Urwana szpilka

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Urwana szpilka

Post autor: GikroV » wt lip 19, 2011 4:13 pm

W związku z wymianą uszczelki kolektora wydechowego i dolotowego która miała kosztować mnie 15 zł - czyli bardzo tanio - na złość urwała mi się środkowa szpilka : / i to na dodatek 1 mm poniżej powierzchni głowicy :)11

Co zrobiłem źle? szpilka była do wymiany ponieważ drobny gwint był zjechany - nakrętka, przeciwnakrętka, podgrzanie, wd-40... Nie idzie... no to mocniej - poszła - tle że nakrętka a nie szpilka bo gwint sie zjechał do końca. Spawara - nakrętka na stałe, gorąca w cholere - nie idzie, młotkiem w szpilę ale z umiarem - nie idzie... Podgrzałem i większą dźwignią - również z umiarem - poszła ale ku**a w połowie i pękła :)11

jak to gówno teraz wykręcić bez ściągania głowicy... ? Ktoś ma jakieś patenty, bo ona cholernie mocno siedzi :evil:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Urwana szpilka

Post autor: zippo68 » wt lip 19, 2011 5:57 pm

Pozostało Ci wiercić i gwintować :-? Potem wkleić szpilkę na kleju.
Jak się nie uda na 8mm /bo chyba taki tam jest, o ile dobrze pamiętam/ to przegwintować na 10mm i dotoczyć szpilkę 8mm/10mm
I się cieszyć, że masz tak stary samochód. Bo w nowych, ścianki głowicy są czasami tak cienkie, że przegwintowanie równa się z wjechaniem np. w kanał wodny lub olejowy.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Urwana szpilka

Post autor: carinus » wt lip 19, 2011 6:31 pm

Zrobiłes błąd w sztuce podgrzewając element który zwiększył rozmiary pod wpływem ciepła,miałes to wszystko dokładnie ochłodzić przed wykręcaniem i jeszcze dobrze opukac żeby zluzowac połączenie gwintowane.Teraz może uda sie dostać świderki do wykręcania śrub lub jak pisał kolega rozwiecić na większy rozmiar gwintu i dorobić przejscie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Urwana szpilka

Post autor: vandall1 » wt lip 19, 2011 7:23 pm

O wykretakach to zapomnij:ona tam za dobrze siedzi.
Starać sie rozwiercić centrycznie-najpierw cienkim wiertłem,a potem 6.5 jesli ta szpilka to M8,a tak chyba jest.Potem gwintownik i powolutku do przodu.
A jak sie nie uda,to na M10 trzeba.
Trza było poczekać,aż szpilka ostygnie po spawaniu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » wt lip 19, 2011 11:03 pm

A zlot Malechowo powoli się zaczyna :)21

Normalne wiertła to pociągną, czy jakieś wzmocnione są potrzebne?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Urwana szpilka

Post autor: gri74 » wt lip 19, 2011 11:14 pm

ostre mają być :lol: i odpowiednie kąty
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Urwana szpilka

Post autor: vandall1 » wt lip 19, 2011 11:21 pm

Normalne powinny dac radę-nie za duże obroty.Ja uzywam "tytanowych"-takich w kol złotym.
Zlot bez jednej szpilki tez opędzisz :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Urwana szpilka

Post autor: carinus » śr lip 20, 2011 5:46 pm

Dobrze naostrzone wiertło i jak poczujesz że nie bierze to znowu ostrzysz bo inaczej rozgrzejesz wszystko i spalisz.Chłodzic wiertło jeżeli jest możliwość.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Urwana szpilka

Post autor: EDEK:):):):) » śr lip 20, 2011 6:41 pm

Ja zazwyczaj zaczynam od bardzo małych i coraz większe ale bez przesady i wtedy próbuję wykręcać to co zostaje tak by gwintu nie uszkodzić 8)
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » czw lip 21, 2011 12:40 pm

Bez jednej szpili zaraz wydmuchałoby uszczelkę. A jazda z wydmuchaną uszczelką kolektora wydechowego powoduje że spaliny niszczą jego powierzchnię... Jeszcze doszłoby kolejne planowanie :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Urwana szpilka

Post autor: vandall1 » czw lip 21, 2011 3:46 pm

Uhmmm-tak mówi teoria :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka

Post autor: morte36 » pt lip 22, 2011 6:46 am

jak się uda z tą szpilką to się pochwal :)
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » pt lip 22, 2011 5:57 pm

Po długich przemyśleniach decyzja jest taka: ściąganie głowicy i na frezarkę.

Jednak szpilka nie pękła na płasko tylko na stożek i to wypukły niecentralnie :)11 a twarda jak cholera. Stwierdziłem że po co mam zj**ać gniazdo, skoro ktoś może to zrobić raz a porządnie bez przegwintowywania.

A że na dodatek mam zjechane dwa gwinty od pokrywy zaworów - uszczelka z tyłu silnika nie trzyma (nie ja to zrobiłem) to dodatkowy argument.
Oczywiście nie obejdzie się bez planowania i tak sobie pomyślałem czy nie splanować mocniej w celu zwiększenia osiągów...
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka

Post autor: morte36 » sob lip 23, 2011 7:57 pm

Rób jak uważasz ale pochwal się wynikiem końcowym :)
Ja nie mam doświadczenia w tej dziedzinie wiec nie pomogę.
Życzę powodzenia.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » ndz lip 24, 2011 12:33 pm

No właśnie też nie mam doświadczenia i martwi mnie że jak ruszę głowicę to jakieś inne komplikacje się staną i na Borne Sulinowo się nie wyrobię :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Urwana szpilka

Post autor: carinus » ndz lip 24, 2011 9:32 pm

Jak będziesz miał głowicę na stole to zrób od razu wszystko co niezbędne-docieranie zaworów,planowanie 2-2.5mm,dopasowanie kanałów do kolektora.Efekt na pewno zaskoczy pozytywnie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » pt lip 29, 2011 8:20 am

A jak ma się takie planowanie do osiągów silnika i zużycia paliwa? wał nie będzie zbyt dostawał?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » pt lip 29, 2011 10:24 am

Głowica ściągnięta, teraz czekam na podpowiedzi... Ktoś mi klarował że nie warto planować tak dużo
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Urwana szpilka

Post autor: carinus » pt lip 29, 2011 6:45 pm

Moja głowica pozbyła sie chyba 2.5mm z wysokości i jakoś wszystko żyje,tyle że moc wyraznie wzrosła.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » pt lip 29, 2011 8:25 pm

Fama głosi że planowanie Uazowej głowicy (kwadratowe kolektory) mocy dużo nie daje - lepszą opcją jest założenie głowicy wołgi. W każdym razie silnik mam zdrowy więc to go nie zabije.

Już wiem dlaczego szpilka kolektora nie dawała się odkręcić i w końcu pękła. Gniazdo było na wylot przewiercone do tunelu szpilki głowicy - nie wiem czy to wada fabryczna czy wszystkie tak mają - ale nalazło tam syfu przez nieszczelną podkładkę i musiała skorodować (rdzawy nalot), dodatkowo napaćkane tam było czegoś co wyglądało jak smoła (pewnie nagar, ale jakim cudem tam?) Ściąganie głowicy ponad 4 godziny - tak się lepiła do tego gówna. :)11
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka

Post autor: klucz13 » pt lip 29, 2011 8:49 pm

GikroV pisze:Fama głosi że planowanie Uazowej głowicy (kwadratowe kolektory) mocy dużo nie daje - lepszą opcją jest założenie głowicy wołgi. W każdym razie silnik mam zdrowy więc to go nie zabije.

Już wiem dlaczego szpilka kolektora nie dawała się odkręcić i w końcu pękła. Gniazdo było na wylot przewiercone do tunelu szpilki głowicy - nie wiem czy to wada fabryczna czy wszystkie tak mają - ale nalazło tam syfu przez nieszczelną podkładkę i musiała skorodować (rdzawy nalot), dodatkowo napaćkane tam było czegoś co wyglądało jak smoła (pewnie nagar, ale jakim cudem tam?) Ściąganie głowicy ponad 4 godziny - tak się lepiła do tego gówna. :)11
Zplanuj głowicę około 2mm , wymień uszczelki popychaczy , dotrzyj zawory , wypoleruj w miarę możliwości kolektor dolotowy, porządna regulacja całości a zobaczysz różnicę
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Urwana szpilka

Post autor: carinus » sob lip 30, 2011 5:42 pm

GikroV pisze:Fama głosi że planowanie Uazowej głowicy (kwadratowe kolektory) mocy dużo nie daje - lepszą opcją jest założenie głowicy wołgi.
Nie sugeruj sie taką famą.Ja zrobiłem podstawowe czynności pozwalające na lepsze napełnianie cylindra mieszanką i efektywniejsze spalenie w cylindrze,a efekt jest naprawdę odczuwalny.Głowica wołgi ma poprawione doloty o większych przekrojach i powiększone średnice gniazd zaworowych.Przy zasilaniu silnika LPG można pokusić się o max.planowanie głowicy ale jest obawa jednak o wytrzymałość panewek.Poprawiałem wszystkie niedokładnie odlane kanały kolektorów i poszerzałem wszystko razem z dolotem w głowicy,a troche materiału z tego usunołem.Wywaliłem klape w kolektorze wydechowym ale nie zdażyłem zrobić izolacji miedzy kolektorami zeby zlikwidowac grzanie powietrza w dolocie.Wywaliłem też gaźnik i w jego miejsce przykręciłem kolanko fi 60mm na końcu którego zamocowana jest przepustnica z celiki i bloss z filtrem stożkowym.Silnik zapala i pracuje wyłącznie na LPG i nie ma zadnych problemów z odpalaniem nawet w duże mrozy.Jedyny problem to układ zapłonu który blokuje odpalanie przy b.mocno rozgrzanym silniku w upalne dni,kiedy np.silnik zgaśnie z jakiegoś powodu.Mam zamiar jednak wstawic inny nowszy silnik benzynowy 2.0 z japończyka i zapłon sobie odpuściłem.Chciałem wstawić aparat zapłonowy i moduł zapłonu z cariny bo aparat kręci się w tę samą stronę,ale dałem sobie spokój.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » czw sie 04, 2011 10:32 pm

Szpilka załatwiona :)21

Na frezarce rozwiercona bez uszkadzania gwintu, ale mechanik powiedział że wcale łatwe to nie było bo cholernie twarde są te szpilki. Stwierdziłem że planowania dużego nie będe robił, niech pojeździ jeszcze 20 lat 8) po co go obciążać.

W każdym razie głowica założona, kolektor przykręcony. Jeszcze pompa wody i regulacja zaworów oraz zapłonu.
Oby bez komplikacji szła dalsza robota.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Urwana szpilka

Post autor: GikroV » pt sie 05, 2011 9:56 am

proszę o podpowiedź:

W instrukcji jest napisane że do regulacji zaworów należy ustawić koło pasowe wały korbowego tak aby znak ustawczy pokrywał się ze "wskaźnikiem" - oki, tylko na kole pasowym są dwa znaki obok siebie... na który trzeba ustawić ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka

Post autor: Balu-Balu » pt sie 05, 2011 10:29 am

Ja przy regulacji zaworów zawsze ustawiałem na tzw. 'mijankę" :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość