Strona 1 z 2
jakego diesla pakowac???
: pt kwie 22, 2011 4:46 pm
autor: RADZILLA
witam serdecznie posiadaczy uazów i nie tylko. Mam pytanie jaki silnik wsadzic do uaza chodzi mi o jakies TD obecnie mam merca 2.4 i nie widzi mi sie wogole jest strasznie słaby mysle o 2.5td od scorpio ale trudno wyrwac.albo 2.4 TD od bmw. prosze o pomoc i ewentualne propozycje, pozdrawiam

Re: jakego diesla pakowac???
: pt kwie 22, 2011 6:35 pm
autor: matis uaz
1- 2.5td mitsubishi l200 lub pajero
2-mercedes w124 2.5td piecicylindrowy 3.0d, szesciocylindrowy rzedowy 3.0td
3-andoria 2.5td
4-patrol 2.8td szesciogarcowy
5-discavery1 2.5 200tdi czterogarcowy
6-iveco 2.5td

Re: jakego diesla pakowac???
: pt kwie 22, 2011 8:17 pm
autor: dardes
Nie wkładaj diesla jak naprawdę nie musisz.
Seryjna benzyna jest dużo lepsza od tych wszystkich ropniaków bo:
1) Można ją łatwo obrobić aby ładnie pracowała (gaźnik solex / zplanowanie głowicy).
2) Jak dołożysz lpg to będzie najbardziej ekonomiczny motór
3) Te wszystkie stare diesle mocna przeciążają przód auta i kończy się tym że auto mocno nurkuje przodem w każdym błocie.
4) Diesle maja mniejszy zakres obrotów więc jest problem z podjazdami na których nie ma możliwości zmainy biegu.
5) Odchodzą problemy potencjalnych błędów podczas zmotania innego silnika ze skrzynią uaza czy z reduktorem.
6) Jeśli mam założonoy LPG i jest sprawna beznyna to mamy dwie instalacje (w razie awari jednej) i na gazie silnik może pracować nawet w pionie.
Dobrze zrobiony uaz na benzynie to dzielne auto, diesel pogarsza jego własności terenowe no chyba że włożysz tam nowoczesny silnik typu TDI.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
Re: jakego diesla pakowac???
: pt kwie 22, 2011 9:46 pm
autor: Takayuki
Wkładaj cokolwiek co pasuje gabarytowo - na długość + kolizja z mostem/przekładnią kierowniczą. Przeróbka reduktora do innej skrzyni tak czy siak konieczna.
I pamiętaj, że za cenę rokującego używanego diesla + koszt całości przeróbki i miliona dupereli przy tym kupisz jeden lub więcej fabrycznie nowy oryginalny silnik ^_^
Re: jakego diesla pakowac???
: pt kwie 22, 2011 10:40 pm
autor: opty
dardes pisze:...Seryjna benzyna jest dużo lepsza od tych wszystkich ropniaków bo:
7. co to za UAZ, którego na korbę nie odpalisz!?

Re: jakego diesla pakowac???
: sob kwie 23, 2011 9:36 pm
autor: matis uaz
Wielki szacun dla tych gosci ktorzy chca ci przemowic do rozsadku ja osobiscie mam inne podejsce do sprzetu tez mam w sprzecie strasznego mula 2.4d z beczki polaczonego z org. transmisja i brakuje mi juz nerwow tez mam smaki na mocny piec z okrutnym chycem

oczywiscie na rope ale nie posiadam szeleszczy na tego rodzaju swap jak narazie

Re: jakego diesla pakowac???
: sob kwie 23, 2011 11:34 pm
autor: Balu-Balu
Re: jakego diesla pakowac???
: ndz kwie 24, 2011 8:59 am
autor: RADZILLA
Dzieki za wszystkie odpowiedzi. oryginalnego silnika nie chce. mam juz diesla i w dowodzie też tak jes i gdybym wsadzil benzyne dochodzi koszt instalacji. w pracy mam uaza z benzyna i nie chse tego diabelstwa. Decyzja zapadła silnik i skrzynia BMW (tak wiem burakowóz) 2.4 td. ale cóż cos robic trzeba. w przyszłym miesiacu budowa powinna ruszyc postaram sie to jakoś ozdjęciować

pozdrawiam i spokojnych swiąt
Re: jakego diesla pakowac???
: ndz kwie 24, 2011 9:18 am
autor: Bart03
RADZILLA pisze:Dzieki za wszystkie odpowiedzi. oryginalnego silnika nie chce. mam juz diesla i w dowodzie też tak jes i gdybym wsadzil benzyne dochodzi koszt instalacji. w pracy mam uaza z benzyna i nie chse tego diabelstwa. Decyzja zapadła silnik i skrzynia BMW (tak wiem burakowóz) 2.4 td. ale cóż cos robic trzeba. w przyszłym miesiacu budowa powinna ruszyc postaram sie to jakoś ozdjęciować

pozdrawiam i spokojnych swiąt
jaki ? M21 - straszna nedza

Re: jakego diesla pakowac???
: śr kwie 27, 2011 8:18 pm
autor: Frolik
Juz lepiej wrzuc TDS 2.5, tylko znalezc niezajezdżonego bedzie bardzo trudno.
Re: jakego diesla pakowac???
: sob kwie 30, 2011 9:34 am
autor: RADZILLA
Frolik pisze:Juz lepiej wrzuc TDS 2.5, tylko znalezc niezajezdżonego bedzie bardzo trudno.
nie nie tds odpada to dno totalne. moge miec mały poślizg z budową bo przed wczoraj załatwiłem staw skokowy i poruszam się tylko o kulach

ale jak wszystko ruszy dam znać i wkleje jakies foto pozdrawiam panowie

Re: jakego diesla pakowac???
: sob kwie 30, 2011 12:45 pm
autor: Frolik
TDS to nie dno, to bardzo dobry silnik. Mocny i trwały.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
Re: jakego diesla pakowac???
: sob kwie 30, 2011 4:14 pm
autor: carinus
Frolik pisze:TDS to nie dno, to bardzo dobry silnik. Mocny i trwały.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
Trochę dziwne że tylko ten silnik trafiał w takie ręcę a inne traktowane były tylko lajtowo.
Re: jakego diesla pakowac???
: wt sty 31, 2012 11:23 am
autor: Frolik
matis uaz pisze: piecicylindrowy 3.0d, szesciocylindrowy rzedowy 3.0td
6 cylindrówka rzędowa wchodzi bez problemów?
Re: jakego diesla pakowac???
: wt sty 31, 2012 11:28 am
autor: Frolik
carinus pisze:Frolik pisze:TDS to nie dno, to bardzo dobry silnik. Mocny i trwały.
A ze w Polsce trafial w rece analfabetów technicznych i zwykłych debili, to nie dziwne ze wiekszosc jest zarżnieta.
Trochę dziwne że tylko ten silnik trafiał w takie ręcę a inne traktowane były tylko lajtowo.
Jesli o to chodzi, to niestety BMW e36 i e34 (a w takich siedzial 2.5 TDS) najczęściej trafiał do mlodych gniewnych i róznych gamoni.
Bo np. Mercedes W124 najczęsciej trafiał do taksiarzy, albo emerytów, lub ogolnie ludzi spokojnie jeżdzących. Temu nie da sie zaprzeczyc....
Re: jakego diesla pakowac???
: wt sty 31, 2012 6:59 pm
autor: EDEK:):):):)
Masa np. 240 kg. jaka stanowi Andoria 4CT90 jest optymalna masą tolerowana przez zawieszenie uaza i nie wpływa na jego osiagi.Ponadto podczas wpisu w dowód rejestracyjny ( zmiana paliwa zasilającego ) jest mniej problemów bo silnik jest fabrycznie montowany w uazie i nikt nie zarzuci zmian konstrukcyjnych ( obudowa sprzęgła oryginał )

Re: jakego diesla pakowac???
: wt sty 31, 2012 8:12 pm
autor: Paweł93
Koledzy a ja się zapytam jak to jest z tymi gaźnikami od Poloneza i tymi Solexami czy rzeczywiście tak łatwo wyregulować, mniej palą i moc nie spada ?
Oczywiście można je zamontować tylko na kolektor dwugardzielowy ?

Re: jakego diesla pakowac???
: śr lut 01, 2012 3:24 pm
autor: Adampio
Paweł93 pisze:jak to jest z tymi gaźnikami od Poloneza
Ja kupiłem UAZ z gaznikiem Polonezowym. Jak po jakimś czasie przestał w ogóle odpalać na benzynie to wymieniłem na kolejny regenerowany (200 zl + stary gaźnik, w najdroższym w Warszawie warsztacie na Szarych Szeregów). Tylko już pozy zakupie przełożyli ze starego "sprzęg" do uazowego mechanizmu pedału gazu.
Re: jakego diesla pakowac???
: śr lut 01, 2012 4:49 pm
autor: Frolik
Paweł93 pisze:Koledzy a ja się zapytam jak to jest z tymi gaźnikami od Poloneza i tymi Solexami czy rzeczywiście tak łatwo wyregulować, mniej palą i moc nie spada ?
Oczywiście można je zamontować tylko na kolektor dwugardzielowy ?

gaznik od poloneza nie daje rady przy przechyłach, stromych podjazdach itp
Re: jakego diesla pakowac???
: śr lut 01, 2012 7:01 pm
autor: Misiek Cypr
Silnik uaza, a najlepiej duza wolga w uazie robi, ale z przebiegami rzeczywiscie jest problem.
Diesel 3.0d od Mercedesa, bardzo ladnie jezdzi po asfalcie, jak ma szybkie mosty, oraz w terenie mocy mu nie brakuje. Jednak bydle strasznie ciezkie. Nie mam pojecia, jaka jest roznica, ale silnik uaza w dwie osoby sie podnosi bez problemu, a mercedesa 3.0 we trzech nie uniesiesz za chiny ludowe.
Nie wiem ile 2.4d w mercedesie jest lzejszy, ale pewnie o 1/5 maksymalnie.
Do czego ma byc uaz?
Silnik 2.4td od BMW jest bardzo fajny, tylko ma strasznie dluga glowice i potrafi ja skrecic przy przegrzaniu. W terenie o to nie trudno.
Silnik 2.5 benzyna od BMW jest wyjatkowo odporny na katowanie, bez kitu i w taki silnik mozna isc, ale chyba najlatwiej w 2.3 od mercedesa. 130 koni, flansza jak do 2.4d, czy tez 3.0d bedzie pasowala, nie powinien byc wiele ciezszy od uaza, nie byl tez raczej katowany
Re: jakego diesla pakowac???
: śr lut 01, 2012 9:50 pm
autor: Paweł93
Frolik pisze:gaznik od poloneza nie daje rady przy przechyłach, stromych podjazdach itp
Adampio pisze:Ja kupiłem UAZ z gaznikiem Polonezowym. Jak po jakimś czasie przestał w ogóle odpalać na benzynie to wymieniłem na kolejny regenerowany (200 zl + stary gaźnik, w najdroższym w Warszawie warsztacie na Szarych Szeregów). Tylko już pozy zakupie przełożyli ze starego "sprzęg" do uazowego mechanizmu pedału gazu.
Ja to jeżdżę czasem w lekkim terenie częściej po utwardzonych drogach to nadał by się ten gaźnik od Poldka, bo gadałem z paroma osobami to mówili o nich w samych superlatywach ?

Re: jakego diesla pakowac???
: czw lut 02, 2012 7:19 am
autor: zippo68
Jasne, że się nadaje, ale trzeba sobie zadać pytanie jak to pojedzie? Różnica w pojemnościach silników jest duża więc i zapotrzebowanie na mieszankę też. Żeby to jakoś śmigało to trzeba zmienić dysze.
Re: jakego diesla pakowac???
: czw lut 02, 2012 9:45 am
autor: Frolik
Misiek Cypr pisze:Silnik 2.5 benzyna od BMW jest wyjatkowo odporny na katowanie, bez kitu i w taki silnik mozna isc
Mówisz zapewne o silniku M50 o mocy 192 koni (montowanym w e36 i e34)?
Jak taki silnik sprawdza sie w uazie? widział ktos taką przeróbke? jakby nie patrzec ten silnik ma duzo elektroniki, 2 sondy lambda, katalizatory itp....
Re: jakego diesla pakowac???
: czw lut 02, 2012 10:24 am
autor: Misiek Cypr
Mowie o silniku M40 od E30, E34 o mocy 170PS.
Jest tez taki silnik z modelu E30, z oznaczeniem 325E, ktory ma 2.7 litra, jest odprezony i ma 150KM, ten jest jeszcze bardziej odporny, i to ze ma pasek, wcale mu nie przeszkadza. Elektroniki niewiele w tych silnikach.
Silnika M43 ani M50 nie znam i sie nie wypowiadam.
Re: jakego diesla pakowac???
: czw lut 02, 2012 2:56 pm
autor: Frolik
Misiek Cypr pisze:Mowie o silniku M40 od E30, E34 o mocy 170PS.
Jest tez taki silnik z modelu E30, z oznaczeniem 325E, ktory ma 2.7 litra, jest odprezony i ma 150KM, ten jest jeszcze bardziej odporny, i to ze ma pasek, wcale mu nie przeszkadza. Elektroniki niewiele w tych silnikach.
Silnika M43 ani M50 nie znam i sie nie wypowiadam.
Ten silnik o którym piszesz to nie był przypadkiem M20?
M40 to chyba był 4-cylindrowy?
Wydaje mi sie także że ten odpręzony 325e czyli tzw. ETA to mial cos kolo 127 koni.
M50 jest na łańcuchu, wśród szerokich rzesz fanów BMW uznawany za najodporniejszego benzyniaka w historii firmy.