jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » ndz sie 29, 2004 10:40 pm
Chcę zrobić całą podłogę z blachy aluminiowanej ryflowanej (żeberkowanej). Jaką radzicie zastosować grubość blachy? Zakładam, że dam też wzmocnienia z profili aluminiowanych. I pytanie jest czym najwygodniej ciąć taką blachę. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
rybak
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » ndz sie 29, 2004 10:44 pm
Aluminiowanej czy aluminiowej

-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » ndz sie 29, 2004 10:59 pm
Aluminiowej oczywiście. Pora późna, to i człowiek nowe nazwy tworzy
rybak
-
wieprzowina
-

- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: wieprzowina » pn sie 30, 2004 5:31 am
Też jestem zainteresowany tematem, bo jeszcze nie widać, ale pod lakierem korozja na pewno już pracuje nad moją podłogą. I najważniejsze czy da się spawać stal do aluminium

(połączenie burt, błotników z podłogą).
-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » pn sie 30, 2004 8:09 am
ja bym spawal TIGiem, ale nie bede bo jak zrobie podest z alumu to mi calego uaza ukradna

na zlom oczywiscie. Podloga z aluminium fajna rzecz ale droga....a grubosc zalezy od ilosci wzmocnien, punktow mocowania...
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » pn sie 30, 2004 8:30 am
wieprzowina pisze:Też jestem zainteresowany tematem, bo jeszcze nie widać, ale pod lakierem korozja na pewno już pracuje nad moją podłogą. I najważniejsze czy da się spawać stal do aluminium

(połączenie burt, błotników z podłogą).
da sie
podobno pirotechnicznie
patent używany w stoczniach
-
wieprzowina
-

- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: wieprzowina » pn sie 30, 2004 8:35 am
no tak, wiem że NASA to od lat robi... Ale ja bede miał do dyspozycji co najwyżej pana Kazia z migomatem....
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » pn sie 30, 2004 8:45 am
stal do alu u pana Kazia sie nie pospawa, podłoga 3mm
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » pn sie 30, 2004 9:12 am
A czy lepiej spawać czy nitować poszczególne arkusze?
rybak
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » pn sie 30, 2004 9:17 am
spawać, a do cięcia flex z tarczą do alu
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » pn sie 30, 2004 9:28 am
a ja bym to pierwsze skantowal (zeby arkusze sztywniejsze byly) a potem nitowal - to znaczy zama podloge-przeciez ona pracuje a spawy nie.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pn sie 30, 2004 6:40 pm
w spawanie alu migomatem nie wierz - nie przeniesie naprężeń - tylko TIG
kratownicę zrobiłbym stalową żeby usztywnić budę i do tego nitować lub przykręcać wyprofilowane arkusze podłogi np. 4.
jeśli podłoga ma być profilowana w wypukłości to gr. 2 mm, 3 nie wyklepiesz, jeśli kanciasta to 3 mm
NIE TNIJ FLEXEM ALU BEZ SZCZELNYCH OKULARÓW OCHRONNYCH BO URYWAJĄ SOĘ DOSYĆ DUŻE OPIŁKI

człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
Zbowid
-

- Posty: 11903
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » pn sie 30, 2004 6:47 pm
Jezeli już chcecie profilować to doskonałe efekty uzyskuje sie po podgrzaniu - cięcię nawet wyżynarką i raczej tak jak mówi Jacek nity lub śruby - przy śrubach łatwiejszy demontaż. Pod przygotowane blachy proponuję od razu zastosować odpowiednią farbę - np bitumy wygłuszające - paniętajcie jednak - brak adhezji do aluminium, nalezy aluminium pomalować odpowiednim gruntem od środka.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pn sie 30, 2004 7:04 pm
Zbowid pisze:Jezeli już chcecie profilować to doskonałe efekty uzyskuje sie po podgrzaniu .......
Tylko nie rozpuśćcie, aluminium przy podgrzewaniu zmienia kolor bardzo nieznacznie
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » pn sie 30, 2004 8:02 pm
Dzięki za dotychczasowe rady. Pytanie jeszcze o czy poszczególne fragmenty podłogi łączyć poprzez danie listew aluminiowych i do nich nitowanie, czy też profilować je i nitować bezpośrednio jeden do drugiego?
rybak
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » pn sie 30, 2004 8:04 pm
Dzięki za dotychczasowe rady. Pytanie jeszcze o czy poszczególne fragmenty podłogi łączyć poprzez danie listew aluminiowych i do nich nitowanie, czy też profilować je i nitować bezpośrednio jeden do drugiego?
rybak
-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » pn sie 30, 2004 8:40 pm
hmm.. ja bym kratownice zrobil - tak jak radzi PM

tym pospinal boki budy, nastepnie na kratownice (stalowa, dobrze zabezpieczona) poukladal fragmenty blach alu (z bitumem np. -pod spodem oczywiscie

)-w sumie pomysl ze srobami fajny bo po zdemontowaniu podlogi jest spoko dostep do mechanizmow. Podejzewam ze profile aluminiowe jako wzmocnienie podlogi nie spelnia zadania

-za miekkie.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » pn sie 30, 2004 8:42 pm
A czy taką podłogę do reszty blach (błotniki itp.) też na nity?
A ile toto może kosztować?
Ktoś wie? Ktoś odpowie?

-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » pn sie 30, 2004 8:51 pm
no wlasnie - KOSZTUJE, napewno kosztuje duzo. A podloga do reszty to... wywinalbym do gory pomiedzy alu a bude pasek z gumy i na blachowkrety (opcja skrecana) lub nity (opcja nitowania)
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » pn sie 30, 2004 8:57 pm
Co do ceny samej balchy to dzisiaj się dowiadywałem. 12,26 PLN + VAT za kilogram. Arkusz 100 x 200 cm 3mm waży ok. 17 kg. Są i większe arkusze. Blacha z Huty Konin
rybak
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pn sie 30, 2004 9:01 pm
1 m2 1mm blachy alu waży 2,7 kg,
kg. kosztuje ok. 17,00 zł
ryfel 3 mm musisz liczyć jak 3,5 ( łezki )
wzmocnienie profilami aluminiowymi przy kratownicy nie jest potrzebne - uzyskaj sztywność kształtem i mocowaniami
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
Władek

- Posty: 1977
- Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Władek » pn sie 30, 2004 9:03 pm
PM metal tuning pisze:1 m2 1mm blachy alu waży 2,7 kg,
kg. kosztuje ok. 17,00 zł
ryfel 3 mm musisz liczyć jak 3,5 ( łezki )
wzmocnienie profilami aluminiowymi przy kratownicy nie jest potrzebne - uzyskaj sztywność kształtem i mocowaniami
Jacku! Odnoszę wrażenie, że już "widzisz" podłogę w moim samochodziku?

Odezwę się zgodnie z ustaleniami!
Władek - Kraków
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pn sie 30, 2004 9:07 pm
chciałem tylko pomóc i się wkopałem
żartuję
Zapraszam Władku, i kto wie czy to nie jest rozwiązanie
deska podłączona?
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
Władek

- Posty: 1977
- Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Władek » pn sie 30, 2004 9:16 pm
PM metal tuning pisze:
chciałem tylko pomóc i się wkopałem
żartuję
Zapraszam Władku, i kto wie czy to nie jest rozwiązanie
deska podłączona?
Deski jeszcze nie podłączyłem bo autko w mechanicznej naprawie utknęło z braku części (już po problemie). Natomiast co do podłogi - z natężoną uwagą śledzę wszelkei poczynania i pomysły ale skoro Ty, Jacku, tutaj jesteś to będziesz znał lepiej szczegóły, bo to Twoja branża a nie moja i to Ty będziesz ją robił a nie ja!
Chopy! Jak sobie zrobicie podłogę z "ryfla" to zróbcie sobie deskę, też z "ryfla". Ja idę w odwrotnej kolejności, deskę już mam, miodzio! Teraz zbieram siły i środki na podłogę!

Władek - Kraków
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » pn sie 30, 2004 10:11 pm
O tym, że deskę już masz to wszyscy wiedzą. Ona już legendą obrasta. Może w końcu ujrzy światło dzienne i podda się osądowi szacownego gremium forumowego?
Przestań się czaić i pochwal się .
P.S.
Jakby coś nie tak z tą deską, to jest przecierz temat "kawał" "dowcip" czy jakoś tak.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość