problem z rozrusznikiem
Moderator: Student
problem z rozrusznikiem
Nie mogę dojść co jest z rozrusznikiem, na początku kręcił normalnie, potem po jakimś czasie, zakręcił raz czy dwa i rozładowywał akumulator, Po podładowaniu to samo było. Odpalałem na kable, jeździł normalnie ale już po 30 minutach nie dało się go odpalić.
Ostatnio aku był naładowany ale nawet nie zakręcił tylko terkotał, i już był problem nawet z uruchomieniem na kable, udało się po dłuższej chwili.
Powymieniałem dziś kable o amperomierza do rozrusznika oraz z alternatora do bezpiecznika bo były potopione trochę ale w tej chwili nawet na kable nie chce ruszyć rozrusznikiem (nic nie słychać podczas kręcenie)
ktoś coś podpowie
Ostatnio aku był naładowany ale nawet nie zakręcił tylko terkotał, i już był problem nawet z uruchomieniem na kable, udało się po dłuższej chwili.
Powymieniałem dziś kable o amperomierza do rozrusznika oraz z alternatora do bezpiecznika bo były potopione trochę ale w tej chwili nawet na kable nie chce ruszyć rozrusznikiem (nic nie słychać podczas kręcenie)
ktoś coś podpowie
Re: problem z rozrusznikiem
Wykręcaj rozrusznik i do roboty...
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: problem z rozrusznikiem
czy jest możliwość uruchomić go na krótko w aucie??
bo coś czuje że to jednak instalacja elektryczna
bo coś czuje że to jednak instalacja elektryczna
Re: problem z rozrusznikiem
Jezeli popaliłeś już kable to raczej masz zwarcie na rozruszniku,inaczej gdyby słabo kręcił bez innych objawów to stawiałbym na wade kabli lub masy.Na krótko już odpalałeś bo rozrusznik jest połączony bezpośrednio z akumulatorem a ominąć możesz jedynie bendiks który mostkuje styki i wysuwa zębatkę osi rozrusznika.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: problem z rozrusznikiem
na krótko to śrubokręt między dwie śruby fi8 na rozruszniku i musi się odezwać
Re: problem z rozrusznikiem
Zobacz czy rozrusznik nie jest gorący - gdzieś ten prąd musi "pracować" 
Prawdopodobnie masz zwarcie na rozruszniku - sprawdź tuleji czy wirnik o stojan nie ociera...

Prawdopodobnie masz zwarcie na rozruszniku - sprawdź tuleji czy wirnik o stojan nie ociera...
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: problem z rozrusznikiem
bobbik pisze:na krótko to śrubokręt między dwie śruby fi8 na rozruszniku i musi się odezwać
albo klucz oczkowy
ja bym przy okazji wywalił amperomierz i zastąpił go voltomierzem.
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- dmuchawiec
-
- Posty: 123
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: problem z rozrusznikiem
a to porque dlaczego? przeciez prąd do rozrusznika nie idzie przez amperomierzbenes pisze:
ja bym przy okazji wywalił amperomierz i zastąpił go voltomierzem.
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87
Uaz 315126 '87
Re: problem z rozrusznikiem
ponieważ generuje "pewną ilość ciepła".dmuchawiec pisze:a to porque dlaczego? przeciez prąd do rozrusznika nie idzie przez amperomierzbenes pisze:
ja bym przy okazji wywalił amperomierz i zastąpił go voltomierzem.
Mnie zawsze się grzał chociaż była nowa kompletna instalacja oraz wymieniony zegar. Kable, które powinny być odpowiedniej grubości zawsze były ciepłe szczególnie po walce z użyciem windy. Przestudiuj dokładną drogę prądu od aku do różnych podzespołów. Jak dla mnie to archaiczny zegar nic mówiący, przynajmniej mi. Po co wiedzieć jakie jest zużycie prądu jeżeli nie wiesz ile ci zostało. Ja wywaliłem i nie miałem z prądem żadnych problemów. Nowe modele już tego nie mają...
strona 378, 387, 390 instrukcji obsługi
dawno nie grzebałem w instrukcji UAZa

http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- dmuchawiec
-
- Posty: 123
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: problem z rozrusznikiem
eeee jak sie grzał to trzeba wymienić a nie wyrzucić, albo zamontowac 50-cio amperowybenes pisze:ponieważ generuje "pewną ilość ciepła".dmuchawiec pisze:a to porque dlaczego? przeciez prąd do rozrusznika nie idzie przez amperomierzbenes pisze:
ja bym przy okazji wywalił amperomierz i zastąpił go voltomierzem.
Mnie zawsze się grzał chociaż była nowa kompletna instalacja oraz wymieniony zegar. Kable, które powinny być odpowiedniej grubości zawsze były ciepłe szczególnie po walce z użyciem windy. Przestudiuj dokładną drogę prądu od aku do różnych podzespołów. Jak dla mnie to archaiczny zegar nic mówiący, przynajmniej mi. Po co wiedzieć jakie jest zużycie prądu jeżeli nie wiesz ile ci zostało. Ja wywaliłem i nie miałem z prądem żadnych problemów. nowe modeli już tego nie mają...
ja taki mam 12 lat i nic sie nie grzeje, jak juz wyrzucać to kabelki

jak robiłem elektryke to oglądnałem oryginalne wiązki uazowe - te kable oryginalne są do niczego, ja wymieniłem ten z alternatora na 6mm2
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87
Uaz 315126 '87
Re: problem z rozrusznikiem
nie miałem oryginalnej wiązki... a grubość była odpowiednia
na co dzień, a jeździłem co dziennie, nie widziałem negatywnych skutków Przy użyciu windy gdzie pobór jest wzrost proporcjonalny do wtopionego pojazdu zawsze się grzały kable i zegar aż tak że zegar był zaparowany.
Moim zdaniem amperomierz stwarza zbyt duży opór prądu w sytuacji krytycznej. Ale nie jestem elektrykiem, a jedynie teoretykiem i użytkownikiem
na co dzień, a jeździłem co dziennie, nie widziałem negatywnych skutków Przy użyciu windy gdzie pobór jest wzrost proporcjonalny do wtopionego pojazdu zawsze się grzały kable i zegar aż tak że zegar był zaparowany.
Moim zdaniem amperomierz stwarza zbyt duży opór prądu w sytuacji krytycznej. Ale nie jestem elektrykiem, a jedynie teoretykiem i użytkownikiem

http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- dmuchawiec
-
- Posty: 123
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: problem z rozrusznikiem
da liegt der hund begrabt jak mawiają germaniebenes pisze: Przy użyciu windy gdzie pobór jest wzrost proporcjonalny do wtopionego pojazdu zawsze się grzały kable i zegar aż tak że zegar był zaparowany
jakbys puscił przez amperomierz prąd na rozrusznik to tez by sie sfajczył, ile Ci ta winda pobiera?? przeciez nie max 30 amperów

zegar zaparowany? mnie paruje wsakźnik oleju znaczy co olej za ciepły

benes pisze:nie miałem oryginalnej wiązki... a grubość była odpowiednia
Ale nie jestem elektrykiem, a jedynie teoretykiem i użytkownikiem

dobrze czujesz, lutownica, kable, skrzynka bezpiecznikowa jakaś i nowa instalacjamajk999 pisze:bo coś czuje że to jednak instalacja elektryczna
amperomierz zostaw, woltomierz wstaw, światła główne przez przekaźniki, konektorki lutuj
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87
Uaz 315126 '87
Re: problem z rozrusznikiem
30A to chyba jak na luzie zwijasz
http://www.tmax.pl/index.php?p=700 zobacz tabelę na dole
Ja tam wywaliłem i byłem zadowolony, miałem oryginalny tyle że woltomierz. Nie będę się upierał, "róbta co chceta"... można i popierać archaiczne rozwiązania
zresztą temat jest rozrusznikowy a nie zegarowy...

http://www.tmax.pl/index.php?p=700 zobacz tabelę na dole
Ja tam wywaliłem i byłem zadowolony, miałem oryginalny tyle że woltomierz. Nie będę się upierał, "róbta co chceta"... można i popierać archaiczne rozwiązania

zresztą temat jest rozrusznikowy a nie zegarowy...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- dmuchawiec
-
- Posty: 123
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: problem z rozrusznikiem
benes pisze:30A to chyba jak na luzie zwijasz![]()
http://www.tmax.pl/index.php?p=700 zobacz tabelę na dole
Ja tam wywaliłem i byłem zadowolony, miałem oryginalny tyle że woltomierz. Nie będę się upierał, "róbta co chceta"... można i popierać archaiczne rozwiązania
zresztą temat jest rozrusznikowy a nie zegarowy...

