Resory-regeneracja.
Moderator: Student
Resory-regeneracja.
Koledzy, jak w waszych okolicach kształtują się ceny regeneracji resorów. Pytam z ciekawości bo mnie kowal zaśpiewał 150,-
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Resory-regeneracja.
A to zależy co robią z nimi - w Wałczu w porządnej kuźni za przewalcowanie resorka do Samuraia 50zł 

BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
Re: Resory-regeneracja.
Był juz wcześniej taki temat gdzie ktos konkretnie opisał jak to zrobić samemu i dobrze. Z kowalami problem polega na tym że jak przegnie to owszem autko nabierze dystansu do podłoża i rasowego wyglądu ale zachowywać się bedzie jak wóz drabiniasty, usówający pląby . Jazda wtedy staje się bardzo przykra.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Resory-regeneracja.
Mnie nie zależy na liftowaniu budy za pomocą resorów, lecz na doprowadzeniu ich do stanu prawidłowego. Moje zaczynają się już przeginać w drugą stronę, a odboje dobijają do mostu. Samo przepuszczenie piór przez rolkownicę to regeneracja na krótką metę. Był kiedyś u mnie w city taki zakład, z przedwojennymi tradycjami który prowadził stary kowal, ale mu się niestety zmarło. To był profesjonalista. Najpierw resor odpuszczał, następnie rolkował i ponownie hartował. Cała filozofia w tym, aby wiedzieć jaką temperaturę, czas i ciecz zastosować, aby było to porządnie zrobione. Teraz zajedziesz do zakładu o szumnej nazwie "KOWALSTWO" to się okazuje, że firma składa przęsła płotów z gotowych elementów, a gość nie ma bladego pojęcia o kowalstwie, ale oczywiście zapewni Cię, że naprawić taki resor to dla niego żaden problem. Takich firm to mam pod nosem chyba z dziesięć.
Starzy fachmani powymierali, młodych nie ma, a resory qrfa do zrobienia dalej są.
Starzy fachmani powymierali, młodych nie ma, a resory qrfa do zrobienia dalej są.

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Resory-regeneracja.
Więc nie pozostaje nic innego jak brać młotek i do dzieła...Moje resory też wyginają się w drugą stronę lecz szybciej zmienię to na springi zamiast klepania.zippo68 pisze:....Takich firm to mam pod nosem chyba z dziesięć.
Starzy fachmani powymierali, młodych nie ma, a resory qrfa do zrobienia dalej są.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Resory-regeneracja.
U mnie jeszcze tragedii nie ma ale też zdało by się rozglądnąć na przyszłe lato za kowalem. W mojej wsi też nie ma nikogo kto by się tym zajmował.
Po prostu Seba
Re: Resory-regeneracja.
Niestety swieta prawda. Zanabyłem ostatnio Łaza, któremu podgieto przednie resory tak, że pomiedzy oponą a krawedzia blotnika jest z 15 cm luzu. No i po nierównym czarnym nie daje się jezdzićcezii pisze:zachowywać się bedzie jak wóz drabiniasty, usuwający plomby . Jazda wtedy staje się bardzo przykra.

Dałoby się to jakoś doprowadzić do stanu pierwotnego? A może czekać aż samo oklapnie? Tylko kiedy?
Re: Resory-regeneracja.
W drugą strone jest niestety ciężko . Jednym ze sposobów jest po prostu czas , ale aktywny czyli jazda takim twardzielem - wyprostują się po około roku . Chłopaki podobno też prostowali przyciskając go wózkiem widłowym i podobno pomogło ale to tylko fama.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
-
-
- Posty: 221
- Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
- Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
- Kontaktowanie:
Re: Resory-regeneracja.
Adampio, miałem podobny problem.Uaz po klepaniu resorów był tak twardy, że buda pękała od drgań.Żeby przyspieszyć proces oklapnięcia resorów woziłem sobie ok 600kg cegieł i innych klamotów na pace bo większych wyjebach.A jaki komfort byłAdampio pisze:Niestety swieta prawda. Zanabyłem ostatnio Łaza, któremu podgieto przednie resory tak, że pomiedzy oponą a krawedzia blotnika jest z 15 cm luzu. No i po nierównym czarnym nie daje się jezdzićcezii pisze:zachowywać się bedzie jak wóz drabiniasty, usuwający plomby . Jazda wtedy staje się bardzo przykra..
Dałoby się to jakoś doprowadzić do stanu pierwotnego? A może czekać aż samo oklapnie? Tylko kiedy?


k260
Re: Resory-regeneracja.
Witam. Koledzy wypadaloby sprawdzic czy resory nadaja sie jeszcze do regeneracji. Nie rzadko zdarza sie ze lagi resora sa powycierany w miejscach tarcia jednaj lagi o druga. Wtedy regeneracja na niewiele sie zda i warto przemyslec zakup nowych resorow koszt ok 240 zl za sztuke plus gumy. Sam ostatnio chcialem zregenerowac stare i niestety trzeba bylo wymienic na nowe bo stare okazaly sie za bardzo zluzyte.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Resory-regeneracja.
Jeśli resor jest osiągalny w handlu i do tego nie kosztuje majątku to regeneracja nie ma żadnego sensu. Ci którzy potrafili to zrobić sensownie już poumierali. Do tego materiał w kilkunasto, nieraz kilkudziesięcioletnim resorze jest zmęczony, pióra starte. Oczywiście kowal chętnie przyjmie wszystko bo reklamacji i tak nie ma.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Resory-regeneracja.
Wieśmak czyli w ZKM-e klepałeś na rolkach mam rozumieć czy jest coś prywatnego w deutch krone 

Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: Resory-regeneracja.
w lubuskim i wielkopolsce za młotkowanie biora 80zyla sztuka.dorobienie jednego piora-ok.50zl materiał.nowy resor przod 240,tyl220.cena tarmot.stal tych nowych resorow-gownolit w stosunku do produkcji w b.ZSRR.to i tak taniocha w stosunku do springow,a trwalosc na lata.za to komfortu brak...ale uaz to dla twardzieli!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości