Skrzynia, zablokowany 4 bieg

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

slawiik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 31, 2011 12:18 pm

Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: slawiik » pn sty 31, 2011 1:00 pm

Witam
Jestem nowy na forum.
Szukam pomocy przy naprawie skrzyni. Skrzynia starego typu, 3 i 4 zsynchronizowane.
Dodam, że jestem średnio obeznany w mechanice skrzyni.
Problem polega na zablokowanej 4ce. Odkręcałem boczny dekiel. Okazuje się, że jeden ze ślizagczy staje pod kątem. Przesuwając synchronizator bez większego problemu można wyrzucić na luz.
Zauważyłem lekki luz na wałku głównym.
Co z tym fantem zrobić?
Ps. Wymieniłem wodzik od 3i 4 biegu co było błędem. Stary był wyrobiony. Nówka sztuka wyrobiła się w ciągu kilku 2 dni :(
Skrzynia wyjęta, reduktor odkręcony

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: chester 469 » pn sty 31, 2011 1:07 pm

wyciągnij skrzynie, rozbierz, wymień łożyska, odrzutnik oleju (zlikwidujesz luz na wałku) na wodzikach też zlikwiduj nie potrzebne luzy i będzie git :)21 a pozatym temat był już wielokrotnie przerabiany i dokładnie opisany :wink:
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

slawiik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 31, 2011 12:18 pm

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: slawiik » pn sty 31, 2011 1:36 pm

Wiem, że był opisany, właśnie czytam poszczególne. Opcja szukaj jakoś ciężko działa.
To jak opisałem problem jest wynikiem czytania po forach. Jakieś 2 tygodnie temu nie wiedziałem gdzie jest synchronizator i że skrzynia jest częściowo niezsynchronizowana :roll:
Co dokupić w takim przypadku:
Łożyska, Odrzutnik oleju



Przesówkę???
Kompletny synchronizator wg. katalogu???

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: chester 469 » pn sty 31, 2011 3:00 pm

nie musisz wszystkich łożysk wymieniać u mnie załatwiło sprawę:
nr 43 20-1701032 - łożysko 6208 N - 20 zł - sztuka
nr 44 451A-1701035- odrzutnik oleju wałka sprzęgła -3 zł - sztuka
nr 49 20-1701183- pierścień wałka sprzęgła - 2 zl - sztuka
nr 50 20-1701182- rolka wałka sprzęgła - 14 zł - kpl

No jak masz mocno zużyte i luzno latające widełki razem z tymi bolcami na których chodzą to też wymień

Obrazek
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

slawiik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 31, 2011 12:18 pm

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: slawiik » pn sty 31, 2011 3:47 pm

Dzięki za treścią odpowiedź :D
Bolec do którego przymocowane są widełki 3i4 biegu są luźne.
Co zrobić ze stającym bokiem ślizgaczem w synchronizatorze (pieskiem), jedna strona podnosi się, robi coś w rodzaju klina wypychanego przez sprężynkę? Czytałem żeby wymienić przesówkę + synchro.
Synchronizator sprawia wrażenie jakby za głęboko wchodził przy wkładaniu czwartego biegu.
Ps. Katalog znam z pewnej firmowej strony.
Widz, że kolega jest zarejestrowany na forum Gaz Uaz. Jest tam mój post z tym problemem.
Ostatnio zmieniony pn sty 31, 2011 4:00 pm przez slawiik, łącznie zmieniany 1 raz.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: Adampio » pn sty 31, 2011 3:58 pm

@chester: czym sie kierowałeś dokonując wymiany tylko tych elementów?
Bo ja mam do przeglądu skrzynie nowego typu (w pełni synchronizowaną) i chcialbym ja zrobic na tip-top

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: EDEK:):):):) » pn sty 31, 2011 5:10 pm

A okazji kasowania luzów - jak skasować luz w reduktorze coby koła o siebie nie zachaczały i nie rzęziło co 5 sekund :-? ???
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: chester 469 » pn sty 31, 2011 5:31 pm

chłopy z forum gaz uaz (przegapiłem ten temat :-? ) dobrze ci podpowiedzieli żeby wymienić kompletny synchronizator generuje to koszty ale powinno pomóc razem z tym co wyżej napisałem.