sam w sobie nie jest przyczyną żadnego grzania, stat i innych czakramów

archaiczny też nie jest, nowsze modele mają zamiast niego woltomierz, mają też plastikowe zderzaki znaczy nie wszystko co nowe to lepsze
rozrusznik nie kręci nie dlatego ze amperomierz jest w układzie
no tośmy se postów nabili a majk999 czyta i płacze

Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87
Uaz 315126 '87
Re: problem z rozrusznikiem
i tak że było zrobionedmuchawiec pisze:miałes problem bo winde trzeba puscić poza obwodem stacyjki, i dlatego Ci grzał sie amperomierz
a majk999 czyta i płacze

majk999 chłopaki nie płacządmuchawiec pisze: a majk999 czyta i płacze

http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Re: problem z rozrusznikiem
majk999......rozrusznik do remontu: sprawdzenie tulejek, przemycie uzwojeń stojana benzyną ekstrakcyjną, sprawdzenie na przebicie do masy, sprawdzenie komutatora, wymiana szczotek na nowe 

UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Re: problem z rozrusznikiem
dwie śruby fi8??? jedna jest plus z aku a druga to masa chyba co??bobbik pisze:na krótko to śrubokręt między dwie śruby fi8 na rozruszniku i musi się odezwać
nie raczej plus z wsuwką tj wzbudzenie??
Re: problem z rozrusznikiem
majk999...zwierając te dwie śruby włączasz rozrusznik bezposrednio poza stacyjką
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Re: problem z rozrusznikiem
ok, jeśli nie ruszy to jak go wydobyć ze środka jakiś patent na to jest 

Re: problem z rozrusznikiem
Nie masz już nic "ruszać" tylko wykręcić 2 śruby i wyciągnąć rozrusznik do remontu.Będziesz tak latać za każdym razem z kluczem do odpalania?Wymień od razu przewód prądowy do rozrusznika i popraw prowadzenie masy na silnik.Prąd do rozruchu nie płynie inną drogą jak tylko grubym przewodem z akumulatora,amperomierz nie bierze w tym udziału bo tego nie wytrzyma.Rozrusznik ma chyba 1,7kW i policz jaki prąd płynie wtedy przez uzwojenia.majk999 pisze:ok, jeśli nie ruszy to jak go wydobyć ze środka jakiś patent na to jest
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: problem z rozrusznikiem
majk999....szkoda, ze tak daleko mieszkamy, bo naprawiłbym to na spoko 

UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: problem z rozrusznikiem
Tak jak piszesz, piewszy bieg plus rozrusznik, delikatnie sprzęgłem, dobry aku i ze skrzyżowania po awarii zjedziesz bez problemu
.Powodzenia. 



Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: problem z rozrusznikiem
nie o to chodzi, chce mieć pewność że to na pewno nie jakiś kabel, instalacja woła o pomstę do nieba wiec chce to najpierw sprawdzić.carinus pisze:Nie masz już nic "ruszać" tylko wykręcić 2 śruby i wyciągnąć rozrusznik do remontu.Będziesz tak latać za każdym razem z kluczem do odpalania?Wymień od razu przewód prądowy do rozrusznika i popraw prowadzenie masy na silnik.Prąd do rozruchu nie płynie inną drogą jak tylko grubym przewodem z akumulatora,amperomierz nie bierze w tym udziału bo tego nie wytrzyma.Rozrusznik ma chyba 1,7kW i policz jaki prąd płynie wtedy przez uzwojenia.majk999 pisze:ok, jeśli nie ruszy to jak go wydobyć ze środka jakiś patent na to jest
kable do rozrusznika już wymienione oprócz grubego plusowego, od przekaźnika do stacyjki tez już wymieniłem, plecionka wymieniona na nową.
Rozrusznik rozumiem na dwóch śrubach jedna od góry, druga od dołu z tego co oglądałem.Auto niestety daleko wiec muszę być przygotowany na przyszły tydzień jak podjadę
Re: problem z rozrusznikiem
no szkoda auto stoi na kaszubach a lasy czekająub40 pisze:majk999....szkoda, ze tak daleko mieszkamy, bo naprawiłbym to na spoko

Re: problem z rozrusznikiem
W którym rejonie Kaszub




Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość