Strona 1 z 2
Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: sob sie 14, 2010 3:51 pm
autor: skyrafal
Koledzy, macie gdzieś zdjęcie lub projekt względnie ESTETYCZNYCH zderzaków na przód i tył oraz kangurki ? podeślijcie, bo wyremontowałem sobie budę i chciałbym ją chwilę miec.
najbardziej zależy mi na zderzakach tylnych, ale takich, które umożliwią ciągnięcie przyczepki.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: sob sie 14, 2010 8:37 pm
autor: carinus
Ale przyczepke ciągniemy hakiem,nie zderzakiem.Jak solidnie przyłoisz to nawet zderzak nie pomoże.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sie 15, 2010 9:12 am
autor: egonnowicz
no tak ale w uazie fabrycznie niema zarzeka i jak sobie założysz to jest lipa z hakiem,wiem bo przerabiałem to już
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sie 15, 2010 9:30 am
autor: Takayuki
Jak szczękami ciągasz przyczepkę, to zderzak z 2 połówek po bokach zmotać, hak w środku... Jak na kulowym to wyjdzie pod spodem i nie ma problemu.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sie 15, 2010 11:30 am
autor: skyrafal
Hak oczywiście do ramy dlatego musi byc z 2 połówek ochraniający tył i częściowo błotnik w jego dolnej części (do koła). natomiast te połówki można połaczyc od dołu pod hakiem, żeby usztywniały całośc, chroniły środek i nie przeszkadzały hakowi.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sie 15, 2010 4:49 pm
autor: carinus
Zadnych połówek nie zrobisz pod hakiem bo już sam hak będzie rył po ziemi na podjazdach.Jak wywalisz szczękowy to zderzak mozna puścić nad samym hakiem i bedzie git.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sie 15, 2010 6:38 pm
autor: Wałek
mocny zderzak przód, robiony przez kolegę z tego forum, wytrzymał głaz na rajdzie u Lenina i nie dopuścił do pogięcia błotników i grilla
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pn sie 16, 2010 8:22 am
autor: skyrafal
ciekawe z jakiej grubej blachy powinno się zrobic taki zderzak ? chodzi o optymalną grubośc materiałów, żeby nie był ani za ciężki, ale żeby też nie był zbyt cienki i słaby.
natomiast już odpowiadam na post Kolegi Carinusa - hak nie będzie rył, bo jest przykręcony dokładnie w miejscu starego haka. oczywiście zwykłe przyczepki stoją dęba, ale mam zamiar zrobic sobie specjalną off-roadową na kołach od uaza lub kupic wojskową ewentualnie przerobic na przyczepkę podwozie agregatu prądotówrczego
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pn sie 16, 2010 10:46 am
autor: knighterrant
Na forum Wałka masz dokładny opis i foty tego zderzaka i kilku innych. W podpisie masz adres forum .

Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pn sie 16, 2010 3:21 pm
autor: Wałek
zderzak jest lekki sam go montowałem, a kamieni się nie boi
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pn sie 16, 2010 6:31 pm
autor: carinus
Właśnie sztuką jest zrobic coś z "cienkiego" przekroju ale duzej wytrzymałosci.Fajny kształt,ładnie to wygląda.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: czw sie 19, 2010 7:48 pm
autor: egonnowicz
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pt sie 20, 2010 1:19 pm
autor: skyrafal
możecie podesłac coś do tyłu

Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sie 22, 2010 10:19 am
autor: krzysiekass
Witam . Hak nie musi być montowany do ramy . Należy wykonać zderzak o odpowiednich wzmocnieniach i zrobić hak w szybki sposób demontowany . Zalety tego rozwiązania są takie , ze hak montujesz tylko w momencie ciągnięcia przyczepy , czyli nie ogranicza Ci on kątów zjazdu . Ponadto hak jest zamontowany na odpowiedniej wysokości , przyczepa będzie w poziomie .
Jest to jedyne mądre rozwiązanie w samochodzie , który nie tylko jeżdzi w terenie .
Tu jest galeria zdjęć zderzaków jakie wykonuję .
http://off-road.frix.pl/tematy/44487/pr ... terenowych
Hak wygląda tak
Pozdrawiam
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pn sie 30, 2010 10:27 pm
autor: wieprzowina
a hak nie musi mieć homologacji?
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: pt sty 14, 2011 8:00 pm
autor: keicam
wlasnie kupiłem rure do tylnego zderzaka pod lifta srednica 57mm grubosc scianki 5mm bezszwowa i zastanawiam sie czy nie przesadzilem, co myslicie??
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: sob sty 15, 2011 7:15 pm
autor: carinus
keicam pisze:wlasnie kupiłem rure do tylnego zderzaka pod lifta srednica 57mm grubosc scianki 5mm bezszwowa i zastanawiam sie czy nie przesadzilem, co myslicie??
Zalezy co masz zamiar tym zderzakiem taranowac.Jak do ozdoby to przegiołeś,ale jak ma służyć do ochrony to będzie dobry.
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sty 16, 2011 7:42 pm
autor: kUBI
carinus pisze:keicam pisze:wlasnie kupiłem rure do tylnego zderzaka pod lifta srednica 57mm grubosc scianki 5mm bezszwowa i zastanawiam sie czy nie przesadzilem, co myslicie??
Zalezy co masz zamiar tym zderzakiem taranowac.Jak do ozdoby to przegiołeś,ale jak ma służyć do ochrony to będzie dobry.

to w ramach opancerzenia??
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: ndz sty 16, 2011 9:37 pm
autor: keicam
ma sluzyc przede wszystkim jako zaczep pod hi lifta lub inne tego typu sprzeta
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: wt sty 18, 2011 10:32 pm
autor: walthemar
ja dzisiaj zaadoptowałem oryginalny kangur od freelandera. jak na mój gust jest fajnie
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: śr sty 19, 2011 6:14 pm
autor: Wałek
foty zapodaj
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: czw sty 20, 2011 6:32 pm
autor: kUBI
keicam pisze:ma sluzyc przede wszystkim jako zaczep pod hi lifta lub inne tego typu sprzeta
Uważam ,że przesadziłeś..grubość ścianki 5mm zdecydowanie za gruba niepotrzebna masa...
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: wt sty 25, 2011 12:34 am
autor: walthemar
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: wt sty 25, 2011 9:07 am
autor: egonnowicz
fajnie to wygląda ale nic po za tym , mogłeś chociaż dać jakiś zderzak z ceownika czy coś w tym stylu bo uazowy jest trochu lipny znaczy słaby
Re: Zdrzedzaki off-roadowe przód, tył i kangurka
: wt sty 25, 2011 9:20 am
autor: walthemar
docelowo oryginalne zderzaki będą zastąpione zderzakiem z rury