Strona 1 z 1

zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 06, 2011 8:36 pm
autor: pstar8
Witam
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem UAZa. Jak redukuję biegi z 3>2 i z 2>1 często występuje zgrzyt. Z 3>4 jest ok. Sprzęgło działa. Proszę o info. czy tak już jest w uazach czy coś nie działa.

pozdry

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 06, 2011 10:51 pm
autor: Garberro
Skrzynia UAZa tak już ma... ona po prostu nie jest w pełni synchronizowana.

1 i 2 - Brak synchronizacji.
3 i 4 - Już jest.

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 06, 2011 11:00 pm
autor: leon zet
Międzygaz trzeba poćwiczyć.

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 06, 2011 11:06 pm
autor: Adampio
leon zet pisze:Międzygaz trzeba poćwiczyć.
czyli po ludzku dla początkujacych : puszczasz gaz, zrzucasz na luz, zdejmujesz nogę ze sprzęgła, ponownie wciskasz sprzęglo i wrzucasz bieg (1 lub 2). A z czasem nauczysz sie lekko dodawać gazu przy zmianie biegu. Jak sie jednak nie nauczysz to pozostaje Ci tylko zmiana na skrzynie synchronizowaną :)21

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 06, 2011 11:07 pm
autor: luk94
To i wprawionym kierowcom może sprawić problem-szybka redukcja w uazie - na to trzeba troszkę praktyki;)

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 06, 2011 11:23 pm
autor: GikroV
Gdyby Uaz miał nad zegarami widoczny napis: "Przed uruchomieniem zapoznaj się z instrukcją użytkowania"
to na forum byłoby 2/3 tematów mniej :)21 :)23

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: pn mar 07, 2011 12:43 am
autor: Garberro
A kolejne 10/12 mniej, było by gdyby było napisane... przed zapytaniem na forum spytaj szukaja :P

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: pn mar 07, 2011 7:07 pm
autor: pstar8
Dziękuję Wszystkim za odpowiedź. Teraz już jestem spokojniejszy bo obawiałem się, że coś ze skrzynią nie tak. Instrukcję czytałem, ale nie ma w niej jasno napisane, że przy redukcji z 3>2 i 1 będzie zgrzytać. A co do forum to byłoby średnio gdyby na takim forum było tylko kilka tematów.

Pozdrawiam
Paweł

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: wt mar 08, 2011 11:59 pm
autor: Tomek Kulik
Adampio pisze:
leon zet pisze:Międzygaz trzeba poćwiczyć.
czyli po ludzku dla początkujacych : puszczasz gaz, zrzucasz na luz, zdejmujesz nogę ze sprzęgła, ponownie wciskasz sprzęglo i wrzucasz bieg (1 lub 2). A z czasem nauczysz sie lekko dodawać gazu przy zmianie biegu. Jak sie jednak nie nauczysz to pozostaje Ci tylko zmiana na skrzynie synchronizowaną :)21
Zapomniałeś dodać gazu po pierwszym puszczeniu sprzęgła :-)
Międzygaz w samochodach to użycie gazu przy zmianie biegu z wyższego na niższy w celu (możliwie idealnie) wyrównania prędkości obrotowych sprzęganych elementów: wałka i koła które się na nim obraca, gdyż sprzęgnięcie par kół zębatych z wałkami powoduje włączenie biegu. Właściwe użycie gazu zapobiega zgrzytom, czyli wydłuża trwałość skrzyni i wydatnie poprawia komfort jazdy.
Zatem:
- sprzęgło wciskamy,
- wyrzucamy na luz,
- sprzęgło puszczamy i dajemy gazu,
- sprzęgło wciskamy i włączamy niższy bieg ZANIM spadną obroty silnika.
Wsjo. Powodzenia :-)

PS: Trenowałem w wojsku na Pszczółce :-)

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: śr mar 09, 2011 1:05 pm
autor: Adampio
Tomek Kulik pisze:Zapomniałeś dodać gazu po pierwszym puszczeniu sprzęgła :-)
Nie zapomnialem tylko nie chciałem nadmiernie stresowac początkujacego :-)
"Moja" metoda też mocno ogranicza zgrzytanie

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

: ndz mar 20, 2011 10:47 am
autor: EDEK:):):):)
Kiedyś każdy kierowca stara 200 wiedział o co kaman bo na warsztacie wszyscy mechanicy go jeb....li jak znowu z tą samą skrzynią na kanał stawał :roll: :roll: a dzisiaj co wygoda nawet w starze. :)21 :)21