Strona 1 z 1

Problem z gaśnięciem, pomocy!

: sob lip 16, 2011 5:22 pm
autor: Gocu
Witam!
Koledzy mam do Was prośbę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Zacznę od tego, że dzieje się to tylko w upalne dni. Mój Uaz nagle gaśnie. Po zgaśnięciu, pomimo pompowania pompką paliwową, nie ma benzyny w przewodzie przed gaźnikiem. Udaje się to zrobić po ok. 15 min, gdy silnik ostygnie. Byłem 3 dni na rajdzie w Bałtowie 1-3 lipca i nie było ŻADNYCH problemów z samochodem. Był chłodno i deszczowo. Przyszły upały, a problem powrócił :(
Pomocy!
Pozdrawiam! :)

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: sob lip 16, 2011 6:29 pm
autor: Jerry
Dorób ekran z kawałka blachy pomiędzy pompą paliwa a blokiem silnika.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: sob lip 16, 2011 9:44 pm
autor: Gocu
A w jakim celu? :roll:

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: sob lip 16, 2011 10:22 pm
autor: uaz monster
pewno po to żeby troszkę odizolować gorące pow z silnika od pompki
pomysł nie jest zły :)2 ale co ma do tego pogoda i tak silnik jest gorący czy pada czy nie
a sprawdzałeś całą instalacje od zbiornika do pompki ?

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: sob lip 16, 2011 10:28 pm
autor: Gocu
No właśnie nie wiem, co do tego ma pogoda. Po prostu zaobserwowałem, że gaśnie tylko przy wysokich temperaturach.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 17, 2011 9:31 am
autor: Przemekslaw
a sprawdzałes te odprowadzenie oparów ze zbiornika ?

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 17, 2011 12:04 pm
autor: Gocu
Próbowałem pompować nawet przy odkręconym korku wlewu paliwa i to również nic nie dawało. Ale tych odpowietrzeń nie sprawdzałem.
W najbliższym czasie sprawdzę dwie rzeczy:
- czy przełącznik baków jest w dobrym położeniu,
- dmuchając sprężonym powietrzem do baku sprawdzę, czy w przewodzie przed pompą jest paliwo.
Jeżeli to nie poskutkuje, zakupię zestaw naprawczy pompy paliwa.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 17, 2011 7:54 pm
autor: Jerry
uaz monster pisze:pewno po to żeby troszkę odizolować gorące pow z silnika od pompki
pomysł nie jest zły :)2 ale co ma do tego pogoda i tak silnik jest gorący czy pada czy nie
a sprawdzałeś całą instalacje od zbiornika do pompki ?
Jak to co.
Jak jest goraco to temperarura wyzsza.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 17, 2011 8:16 pm
autor: uaz monster
no tak :wink:

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 17, 2011 8:48 pm
autor: klucz13
Jerry pisze:
uaz monster pisze:pewno po to żeby troszkę odizolować gorące pow z silnika od pompki
pomysł nie jest zły :)2 ale co ma do tego pogoda i tak silnik jest gorący czy pada czy nie
a sprawdzałeś całą instalacje od zbiornika do pompki ?
Jak to co.
Jak jest goraco to temperarura wyzsza.
Lepsza instalka chłodząca na ciekły azot :)2 ale wam się lęgnie :D
:)21

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 24, 2011 11:02 am
autor: Gocu
A mam takie pytanko. W Uazie jest coś takiego, że się przestawia stopień podgrzewania mieszanki, regulowany za pomocą przepustnicy, którą się ustawia w położenie "zima" i "lato".
Ten schemat jest na rys. 51.
http://www.remek4x4.opty.com.pl/img/ins ... 9B/090.gif

Powiedzcie mi, w którym położeniu (górnym, czy dolnym) ten motylek ma być ustawiony w lecie?
Może to jest powodem gaśnięcia mojego Uaza?

Pozdrawiam!

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: ndz lip 24, 2011 10:15 pm
autor: Edgarowski
Zapomnij o tym bo najwyżej urwiesz.To za cholerę nie chce działać chyba, że w nowym gaziniku z pudełka.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: pn lip 25, 2011 5:50 am
autor: zippo68
Edgarowski pisze:chyba, że w nowym gaziniku z pudełka.
Kolektorze wydechowym miało być :wink:

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: pn lip 25, 2011 2:00 pm
autor: Adampio
Edgarowski pisze:Zapomnij o tym bo najwyżej urwiesz.To za cholerę nie chce działać chyba, że w nowym gaziniku z pudełka.
No bez przesady. Jak po odkręceniu nakrętki (AFAIR M6 czyli klucz 10-tka) i opsiukaniu jakimś WD40 da się ruszać calością to ja bym osłuchał czy klapka wewnątrz jeszcze nie skorodowała i ustawił wedle życzenia.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: pn lip 25, 2011 9:56 pm
autor: Gocu
Ustawienie jest na lato, więc to odpada.
http://www.remek4x4.opty.com.pl/img/ins ... 9B/084.gif
A mogą te kłopoty być przez to, że moja pompa paliwa nie ma elementu nr 11? W instrukcji jest napisane, że jeżeli ta wajcha będzie w złym położeniu, może uniemożliwiać dopływ paliwa do układu.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: wt lip 26, 2011 12:32 am
autor: Adampio
Gocu pisze:A mogą te kłopoty być przez to, że moja pompa paliwa nie ma elementu nr 11?
Moja też nie :)21

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: wt lip 26, 2011 2:31 pm
autor: BROWAR_PL
a z takich głupich spraw.... może sprawdź luzy na zaworach :roll:

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: wt lip 26, 2011 7:50 pm
autor: Gocu
Były sprawdzane :roll:

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: czw lip 28, 2011 12:11 am
autor: BROWAR_PL
oki ale jak napisałeś brakuje paliwa pompka nie zaciąga
więc zawór iglicowy/pływak/pompka paliwa/przełącznik baków/filtr czy tam odstojnik
może przewód gdzieś zaciąga lewe powietrze,
jak następnym razem zgaśnie to sprawdź czy paliwo do pompki dochodzi

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: czw lip 28, 2011 11:27 am
autor: wieprzowina
podejrzewywuje że za bardzo się przysrywacie do wpływu pogody. Temperatura pod machą niespecjalnie się różni gdy na polku jest 17 (zimno), a 25 (upalnie).

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: czw lip 28, 2011 9:21 pm
autor: woltek
wieprzowina pisze:podejrzewywuje że za bardzo się przysrywacie do wpływu pogody. Temperatura pod machą niespecjalnie się różni gdy na polku jest 17 (zimno), a 25 (upalnie).
Mój ( na gazie) gdy jest rozgrzany nie pali na rozeusznik . Raz kiedyś Oblałem cewkę gdy była gorąca letnią wodą i odpalił.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: pt lip 29, 2011 8:43 am
autor: HAndy
Gocu pisze:Ustawienie jest na lato, więc to odpada.
http://www.remek4x4.opty.com.pl/img/ins ... 9B/084.gif
A mogą te kłopoty być przez to, że moja pompa paliwa nie ma elementu nr 11? W instrukcji jest napisane, że jeżeli ta wajcha będzie w złym położeniu, może uniemożliwiać dopływ paliwa do układu.
Mnie doświadczeni ludzie mówili że po podpompowaniu paliwa należy tą wajchę ustawić w dolnym położeniu jak najbliżej kadłuba silnika bo nie będzie napędzana od silnika.

Re: Problem z gaśnięciem, pomocy!

: pt lip 29, 2011 4:26 pm
autor: Gocu
wieprzowina pisze:podejrzewywuje że za bardzo się przysrywacie do wpływu pogody. Temperatura pod machą niespecjalnie się różni gdy na polku jest 17 (zimno), a 25 (upalnie).
Kolego, temperatura ma duży wpływ. Jak jedziesz w czasie temperatury 25*C, a 15*C, to podczas niższej temperatury silnik jest bardziej chłodzony samym powietrzem. W zimie pod maską masz zimniej niż w lecie pomimo pełnej temperatury silnika.