alternator, prad nie laduje
Moderator: Student
alternator, prad nie laduje
Witam
Mam problem z lądowaniem mianowicie:
- normalne ładowanie jest w granicach 14V
- jak włączę światła 4x55W halogeny 12,8V nie rośnie.
- jak odłączę klemę + to na niej jest 15-20V
alternator oryginalny, regulator rc2/12d.
gdzie może tkwić problem ?
Mam problem z lądowaniem mianowicie:
- normalne ładowanie jest w granicach 14V
- jak włączę światła 4x55W halogeny 12,8V nie rośnie.
- jak odłączę klemę + to na niej jest 15-20V
alternator oryginalny, regulator rc2/12d.
gdzie może tkwić problem ?
Re: alternator, prad nie laduje
Lądowanie Uaz-em zazwyczaj nie kończy się dobrzekriqs1987 pisze: Mam problem z lądowaniem mianowicie:


A tak poważnie, to na co ty liczysz, że ten oryginalny alternator narobi na taki pobór?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: alternator, prad nie laduje
Mogłeś diody popalić zdejmując klemę. To nie jest metoda diagnostyczna.
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: alternator, prad nie laduje
Problem tkwi w tym że jeszcze nie zmieniłeś alternatora na cywilizowany.Sprawdz jeszcze stan regulatora bo stary altek coś daje ale nie za dużo skoro napięcie tak mocno spada przy tak małym poborze prądu.kriqs1987 pisze: gdzie może tkwić problem ?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: alternator, prad nie laduje
Sprawdź naciągnięcie paska klinowego.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
Re: alternator, prad nie laduje
tak jak wyzej. Naciagnac pasek, sprawdzić (kupic) regulator, i nie jezdzic za duzo na 4 halogenach 

Re: alternator, prad nie laduje
albo zmienic altek na Polonezowy
Re: alternator, prad nie laduje
"altek" zmieniony na boscha 70A nie wiem z czego kupiony na gieldzie zmienilem w nim tylko szajbke. i powiem wam ze nareszcie zero problemow z pradem. Piec halogenow, dlugie, radio, diody w srodku. mp3, ladowanie telefonu non stop i 13v. no nareszcie. 

Re: alternator, prad nie laduje
I co jest radosnego w tych 13V, że tak nieśmiało spytamkriqs pisze:"altek" zmieniony na boscha 70A nie wiem z czego kupiony na gieldzie zmienilem w nim tylko szajbke. i powiem wam ze nareszcie zero problemow z pradem. Piec halogenow, dlugie, radio, diody w srodku. mp3, ladowanie telefonu non stop i 13v. no nareszcie.


VW T4 syncro, 2.4D, long 

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: alternator, prad nie laduje
+ diodyhipis79 pisze:mp3?
Uaz wersja "Lans"

Ja śmigam na oryginalnym altku, jedynie regulator polonezowsko fiatowski (dla niepoznaki wrzucony w uazową obudowę) altek + regulator już 4 lata bezawaryjnie działają a ładowanie zawsze na odpowiednim poziomie

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Re: alternator, prad nie laduje
W ramach ćwiczeń manualnych wywaliłem kiedyś z uazowego alternatora wszystkie diody ( germanowe ) i wstawiłem zespół diod od Poloneza. Współpracowało to z elektromechanicznym regulatorem.
Po takich modyfikacjach można było stale ciągnąć 50A przy 14V i nawet nie bardzo się grzał
Po takich modyfikacjach można było stale ciągnąć 50A przy 14V i nawet nie bardzo się grzał

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: alternator, prad nie laduje
mp3 = radio
diody = oswietlenie w srodku
a 13v jest radosne dlatego ze przedtem po 3-4h jezdzenia na taki zestawie uaz nie chcial zapalic i swiatla przygasaly a teraz ladnie wszystko działa.
diody = oswietlenie w srodku
a 13v jest radosne dlatego ze przedtem po 3-4h jezdzenia na taki zestawie uaz nie chcial zapalic i swiatla przygasaly a teraz ladnie wszystko działa.
Re: alternator, prad nie laduje
... co nie zmienia faktu, że jeśli jest 13V na akumulatorze, to nie jest on ładowany. No chyba że te 13V jest na biegu jałowym i obciążeniu choinką, a pod dodaniu gazu rośnie do 14 - 14,4 V.kriqs pisze:mp3 = radio
diody = oswietlenie w srodku
a 13v jest radosne dlatego ze przedtem po 3-4h jezdzenia na taki zestawie uaz nie chcial zapalic i swiatla przygasaly a teraz ladnie wszystko działa.
Aaa... w sumie nie mój problem, przyjdzie zima to zweryfikuje temat

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: alternator, prad nie laduje
Niestety prawda jest taka jak pisał kolega,napięcie powinno przekraczać 14V.Wiem że jest radość nawet z tych 13V,jednak to trochę za mało zeby akumulator był wystarczająco dobrze doładowany.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości