Strona 1 z 3
Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: śr wrz 08, 2010 9:10 pm
autor: uadam
Chciałbym się poradzić tym razem w kwestii nawiewu na szybę - tak aby szyby nie były zaparowane. Czy powietrze do nagrzewnicy idące do nawiewu na szybę musi pochodzić z zewnątrz Uaza - aby prawidłowo działało (mniejsza wilgotność?). U mnie wyniku różnych zmian konstrukcyjnych nagrzewnica jest odcięta od dostępu powietrza z zewnątrz a wyprowadzenia na szybę na razie nie zamontowane. I nie wiem czy będzie to w ogóle chciało zapobiegać parowaniu szyb przy takim zasilaniu nagrzewnicy. A może w ogóle inaczej to rozwiązać?
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: śr wrz 08, 2010 9:45 pm
autor: Kasprol
jaki typ nagrzewnicy masz

??
tzn gdzie zamontowany jest wentylator

?
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw wrz 09, 2010 7:19 am
autor: uadam
O ile pamiętam to na dole
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw wrz 09, 2010 8:52 pm
autor: rudobrody
Nawiew powinien być zasilany z zewnątrz w przeciwnym razie będzie obracał w kółko już zaparowanym powietrzem.
Chyba,że będziesz wstrzymywał oddech i nie będziesz się pocił.

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw wrz 09, 2010 9:13 pm
autor: opty
uadam pisze:Chciałbym się poradzić tym razem w kwestii nawiewu na szybę - tak aby szyby nie były zaparowane. ...
Podobno jedyne wyjście to wycieraczki zamontowane od środka...

A poważnie - też jestem ciekaw, czy jest jakieś sensowne rozwiązanie.
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: pt wrz 10, 2010 1:34 pm
autor: Kasprol
naj lepsze rozwiazanie to gumowa sciagaczka do szyb .
Tak poważnie to trzeba uszczelnic wlot powietrza na podszybiu aby jak naj mniej wody dosztawało sie na nagrzewnicę .
Jezeli masz nagrzewnicę nowego typu z wentylatorem pod spodem to problem powinien byc o wiele mniejszy .
Niestety mój uaz tez zawsze parował a sciagaczka jest bardzo dobrym rozwiązaniem
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: wt wrz 14, 2010 6:20 am
autor: uadam
W związku z modyfikacjami (amfibia) wlotu nie ma na razie. Wszystko chcę zrobić na nowo. Stąd moje pytania
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: wt wrz 14, 2010 8:09 am
autor: cezii
Witam !
Żeby to działało sprawnie to jednak powinno mieć dostęp do powierza z zewnątrz. Inaczej przy zastosowaniu silnego wiatraka ( a myślę że zależy ci na nawiewie na szybę ) będzie Ci ciągneło powietrze skąd się da ; np. z jednej strony samochodu a wydmuchwało w drugą ; lub coś w tym stylu - jednym słowem efekt mizerny.
Zerknij sobie na moje rozwiazanie
http://www.fmix.pl/zdjecie/2107910/img-6672
Oczywiście do amfibi trzeba by to było troszkę zmodernizować.
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: wt wrz 14, 2010 12:04 pm
autor: anabol
niezła zabudowa

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: wt wrz 14, 2010 5:27 pm
autor: losiek
uadam pisze:Chciałbym się poradzić tym razem w kwestii nawiewu na szybę - tak aby szyby nie były zaparowane. ...
zdjąc przednie nadstawki

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: wt wrz 14, 2010 11:41 pm
autor: GikroV
losiek pisze:uadam pisze:Chciałbym się poradzić tym razem w kwestii nawiewu na szybę - tak aby szyby nie były zaparowane. ...
zdjąc przednie nadstawki

To rozwiązuje problem parowania tylko bocznych szyb z przodu
Przednia szyba potrafi parować od wewnątrz przy zdjętych wszystkich nadstawkach oraz bez dachu. Wiem bo nie raz tak miałem

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: śr wrz 15, 2010 3:57 pm
autor: losiek
no to ładnie

ale ja sie zastanawiam bo ja to mam zdjete całkiem te węże na nadmuchy na szyby i jakoś na parowanie nie narzekam. To moze dla tego u Ciebie parowały nawet bez dachu bo z tych nawiewów para leci?
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: śr wrz 15, 2010 8:40 pm
autor: anabol
No ja też nie mam po jednej stronie tego węża najgorsze jest to że zima idzie a mi słabo grzeje nagrzewnica

muszę zobaczeć w jakim stanie jest zawór nagrzewnicy
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: śr wrz 29, 2010 11:45 pm
autor: skyrafal
wiadomo, że z zewnątrz, bo jak sam zauważyłeś jest mniejsza wilgotnośc. z resztą wewnętrzny obieg w nowszych autach stosuje się po to żeby uniknąc chwilowego zasysania syfu np. spalin w ciężarówki, pyłu itd lub po to, żeby szybko nagrzac/schłodzic wnętrze.
ale normalnie powietrze pobiera się z zewnątrz pojazdu.
ludzie robią różne patenty z nagrzewnicami, ale tak czy inaczej żeby nie parowały szyby musisz miec spełniony warunek skutecznej wentylacji wnętrza - nie wystarczą niedopasowania drzwi czy plandeki

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw wrz 30, 2010 12:54 am
autor: janusz k160
A nie lepiej okno uchylić i wydychać na zewnątrz?

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: pt paź 01, 2010 9:17 pm
autor: Edgarowski
Załóż sobie dodatkowy zawór na przewodzie z silnika do chłodnicy przy przegrodzie tak aby skuteczenie odcinał płyn .W czasie deszczu woda wlewa się na nagrzewnicę i paruje nawet latem jak jest ciepło i trzeba jedną reka trzymac kierownicę a w drugiej szmatę i wycierać bo nadmuch nic nie daje nawet jak przewody od dmuchawy są ok.
Fabryczny zawór w bloku chyba nie do końca odcina dopływ do nagrzewnicy bo go wymieniałem ale nic nie dało i wilgoć zaparowuje szyny.Po założeniu dodatkowego zaworu na przewodzie parowanie ustało i patent na razie się sprawdza.Chcesz puścić grzanie to przekrecasz zawór i jest ciepło przynajmnej powinno byc jak nagrzewnica sprawa i nie ma syfu gromadzonego przez lata.
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: pt paź 01, 2010 9:36 pm
autor: GikroV
Polecam zawór do wlutowywania w instalację z rur miedzianych - castorama itp.
średnica chyba 11 albo 15 mm. Idealnie pasuje do gumowych węży i da się go wcisnąć między króciec nagrzewnicy a grodź.
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: śr paź 13, 2010 10:25 pm
autor: Adampio
GikroV pisze:Polecam zawór do wlutowywania w instalację z rur miedzianych - castorama itp.
średnica chyba 11 albo 15 mm. Idealnie pasuje do gumowych węży i da się go wcisnąć między króciec nagrzewnicy a grodź.
To jest mysl! Rozumiem, że sprawdzone w praktyce? A czy tym zaworem dałoby sie regulować przepływ przez nagrzewnice?
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 9:15 am
autor: wieprzowina
zaworem kulowym słabo się reguluje. Kup sobie taki
http://allegro.pl/lublin-nowy-zawor-nag ... 57651.html
do dostania wszędzie. Do tego sterować można linką, więc i zamontować gdziekolwiek.
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 2:40 pm
autor: anabol
No właśnie a jak jest z ogrzewaniem. Zima idze a mi temperatura nie osiąga nawet 60stopni. Co jest grane? w nagrzewnicy też nie idzie zbyt ciepłe powietrze, wpakowałem tekture przed chłodnice sprawdziłem termostat i też wiele nie dało. Zastanawiam sie czy nie robić rolety przed wiatrakiem?
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 2:58 pm
autor: Adampio
@anabol
Jak sprawdziłeś termostat? Bo jeśli silnik ma rzeczywiście 60 stopni to musi być coś z termostatem. Zamknij żaluzję i zostaw auto na wolnych obrotach na kwadrans. Powinno nabrać uczciwej temperatury.
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 3:03 pm
autor: Balu-Balu
Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 8:57 pm
autor: anabol
Wiadomo ale zdało by się chociaż troche raciczki podgrzać

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 9:02 pm
autor: klucz13
Zawór idealnie pasujący w miejsce oryginalnego to Warszawa i pierwsze Żuki do tego kawałek linki i jest regulacja ze środka

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania
: czw paź 14, 2010 9:18 pm
autor: GikroV
anabol pisze:No właśnie a jak jest z ogrzewaniem. Zima idze a mi temperatura nie osiąga nawet 60stopni. Co jest grane? w nagrzewnicy też nie idzie zbyt ciepłe powietrze, wpakowałem tekture przed chłodnice sprawdziłem termostat i też wiele nie dało. Zastanawiam sie czy nie robić rolety przed wiatrakiem?
Sporo zmienia posiadanie osłon silnika zwłaszcza tej z przodu pod wentylatorem. A podstawą jest sprawdzenie przy pomocy sprawnego termometru z odpowiednim zakresem czy zegar pokazuje prawdę.