Adampio sugerowałem się instrukcja od remka, 4-pakiem i radą znajomego co ma styczność z Uazami od końca lat 70 (wojo + własna praktyka na swoim). Co do twojej skrzyni to nie robiłbym nic puki sprawna :wink: no chyba że uszczelnienia co by olej z wodą miejscami się nie zamieniał :)
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: Adampio » pn sty 31, 2011 6:18 pm

@chester:
IMHO wymiana skrzyni bez kanalu i dwoch chlopa do pomocy to baardzo poważne wyzwanie. W obecnym UAZ-ie mam krzynkę niesynchronizowaną a synchronizowaną luzem ale wyjętą ze niepalonego od min. 3 lat i stojącego pod chmurką auta. Dlatego przed podmianka planuję ją rozebrać i złożyć nazad. Chyba że jest jakaś metoda diagnozy przez pokrywę zmiany biegów.

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: chester 469 » pn sty 31, 2011 6:52 pm

Tak dobrze to niema żeby zdiagnozować przez pokrywę. Osobiście w takiej sytuacji to bym założył tą zsynchronizowaną zalał świeżym hipciem pojezdził jakiś czas i wtedy byłoby wiadomo co ja boli, no ale ja mam zaplecze w postaci garażu (do którego już się nie mieszczę z dachem) i kanału.
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

slawiik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 31, 2011 12:18 pm

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: slawiik » pn sty 31, 2011 7:02 pm

Dzięki za pomoc. Zamówię jak mówiłeś i do garażu.
Zakładam, że synchronizator będzie trochę kosztował :-?

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: zippo68 » pn sty 31, 2011 9:04 pm

Adampio pisze:@chester:
IMHO wymiana skrzyni bez kanalu i dwoch chlopa do pomocy to baardzo poważne wyzwanie. W obecnym UAZ-ie mam krzynkę niesynchronizowaną a synchronizowaną luzem ale wyjętą ze niepalonego od min. 3 lat i stojącego pod chmurką auta. Dlatego przed podmianka planuję ją rozebrać i złożyć nazad. Chyba że jest jakaś metoda diagnozy przez pokrywę zmiany biegów.
Bez kanału to nie problem, może nawet lepiej. Raz jak wrzucałem to miałem do pomocy dwóch kolesiów. Oni na linkach trzymali równowagę, a ja ze spodu podnośnikiem typu żaba, pyk pyk i już była na miejscu.
Innym razem gdy nie było nikogo do pomocy to wkładałem sam. Najpierw skrzynię, a następnie reduktor i też dało radę, ale najbardziej wkurw...ca jest ta lewa górna nakrętka :evil: Mało tego, że idzie po ćwierć gwintu to jeszcze dojście kluczem przesrane, ale teraz mam już jeden odpowiednio wygięty specjalnie do tej roboty :)
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: chester 469 » pn sty 31, 2011 9:28 pm

właśnie to jest bolączka całej roboty jedna śrubka z g...m dostępem ja do niej mam ucięty klucz tak na długość 3cm :)21
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: benes » pn sty 31, 2011 9:46 pm

chester 469 pisze: ucięty klucz tak na długość 3cm :)21
dokładnie, chyba że zrobisz lift budy to wtedy... możesz mieć 6cm. :)

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: Adampio » pn sty 31, 2011 10:33 pm

zippo68 pisze:ja ze spodu podnośnikiem typu żaba, pyk pyk i już była na miejscu
Musi Kolega wybitnie zdolny :o
Ja z kolegą z kanału (skrzynia z reduktorem na podnosniku opartym na jednej desce kanalowej) trafialem wieloklinem wałka sprzeglowego w otwór tarczy ze 4 godziny. Potem już zawsze tę upojną zabawę zlecalem do warsztatu za pieniadze.

slawiik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 31, 2011 12:18 pm

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: slawiik » wt lut 01, 2011 8:25 am

Ja swoją opuszczałem bloczkiem zaczepionym do belki w suficie.
Tylko zawsze muszę opuszczać silnik z poduszki :)9 Ot wynalazek połączenia radzieckiej i niemieckiej myśli technologicznej

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: zippo68 » wt lut 01, 2011 8:47 am

Adampio pisze:
zippo68 pisze:ja ze spodu podnośnikiem typu żaba, pyk pyk i już była na miejscu
Musi Kolega wybitnie zdolny :o
Ja z kolegą z kanału (skrzynia z reduktorem na podnosniku opartym na jednej desce kanalowej) trafialem wieloklinem wałka sprzeglowego w otwór tarczy ze 4 godziny.
Do tej roboty, nie trzeba być wybitnie zdolnym.
Dlatego pisałem, że lepiej bez kanału. Ustawiasz mechanizm na dużej żabie http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1350457478 i masz pole manewru. Możesz jeździć jak ci pasuje bez zbędnej szarpaniny i nadwyrężania mięśni. Podczas wyciągania ustrojstwa, może się zdarzyć, że wałek sprzęgłowy lekko przesunie tarczę i dlatego przed montażem skrzyni lepiej sprawdzić czy jest dobrze ustawiona. Poza tym trzeba wrzucić bieg. Lekko pokręcając bębnem hamulcowym elegancko wałek wchodzi w wielowpust tarczy. Ot i cała filozofia. Operacja zajmuje raptem około 20min. i jakoś nie rozumiem co idzie robić z tym cztery godziny. Chyba że litra z kumplami w międzyczasie :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: Balu-Balu » wt lut 01, 2011 8:58 am

Jeszcze jak miałem uazową skrzynię to też wyciągałem/wkładałem ją bez kanału w trzech chłopa :)21 Podobnie jak "zippo68" opisał. Dla mnie największym problemem było wejść pod Uaza. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: Takayuki » wt lut 01, 2011 9:04 am

Jak nie ma wyjścia da się we 2 bez lewarków itp... 2 paski klinowe, trzymamy od góry i heja... źle wspominam :). Kluczem od sukcesu jest trafienie wałkiem mniej więcej w miejsce - najlepiej podeprzeć przód skrzyni, albo środek w punkcie ciężkości, i ruszanie tyłem skrzyni jednocześnie kręcąc wałkiem na biegu jak zippo68 napisał.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: zippo68 » wt lut 01, 2011 9:28 am

Balu-Balu pisze: Dla mnie największym problemem było wejść pod Uaza. :)21 :)21
A dla mnie wyjście, bo nie wiem dlaczego, zawsze przy takich robotach jakaś flacha się znajdzie :)21 :)21
Chyba dla spokojności czy cuś :roll: :wink:
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

slawiik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 31, 2011 12:18 pm

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: slawiik » wt lut 01, 2011 10:23 am

Czy można włożyć skrzynię a potem skrzynkę rozdzielczą. Pytam bo mam ciężkie podejście przy demontażu i montażu skrzyni. Silnik od "beczki jest tak zamontowany, że muszę opuszczać go na poduszkach silnika żeby wyjąć skrzynię. Mocowanie skrzyni do ramy jest oryginalne. Chodzi mi o dokręcenie skrzyni do silnika a potem rozdzielczej. Czy będą problemy?

