Filtr stożkowy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Filtr stożkowy

Post autor: EDEK:):):):) » pt kwie 22, 2011 5:48 pm

Temat może kontrowersyjny ale dosyć praktyczny ( tak mniemam )Czy warto zakładać do turbodoładowanej andorii takowy filtr i jakie są wady i zalety takiego zabiegu.Proszę o wypowiedzi. :roll:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
matis uaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 6:10 pm
Lokalizacja: z samego dna Piekła (Beskidy)

Re: Filtr stożkowy

Post autor: matis uaz » pt kwie 22, 2011 6:21 pm

Oczywiscie mozna zalozyc filtr stozkowy do tego silnika napewno porawi to jego prace jezeli topisz sprzet to ja bym proponowal puscic rure na dach chyba ze spedzasz wiecej czasu na czarnym niz pza nim to zamontuj pod maska i git :) zaleta to niktore stozki mozna czyscic wada to wedlug mnie cena zakupu choc moze przesadzam :-D

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Filtr stożkowy

Post autor: Tomek Kulik » ndz kwie 24, 2011 1:12 pm

A o walcowym myślałeś?
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Filtr stożkowy

Post autor: EDEK:):):):) » ndz kwie 24, 2011 5:54 pm

Oj nowy , nowy ..... :roll:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Filtr stożkowy

Post autor: uazevo1 » ndz kwie 24, 2011 10:36 pm

Również jestem na etapie rozwiązania problemu porządnego filtra. Moja wizja polega jednak na tym żeby dorobić wkład filtrujący na wzór papierowego wkładu pasującego do obudowy. Materiałem filtrującym była by cięka gąbka nasączona specjalnym olejem stosowanym właśnie do nasączania gąbkowych filtrów powietrza w motocyklach typu enduro/cross
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Filtr stożkowy

Post autor: Balu-Balu » pn kwie 25, 2011 12:38 pm

EDEK:):):):) pisze:Temat może kontrowersyjny ale dosyć praktyczny ( tak mniemam )Czy warto zakładać do turbodoładowanej andorii takowy filtr i jakie są wady i zalety takiego zabiegu.Proszę o wypowiedzi. :roll:

Filtr stożkowy to tylko na asfalt. Jak stać cię na częste naprawy silnika to tak. Zbyt mała powierzchnia filtrowania. Na niektórych 4x4 widziałem taki filtr ale to nie jest dobre rozwiązanie. Też nad tym myślałem jak miałem jeszcze filtr mokry z MB. Olejowy się zaklejał pyłem więc chciałem zmienić na stożek. Jak sobie porównałem powierzchnie filtrujące to doszedłem do wniosku, że te filtry to tylko na asfalt i to przy małym zapyleniu. Ostatecznie mam od Lublina z wkładem papierowym. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Filtr stożkowy

Post autor: wieprzowina » pn kwie 25, 2011 5:42 pm

dokładnie
Filtr musi mieć dużą powierzchnie filtrowania - u mnie jest fabrycznie AR 285
I tak, przy kilkudniowej wyprawie po zapylonych szutrach, sprawdzał się pre-filterek ze skarpetki założonej na wlot w obudowie właściwego filtra powietrza.

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Filtr stożkowy

Post autor: EDEK:):):):) » pn kwie 25, 2011 6:17 pm

Okejas czyli z wizji stożka wyleczyli hihi 8) .Pozdrawiam :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Filtr stożkowy

Post autor: carinus » śr kwie 27, 2011 9:03 pm

Warto założyc taki filtr ale prawdziwy,firmowy przeznaczony do silników o większej pojemnosci,nie pomylic z kawałkiem gąbki nasączonej olejkiem do opalania,która przepusci drobny pył.Powierzchnia stozkowego jest może nieco mniejsza,ale opory ssania na takim filterku mamy mniejsze i w sumie na jedno wychodzi.Użycie dobrego filtra na pewno nie zaszkodzi jedynie nie wiem czy koszt zakupu nie będzie wyższy niż kilka zwykłych filterków.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Filtr stożkowy

Post autor: wieprzowina » czw kwie 28, 2011 6:04 am

warto? - tzn co się zyskuje?

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Re: Filtr stożkowy

Post autor: heniu » czw kwie 28, 2011 7:46 am

Są filtry przeznaczone do zastosowań offroadowych o filtracji na poziomie 4 mikronów, więcej info znajdziecie na stronie producenta http://www.unifilter.com.au/ i polskiego przedstawiciela http://unifilter.pl/
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Filtr stożkowy

Post autor: carinus » czw kwie 28, 2011 7:06 pm

wieprzowina pisze:warto? - tzn co się zyskuje?
Pierwsza zaleta to uniwersalnosć podłączenia do ruru ssącej silnika bez montowania zabudowy filtra tradycyjnego.Tradycyjne filtry wymienia się średnio co 10-15kkm,stozki mozna prać co 30-50kkm.Mniejsze opory ssania i dłuższy okres miedzy praniem a wymianą zwykłej wkładki,w zależności jeszcze od tego co bedzie musiał filtrować.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Filtr stożkowy

Post autor: wieprzowina » pt kwie 29, 2011 12:04 pm

brak obudowy to w aucie terenowym wada. Po wjechaniu w błoto czy do wody, wszystko pod maską jest obklejone. W obudowanym filtrze wlot można skierować w jakieś bezpieczne miejsce, wyprowadzić do środka, na dach itp.
Co do wymiany - pamiętam drogi w których filtr zapychał się co 3 godziny jazdy (czyli jakieś 30 km)
Po jednej dwutygodniowej wyprawie wiele razy wyciągany, wytrzepywany filtr nadawał się na śmietnik. Nie sądzę by stożkowy miał to znieść lepiej.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Filtr stożkowy

Post autor: carinus » pt kwie 29, 2011 7:44 pm

wieprzowina pisze:brak obudowy to w aucie terenowym wada. Po wjechaniu w błoto czy do wody, wszystko pod maską jest obklejone. W obudowanym filtrze wlot można skierować w jakieś bezpieczne miejsce, wyprowadzić do środka, na dach itp.
Co do wymiany - pamiętam drogi w których filtr zapychał się co 3 godziny jazdy (czyli jakieś 30 km)
Po jednej dwutygodniowej wyprawie wiele razy wyciągany, wytrzepywany filtr nadawał się na śmietnik. Nie sądzę by stożkowy miał to znieść lepiej.
Czytaj ze zrozumieniem,a zrozumiesz co napisałem.Stozek lub wkładka zachowuje przepustowość gdy zwykły filtr jest juz dawno zapchany.Brak wymogu obudowy jest zaletą bo obudowę można zawsze dorobic,odwrotnie już raczej bywa gorzej.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość