aparat ma zwykłe styki to cewka ok.3,0 Ohm a jeśli zapłon elektroniczny cewka niskoomowa ok.1,5 Ohm.
Cewki były identyczne ale wstawiłem starą i silnik żyleta :)
Nie wiem co było przyczyna awarii może coś nie stykało i przy wymianie cewki poprawiłem połączenie.
Cewka od żuka poszła na śmietnik pewnie od dawna była walnięta. Tak to jest jak się trzyma i nie wyrzuca stare graty :).

Identyczne na oko, ale dopiero po sprawdzeniu odpowiednim urządzeniem różnica jest widoczna ;)
Ważne żę działa :)2

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: pt lip 09, 2010 9:23 am
autor: morte36
uazik pisze:Identyczne na oko, ale dopiero po sprawdzeniu odpowiednim urządzeniem różnica jest widoczna ;)
Ważne żę działa :)2
Pisząc identyczne miałem na myśli nie tylko gabaryty ale również parametry i oznaczenia wypite na obudowie.
To chyba jednoznacznie świadczy że cewka jest taka sama?

Re: silnik dziwnie pyrkocze

: pt lip 09, 2010 9:43 am
autor: uazik
morte36 pisze:
uazik pisze:Identyczne na oko, ale dopiero po sprawdzeniu odpowiednim urządzeniem różnica jest widoczna ;)
Ważne żę działa :)2
Pisząc identyczne miałem na myśli nie tylko gabaryty ale również parametry i oznaczenia wypite na obudowie.
To chyba jednoznacznie świadczy że cewka jest taka sama?
No właśnie nie, też się na tym przejechałem