Strona 1 z 1
zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB 124
: wt lip 12, 2011 7:32 pm
autor: bodziu
Witam właśnie zanabyłem woza do ktorego ktoś kiedys wtłoczył silnik ze skrzynia od MB 200
Po założeniu terenowych opon 30' 9.5X15 auto cierpi na brak mocy. Poniewaz silnik ogólnie jest już w kiepskim stanie rozważam co dalej. mam możliwość zakupu 250 od 124 w dobrej cenie ale co ze skrzynią?
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: wt lip 12, 2011 10:01 pm
autor: uazens
skrzynie najlepiej mercedesowską i połączyc z reduktorem od uaza bo oryginalna skrzynia może dupnąć.. Ja mialem 2.8 benzyniaka z oryginalna skrzynią to sie jechać nie dało, biegi sie zmienialy jak bez sprzęgła, wszystko zgrzytało... bo skrzynia nie synchronizowana. Ja teraz kombinuje silnik od nissana 2.3 TD i motam ze skrzynią od patrola 3.3. zobaczymy co z tego wyjdzie

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 8:37 am
autor: Balu-Balu
Silnik 2.0D z MB 123 nie podoła sobie z Uazem nawet jak jest sprawny

Tak jak kolega wyżej radzi, wkładaj "motór" razem ze skrzynią a reduktor niech zostanie Uaza.

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 2:37 pm
autor: bodziu
łatwiej byłoby chyba z 240 od 123 bo skrzynię mógłbym zostawić (mam czwórkę), ale chyba lepiej 250 od 124 tylko czy wejdzie ze skrzynią na długość, czy znów trza motać z cięciem wałów i przesuwaniem reduktora. Silnik mógłym mieć z rozbitej taxi, a tam najczęściej automaty więc znów problem bo trza szukac skrzyni.
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 2:44 pm
autor: Balu-Balu
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 3:50 pm
autor: bodziu
Lubie automaty mam dwa ale do uaza chyba lepszy manual co do 300 to czy nie jest za ciężka ? ciekawe czy weszła by do mnie na długość zrobie fotę jak stoi w komorze dwuseta to moze mądży coś wymyślą. Zastanawiałem się czy jest jakis patent na zszycie 250 ze skrzynią od 123.
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 4:33 pm
autor: Balu-Balu
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 9:08 pm
autor: bodziu
ale skrzynia uazowa?
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 9:15 pm
autor: Takayuki
Przeróbka reduktora do jakiejkolwiek skrzyni to kwestia 200 na tokarza i przespawania łap, przy całokształcie zamieszania ze zmianą silnika - szczegół. Masz gdzieś mój temat uaz 300 turbodiesel z takim samym silnikiem + automatem, pooglądaj.
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 9:24 pm
autor: uazens
myślę że skrzynie pasują od rożnych modelów, bo i to merc i to merc. A jak skrzynie dasz merca i reduktor uaza to na pewno trzeba będzie skracać/przedłużać wały
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr lip 13, 2011 11:13 pm
autor: bodziu
ile cm jest dłuższa 300 od 200 ?
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: czw lip 14, 2011 6:21 am
autor: Takayuki
uazens pisze:myślę że skrzynie pasują od rożnych modelów, bo i to merc i to merc. A jak skrzynie dasz merca i reduktor uaza to na pewno trzeba będzie skracać/przedłużać wały
Nie trzeba będzie, zamieni się miejscami wał krótki z długim

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: czw lip 14, 2011 8:45 am
autor: Balu-Balu
Skrzynia manual merc.
bodziu pisze:ile cm jest dłuższa 300 od 200 ?
Dłuższy o jeden garnek

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: czw lip 14, 2011 11:17 am
autor: bodziu
No więc właśnie chcę aby ten garnek nie wyszedł przed chłodnicę.
jezeli bez większych przeróbek uda się wywalić dwusetę i dać trzysta to ok ale jeżeli trzeba byłoby przesuwać skrzynię motać z cięciem wałów przesuwaniem reduktora itd to wolę 250 z 124 i nową skrzynię
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: czw lip 14, 2011 11:39 am
autor: Balu-Balu
Na fotce masz trzysetę, tyle miejsca zajmuje w komorze silnika. Jedynie 2.4D nie wymaga przeróbek z tym mocowaniem silnika co masz. Przy reszcie gumówka w rękę i ciach

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: ndz lip 17, 2011 8:24 pm
autor: bodziu
Balu-Balu co muszę przerabiać? łapy czy ramę

??
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: pn lip 18, 2011 8:18 am
autor: Balu-Balu
Ja przerabiałem mocowanie poduch do ramy i robiłem nowe łapy do silnika.

Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: wt lip 19, 2011 10:43 pm
autor: sylwsk
skrzynia ze 123 nie podejdzie do 250 ze 124,z drugiej strony rozrusznik,ogólnie inny kołnierz skrzyni,wałek sprzęgłowy też ma inny frez,przerabiałem to przy montażu silnika 3.0D ze 124,te skrzynie są tanie,kupiliśmy za 150pln
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: pn sie 15, 2011 9:09 pm
autor: Tomek Kulik
Czołem. Ponieważ miałem nieco do czynienia z Mercami, pozwolę sobie na poradę w kwestii silników od osobówek i dostawczych.
Otóż tak jak Koledzy stwierdzili, nie ma możliwości bezbolesnego łączenia skrzyń i silników 123 i 124. Do skrzyń z osobówek i dostawczych z tylnym napędem można dać silnik 2,3 od Vito, który w wersji z turbiną osiąga 100 KM.
Z uwagi na wymiary komory silnikowej UAZ'a, oraz most kolidujący z miskami silników adaptowanych z osobówek, czterocylindrowy 2,3 turbo od Vito ze skrzynią od dostawczaka typu 210 (krótka jedynka), jest optymalny do parcha.
Motor 2,5 litra od osobówki, lub 2,9 z dostawczego ma 5 cylindrów i swoją długością dokłada dużo roboty przy montażu.
Z kolei 2,2 czterocylindrowy czterozaworowy od C-klasy lub pierwszych okularów, ma piękna kulturę pracy, jest krótki i zwarty, ale wymaga wymiany pompy na full mechaniczną i mimo 96 KM mam dość mało momentu, coś ok. 150 Nm.
Jeśli budżet pozwoli i okoliczności sprzyjają, kierowałbym się ku zestawowi: 2,3 turbodiesel z Vito, ze skrzynią od Sprintera z krótką jedynką.
Dobrej pogody życzę. Tomek
Re: zmiana z silnika 200MB i skrzyni MB 123 na silnik 250 MB
: śr sie 24, 2011 1:00 pm
autor: Frolik
Tomek Kulik pisze:Z kolei 2,2 czterocylindrowy czterozaworowy od C-klasy lub pierwszych okularów, ma piękna kulturę pracy, jest krótki i zwarty, ale wymaga wymiany pompy na full mechaniczną i mimo 96 KM mam dość mało momentu, coś ok. 150 Nm.
Toż to mniejszy moment niż ma oryginalny benzynowy silnik. Wiadomo że 4-cylindrówka wejdzie latwiej, ale moim zdaniem jeśli juz grzebac, to isc na całosc i wkładac cos 5 lub 6 cylindrowego.
Dużo też zalezy od dostepnosci silnika - jesli ktos ma jakis silnik u siebie w BDB stanie i jest jego pewny, to lepiej wrzucic taki silnik mimo pewnych trudności, niż szukać i kupowac niewiadomy silnik w niewiadomym stanie.