Strona 1 z 1
Skrzynia Mb123 w uazie
: pt wrz 03, 2004 12:37 pm
autor: yankee
Skrzynia Mb123 w uazie czy ma ktoś silnik ze skrzynia Mb i oryginalnym reduktorem uaza

. Na razie mam silnik Mb skrzynie i reduktor uaza wszystko działa super

tylko skrzynia uaza jest robiona pod silnik benzynowy (inny zakres obrotów )(teoria własna

) rozpędzić mojego potwora to tragedia

zajmuje to kupę czasu a prędkości nie są zawrotne

czwórkę to w zasadzie mogę wrzucić tylko na reduktorze hihi lub jadąc z górki za to w terenie jest nie do zatrzymania

ale zanim się dojedzie to z nudów można paść
Jak połączyć skrzynie mercedesa z reduktorem uaza
Może ktoś z was już to przerabiał mile widziane fotki
Czy warto się w to bawić

Re: Skrzynia Mb123 w uazie
: pt wrz 03, 2004 12:51 pm
autor: Grzegorz G.
Przełożenie reguluje się nie skrzynią tylko mostami. W większości skrzyń 4 daje przełożenie 1:1 i zmiana skrzyni nic tu nie da.
U mnie są wolne mosty i auto normalnie jeździ na 4 (znaczy od 50 do 100 - więcej nie próbowałem).
Z tego co wiem mercedes ma szybszą 3 trochę więc lepiej przechodzi z 3 na 4, gorzej z 2 na 3.
: pt wrz 03, 2004 1:23 pm
autor: Marci
przełorzenia skrzyni biegów są podobne 1>3.9 2>2.4 3>1,5 4>1 tak mniejwięcej a mosty w orgimale 5,125 ja mam 2.2d i skrzynia mb i niema problemu 4 od około 50 w góre max co jechałem to około 130 bo prędkosciomierz sie skonczył na płaskiej równej drodze a optymalna 80-90km/h na trasie, przyszpieszenie przeciętne do jazdy w miescie wystarczające
: pt wrz 03, 2004 5:29 pm
autor: yankee
A jak połaczyłes skrzynie z reduktorem

: pt wrz 03, 2004 5:36 pm
autor: yankee
Reduktor został na miejscu

zmieniałeś długości wałów
Taniej jest zmienić skrzynie niż mosty

mój uaz to z przepaści osiąga 80 km/h(długa prosta lekko z górki ) a dodam ze silnik ma po kapitalnym remoncie wiec to musi być wina skrzyni lub mostów
: pt wrz 03, 2004 7:18 pm
autor: Marci
umnie też został reduktor na swoim miejscu jezdze już 2 lat mosty mają przełożenie 5.125 atak 8 talerz 41 ząbków może jezdzisz na zapiętym reduktorze srodkowa dzwignia max do przodu a prawa max do tyłu
srodkowa ma 3 połorzenia max do przodu przełozenie bezposrednie środkowe luz max do tyłu redukcja przełorzenie 1:2 i przypószczam ze jezdzisz na reduktorze spr bo nic innego mi dogłowy nieprzychodzi
: pt wrz 03, 2004 7:30 pm
autor: MOC
uderz z tym do Artura on to przerabial juz wiele razy i wie na ten temat naprawde sporo

: pt wrz 03, 2004 10:40 pm
autor: vandall1
Reduktor przerabiasz na krótki wałek i fundamentujesz osobno.Prościzna.
Skrzynia mesia jest o wiele lepsza jakościowo,ale decydują i tak mosty jak ktoś słusznie powyżej zauważył.
: sob wrz 04, 2004 6:51 am
autor: keler
Mam taką opcje w gazie i poprostu trzeba załorzyć większe opony 31' lub 33' i wtedy mogą zostać mosty 5,125 - ale to jest czysta teoria bo jescze nie mam kasy na nowe opony i tego nie sprawdziłem.
: sob wrz 04, 2004 8:38 am
autor: Marci
orginalne mosty mają przełorzenie 5,125 a szybkie z zuka 4,4 szybkosc zwieksza sie o 20% uaz ma opony gabarytowo 30,5 cala (8,40/15" = 215/90/15" ) sprawdz czy nie jezdzisz na reduktorze moja rada
Re: Skrzynia Mb123 w uazie
: sob wrz 04, 2004 9:18 am
autor: Jaroma
Ja mam MB 2.4, skrzynie i reduktor uaza. Jezdzi sie normalnie i bez problemu 4 przy 50km/h do max. Ile ten max jest to nie wiem bo nie cieszy mnie rozpedzanie potwora powyzej 90km/h. Ciezko potem sie zatrzymac
W przyszlosci planuje zamontowac skrzynie MB ale to dam zrobic Arturowi. Kliknij linka do fotek i kultowego tematu wielokrotnie walkowanego
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=75
Nie napisales co to za silniczek masz

2,0

2,2

2,4

...

Sam robiles ten remont czy ktos ci powiedzial ze byl robiony
Teoria z wiekszymi kolami sprawdzi sie ale przy mocnym silniku bo cos jednak musi ukrecic te 33 cale a troche glupio zapinac reduktor na czarnym co by pod gore podjechac he he

No i jak zwiekszysz moc silnika i dasz wieksze kola to masz jak w banku ze cos umielisz. Wieksze obciazenie ukladu skrzynia-reduktor-mosty

Najslabsze ogniwo poleci bardzo szybko

Stawiam na mosty

: sob wrz 04, 2004 9:38 am
autor: yankee
Silnik mam 2.4D mb 123

po kapitalnym robił go mechanik ja dowoziłem części zrobione zostało wszystko

hihi

przepchnięte tuleje zmienione pierścienie panewki wszystkie uszczelnienia wałek rozrządu nowy łańcuch wał korbowy był polerowany głowica planowana nowe zawory pompa wtryskowa po regeneracji

Dodam ze robione to było w profesjonalnym zakładzie
: sob wrz 04, 2004 10:39 am
autor: Jaroma
yankee pisze:Silnik mam 2.4D mb 123

po kapitalnym ... ciach ...

Dodam ze robione to było w profesjonalnym zakładzie
Ku ku kurde kiedys mi sie sniło ze kapitalny swojemu zrobie

Ale potem sie obudzilem i juz nie bylo tak fajnie ...
yankee pisze: ... rozpędzić mojego potwora to tragedia zajmuje to kupę czasu a prędkości nie są zawrotne czwórkę to w zasadzie mogę wrzucić tylko na reduktorze hihi lub jadąc z górki za to w terenie jest nie do zatrzymania ale zanim się dojedzie to z nudów można paść
No to albo masz cos tam jeszcze namotane albo przesadzasz niesamowicie i chces smigac uazem jak zwyklym plackiem
Ja ruszam z 2, po chwili 3, 4 i pyce 70-80 km/h bez problemu. Jedynie na stromych i dlugich gorkach redukuje do 3. Mowa oczywiscie o czarnym
Generalnie to bydle prawie w kazdych warunkach jest nie do zatrzymania

zwlaszcza jak spokojnie tocze sie do czerwonego a tu jakis zimny lokiec wpakuje sie przed mache i po heblach depnie wrrrrr

noga sie sama rwie co by takiego zintegrowac z girlem

: czw lut 10, 2005 9:11 pm
autor: yankee
Problem jaki był z prędkością sam się rozwiązał

okazało się ze mam nie zestrojone cięgła od gazu z pompą wtryskowa

potworek chodził na pół gwizdka

po wymianie paru cięgieł i regulacji z potwora zrobiła się rakieta

hihi To jest mój pierwszy Uaz i nie miałem porównania

: czw lut 10, 2005 9:35 pm
autor: KAZIK
Pytanie dotyczące poduszek.
Mam silnik i skrzynię MB potem krótki wałek schodzący pod kątem w dół do reduktora. Pod skrzynię włożyłem poduszkę od "beczki" i odnoszę wrażenie że jest stanowczo za miękka (skrzynię chyba unosi i dostaje drgawek w pewnych zakresach)
Jakie macie w tym względzie doświadczenia - jaką poduszkę tam zapodać? (nie za twardą coby za dobrze drgania amortyzowała i jednocześnie utrzymała skrzynię jak należy).
Reduktor wypada niżej niż skrzynia i inaczej się raczej nie da.
Pomyślałem też żeby obniżyć trochę skrzynię (silnika się nie da bo most i misa) wtedy silnik ze skrzynią pracowałby pod kątem ale wałek wychodziłby prawie osiowo ze skrzyni i pewnie nie unosiłby jej tak. Nie wiem tylko czy nie jest głupi pomysł.
Jak jest to napewno zaraz się o tym dowiem.
P.S.
Udało mi się dzisiaj przewrócić uaza na bok ( postawić potem też)
W związku z tym następny post będzie w temacie " jak zrobić blachy uaza.

: pt lut 11, 2005 7:35 am
autor: Artur
Jak połączyłes się bez wału do reduktora na gumie to na skrzyni daj twardą poduche.
: pt lut 11, 2005 8:41 pm
autor: KAZIK
No właśnie mam wałek pomiędzy skrzynią a reduktorem. Reduktor jest niżej niż skrzynia.
Ze poducha powinna być twardsza to już se wymyśliłem, ale nie wiem jaka, a nie chce mi się dopasowywać metodą prób i błedów . Jeśli ktoś to już przerobił to chętnie skorzystam z rady.

: ndz lut 13, 2005 5:24 pm
autor: uaz&nissan
Polecam poduszkę spod skrzyni z Lublina.Jak okaże się że za miękka to można włożyć do niej np. połówkę poduszki drążka reakcyjnego z dużego fiata. Sam tak mam i pięknie wydaje, choć z inną skrzynią niż tu omawiana.[/img]
: ndz lut 13, 2005 11:02 pm
autor: DamianKrosno
Witam wszystkich.
Czytam sobie ten temacik i zastanawiam się jak to u mnie będzie. Mam totalnego zlepa tzn. silnik BMW 6 cyl. 2.5 TD wraz ze skrzynią (orginalną 5 bieg) reduktor Uaza na krótkim wałku i orginalne mosty, opony narazie zwykłe szosowe 15x275 co by na cegłach nie stał. Nadwozie to już inna dość skomplikowana sprawa. Oczywiście nic nie liczone i nie próbowane. Składam to dość długo bo ciągle wychodzą nowe problemy a wolnego czsu mam niewiele. Efekty pierwszych prób mogą być ciekawe bo nigdy nie jeździłem w terenie.
Pozdrawiam.
: ndz lut 13, 2005 11:56 pm
autor: KAZIK
DamianKrosno pisze: Efekty pierwszych prób mogą być ciekawe bo nigdy nie jeździłem w terenie.
Pozdrawiam.
Na pewno będą ciekawe i z niespodziankami.

: pn lut 14, 2005 8:54 am
autor: Qbosh
DamianKrosno pisze:Witam wszystkich.
Mam totalnego zlepa tzn. silnik BMW 6 cyl. 2.5 TD wraz ze skrzynią (orginalną 5 bieg)
Pozdrawiam.
jeżeli to silnik o poj 2443 cm3 - czyli strszy typ to uważaj na głowice bo lubi strzelić...przerabiałem to u siebie w honku

: pn lut 14, 2005 10:31 pm
autor: DamianKrosno
jeżeli to silnik o poj 2443 cm3 - czyli strszy typ to uważaj na głowice bo lubi strzelić...przerabiałem to u siebie w honku

[/quote]
Witam.
Dokładnie ten, starszy typ. Słyszałem opinie o tych motorach i trochę się obawiam. Niestety zastosowane nadwozie wymusiło zwiększenie rozstawu osi co wyklucza go raczej z rajdów więc będzie służył do zabawy w wolnym czasie. Dla pewności zastosowałem chłodnicę z TDS-a oraz dwa wskażniki temperatury elektryczny na początku i mechaniczny na końcu głowicy.
Swoją drogą jak sobie radzi ten silnik w terenie? daje rady?
Napewno drugi pojazd będzie rasową terenówką i nie popełnie tych samych błędów