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: zippo68 » wt lut 01, 2011 10:55 am

slawiik pisze:Czy można włożyć skrzynię a potem skrzynkę rozdzielczą. Pytam bo mam ciężkie podejście przy demontażu i montażu skrzyni. Silnik od "beczki jest tak zamontowany, że muszę opuszczać go na poduszkach silnika żeby wyjąć skrzynię. Mocowanie skrzyni do ramy jest oryginalne. Chodzi mi o dokręcenie skrzyni do silnika a potem rozdzielczej. Czy będą problemy?
Na początek załóż sobie na silikonie pierścień dystansowy w reduktorze-ten na wysokości łożyska wałka pośredniego bo inaczej będzie Ci wypadał. Wkładasz i zakręcasz skrzynię, podpierasz ją na lewarku, następnie uszczelka, blacha i uszczelka. Potem wchodzisz do kabiny, i bierzesz w łapy reduktor wcześniej włożony pod samochód i sru. Trzeba uważać na uszczelkę, żeby się nie rozdarła. Trochę jest pierdzielenia się z tym, ale wykonalne. No i oczywiście olej, jak już elementy są skręcone.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: Didymos » wt lut 01, 2011 7:11 pm

Reduktor przed założeniem na skrzynię ustaw w położeniu szosowym, inaczej koło przesuwne będzie uciekało i szybciej się pochlastasz jak trafisz nim na wałek :evil:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: zippo68 » wt lut 01, 2011 7:31 pm

Didymos pisze:Reduktor przed założeniem na skrzynię ustaw w położeniu szosowym, inaczej koło przesuwne będzie uciekało i szybciej się pochlastasz jak trafisz nim na wałek :evil:
Prawda. Zapomniałem dodać, ale wydawało mi się to oczywiste.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Skrzynia, zablokowany 4 bieg

Post autor: cowboy_3151 » wt lut 01, 2011 8:49 pm

slawiik pisze:Ja swoją opuszczałem bloczkiem zaczepionym do belki w suficie.
Dokładnie najlepsza metoda belka oparta na stelażu od plandeki i mały tani wyciąg z sklepu żelaznego ok 50-90 zł taki linowy prosty.
Tym sposobem można wyjąć i włożyć na pakę samemu skrzynie do uaza. Wielokrotnie w życiu tak robiłem i nie potrzebna jest żadna żaba a jedynie podnośnik o zmiany kół podstawiany pod miskę aby po rozłączeniu z skrzynią silnik za bardzo nie opadł nie opadł. Zaleta takiego podwieszenia zespołu skrzynia reduktor - możliwość w miarę swobodnego celowana wałkiem skrzyni w tarczę - ,można przechylać w prawo, lewo góra dół i do przodu i tyłu.
A z celowaniem to też nie ma problemów. Bo jak nie wyjmowaliśmy tarczy to spoko jest z centrowana, a jak wyjmowaliśmy to wystarczy mieć wałek np. zuk i nim centrujemy tarcze i przykręcamy docisk.
Aby włożyć skrzynie opuszczamy ją na wyciągu i celujemy aby wałek trafił w tarcze, a dokładne aby przód wałka trafił w wieloklin ( na pewno się nie uda wsadzić od razu na wieloklin no chyba ze fart jak w totolotka) po tym dopychamy skrzynie do przodu z wyczuciem ( wisi na wyciągu wiec jest łatwo) i tu dwie wersie -samemu tak obracamy z bęben ręcznego aż wskoczy na wieloklin, i wersja łatwiejsza dla dwóch osób jedna dopycha druga lekko korbą i myk wieloklin wskakuje.
Sposób z belka ma też tą zaletę że aby wymienić tarczę nie trzeba wywalać skrzyni wystarczy ją podwiesić odsunąć do tyłu i już jest dostęp. Tak więc można i w terenie wymienić tarczę, a zdarzyło się również że wywalałem tak skrzynie w terenie aby wyjąć zamki które blokowały, a do domu było 350km i jakoś musiał wrócić a przedtem jeszcze z tydzień jeździć w pracy w lesie.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości