zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB 124

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB 124

Post autor: bodziu » wt lip 12, 2011 7:32 pm

Witam właśnie zanabyłem woza do ktorego ktoś kiedys wtłoczył silnik ze skrzynia od MB 200
Po założeniu terenowych opon 30' 9.5X15 auto cierpi na brak mocy. Poniewaz silnik ogólnie jest już w kiepskim stanie rozważam co dalej. mam możliwość zakupu 250 od 124 w dobrej cenie ale co ze skrzynią?

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: uazens » wt lip 12, 2011 10:01 pm

skrzynie najlepiej mercedesowską i połączyc z reduktorem od uaza bo oryginalna skrzynia może dupnąć.. Ja mialem 2.8 benzyniaka z oryginalna skrzynią to sie jechać nie dało, biegi sie zmienialy jak bez sprzęgła, wszystko zgrzytało... bo skrzynia nie synchronizowana. Ja teraz kombinuje silnik od nissana 2.3 TD i motam ze skrzynią od patrola 3.3. zobaczymy co z tego wyjdzie :)21
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Balu-Balu » śr lip 13, 2011 8:37 am

Silnik 2.0D z MB 123 nie podoła sobie z Uazem nawet jak jest sprawny :)21 Tak jak kolega wyżej radzi, wkładaj "motór" razem ze skrzynią a reduktor niech zostanie Uaza. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: bodziu » śr lip 13, 2011 2:37 pm

łatwiej byłoby chyba z 240 od 123 bo skrzynię mógłbym zostawić (mam czwórkę), ale chyba lepiej 250 od 124 tylko czy wejdzie ze skrzynią na długość, czy znów trza motać z cięciem wałów i przesuwaniem reduktora. Silnik mógłym mieć z rozbitej taxi, a tam najczęściej automaty więc znów problem bo trza szukac skrzyni.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Balu-Balu » śr lip 13, 2011 2:44 pm

bodziu pisze:łatwiej byłoby chyba z 240 od 123 bo skrzynię mógłbym zostawić (mam czwórkę), ale chyba lepiej 250 od 124 tylko czy wejdzie ze skrzynią na długość, czy znów trza motać z cięciem wałów i przesuwaniem reduktora. Silnik mógłym mieć z rozbitej taxi, a tam najczęściej automaty więc znów problem bo trza szukac skrzyni.

Możemy się wymienić na silniki i skrzynie. Mam 300D ze 123. Ja chcę automata !! !! !! !! :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: bodziu » śr lip 13, 2011 3:50 pm

Lubie automaty mam dwa ale do uaza chyba lepszy manual co do 300 to czy nie jest za ciężka ? ciekawe czy weszła by do mnie na długość zrobie fotę jak stoi w komorze dwuseta to moze mądży coś wymyślą. Zastanawiałem się czy jest jakis patent na zszycie 250 ze skrzynią od 123.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Balu-Balu » śr lip 13, 2011 4:33 pm

Obrazek

Tu masz trzysetę u mnie :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: bodziu » śr lip 13, 2011 9:08 pm

ale skrzynia uazowa?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Takayuki » śr lip 13, 2011 9:15 pm

Przeróbka reduktora do jakiejkolwiek skrzyni to kwestia 200 na tokarza i przespawania łap, przy całokształcie zamieszania ze zmianą silnika - szczegół. Masz gdzieś mój temat uaz 300 turbodiesel z takim samym silnikiem + automatem, pooglądaj.

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: uazens » śr lip 13, 2011 9:24 pm

myślę że skrzynie pasują od rożnych modelów, bo i to merc i to merc. A jak skrzynie dasz merca i reduktor uaza to na pewno trzeba będzie skracać/przedłużać wały
469b 2.5D om602 by mercedes

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: bodziu » śr lip 13, 2011 11:13 pm

ile cm jest dłuższa 300 od 200 ?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Takayuki » czw lip 14, 2011 6:21 am

uazens pisze:myślę że skrzynie pasują od rożnych modelów, bo i to merc i to merc. A jak skrzynie dasz merca i reduktor uaza to na pewno trzeba będzie skracać/przedłużać wały
Nie trzeba będzie, zamieni się miejscami wał krótki z długim ;)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Balu-Balu » czw lip 14, 2011 8:45 am

Skrzynia manual merc. :)21
bodziu pisze:ile cm jest dłuższa 300 od 200 ?
Dłuższy o jeden garnek :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: bodziu » czw lip 14, 2011 11:17 am

No więc właśnie chcę aby ten garnek nie wyszedł przed chłodnicę.
jezeli bez większych przeróbek uda się wywalić dwusetę i dać trzysta to ok ale jeżeli trzeba byłoby przesuwać skrzynię motać z cięciem wałów przesuwaniem reduktora itd to wolę 250 z 124 i nową skrzynię

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Balu-Balu » czw lip 14, 2011 11:39 am

Na fotce masz trzysetę, tyle miejsca zajmuje w komorze silnika. Jedynie 2.4D nie wymaga przeróbek z tym mocowaniem silnika co masz. Przy reszcie gumówka w rękę i ciach :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

bodziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: pn cze 06, 2005 9:46 pm

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: bodziu » ndz lip 17, 2011 8:24 pm

Balu-Balu co muszę przerabiać? łapy czy ramę ????

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Balu-Balu » pn lip 18, 2011 8:18 am

Ja przerabiałem mocowanie poduch do ramy i robiłem nowe łapy do silnika. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

sylwsk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 25, 2010 7:21 pm
Lokalizacja: mierzyno

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: sylwsk » wt lip 19, 2011 10:43 pm

skrzynia ze 123 nie podejdzie do 250 ze 124,z drugiej strony rozrusznik,ogólnie inny kołnierz skrzyni,wałek sprzęgłowy też ma inny frez,przerabiałem to przy montażu silnika 3.0D ze 124,te skrzynie są tanie,kupiliśmy za 150pln
Jeep cherokee 2.1TD at31" lift 2"
buggy muscel 3.0 D

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Tomek Kulik » pn sie 15, 2011 9:09 pm

Czołem. Ponieważ miałem nieco do czynienia z Mercami, pozwolę sobie na poradę w kwestii silników od osobówek i dostawczych.
Otóż tak jak Koledzy stwierdzili, nie ma możliwości bezbolesnego łączenia skrzyń i silników 123 i 124. Do skrzyń z osobówek i dostawczych z tylnym napędem można dać silnik 2,3 od Vito, który w wersji z turbiną osiąga 100 KM.
Z uwagi na wymiary komory silnikowej UAZ'a, oraz most kolidujący z miskami silników adaptowanych z osobówek, czterocylindrowy 2,3 turbo od Vito ze skrzynią od dostawczaka typu 210 (krótka jedynka), jest optymalny do parcha.
Motor 2,5 litra od osobówki, lub 2,9 z dostawczego ma 5 cylindrów i swoją długością dokłada dużo roboty przy montażu.
Z kolei 2,2 czterocylindrowy czterozaworowy od C-klasy lub pierwszych okularów, ma piękna kulturę pracy, jest krótki i zwarty, ale wymaga wymiany pompy na full mechaniczną i mimo 96 KM mam dość mało momentu, coś ok. 150 Nm.
Jeśli budżet pozwoli i okoliczności sprzyjają, kierowałbym się ku zestawowi: 2,3 turbodiesel z Vito, ze skrzynią od Sprintera z krótką jedynką.

Dobrej pogody życzę. Tomek
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB

Post autor: Frolik » śr sie 24, 2011 1:00 pm

Tomek Kulik pisze:Z kolei 2,2 czterocylindrowy czterozaworowy od C-klasy lub pierwszych okularów, ma piękna kulturę pracy, jest krótki i zwarty, ale wymaga wymiany pompy na full mechaniczną i mimo 96 KM mam dość mało momentu, coś ok. 150 Nm.
Toż to mniejszy moment niż ma oryginalny benzynowy silnik. Wiadomo że 4-cylindrówka wejdzie latwiej, ale moim zdaniem jeśli juz grzebac, to isc na całosc i wkładac cos 5 lub 6 cylindrowego.

Dużo też zalezy od dostepnosci silnika - jesli ktos ma jakis silnik u siebie w BDB stanie i jest jego pewny, to lepiej wrzucic taki silnik mimo pewnych trudności, niż szukać i kupowac niewiadomy silnik w niewiadomym stanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość