Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Adampio » ndz paź 23, 2011 10:49 pm

W pogoni za rudą wyjąłem dzisiaj przód UAZ-a i okazało się, że poprzednik zamiast rzeczonej kedry dał dętkę do roweru :o
Ruszyłbym w tej sytuacji i błotniki ale trzeba by dać wtedy nową kedrę...
Z własnego doświadczenia wiem, że kedra z PVC jest za sztywna.
Wykosztować się na oryginał czyli kompozyt ceratowo-rurkowo-niciany? Czy może jest jakaś guma o właściwym profilu?

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Marcin_75 » pn paź 24, 2011 2:59 pm

Jest guma. Swojego czasu kupiłem na allegro. Profil listwa + wałek. Dobrze się układa, tylko na ostrych zgięciach ("zagięcie" błotnika w dół na pas przedni) trzeba w listwie powycinać trójkąty, żeby się miała jak złożyć. Szczerze polecam - mój "oryginał" po wyjęciu rozsypał się w rękach, poza tym podejrzewałbym tę ceratę ze sznurkiem o trzymanie wody...

http://allegro.pl/gaz-69-warszawa-i-inn ... 09465.html

Rozebranie całego przodu to dobry pomysł, kosztem 1-2 dni roboty więcej możesz wszystko ładnie umyć, zabezpieczyć i porządnie skręcić na nowe śruby. Pamiętaj, żeby sprawdzić czy masz śruby mocujące skraj nadkola do ramy - jak ich nie ma, to nadkole mocno pracuje, śruba z dużymi podkładkami daje lepszą sztywność. Mam na myśli śrubę, która łapie za element zaznaczony na foto.

Obrazek
Pozdrawiam!
Marcin

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Adampio » pn paź 24, 2011 3:40 pm

Marcin_75 pisze:Jest guma. Swojego czasu kupiłem na allegro. Profil listwa + wałek[/img]
Czy to jest guma typu dętka czy typu czarna pianka o zamkniętych porach? Bo taką piankową "kedrę" widziałem w znanym sklepie gumianym (na Puławsko-Dolnej) jak szukałem czegoś rozsądnego pod nadstawki i chyba mocno taniej niż w Samterze.

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: dzikigor » pn paź 24, 2011 7:07 pm

Bardziej pianka,ale moim skromnym zdaniem robi zaje..scie na syfie bynajmniej moim :)21
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Marcin_75 » pn paź 24, 2011 8:15 pm

U mnie jest lita guma - jak na dętce. Nie pamiętam od jakiego sprzedającego kupowałem, ale było to ze 3-4 lata temu...
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: carinus » pn paź 24, 2011 8:52 pm

Ja mam na oku piankę gumową używaną do izolacji instalacji chłodniczych w agregatach naczep samochodowych,nie wiem tylko jak z chłonnością i magazynowaniem wody.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: GikroV » pn paź 24, 2011 9:11 pm

Skoro macie doświadczenie w składaniu przodu to proszę powiedzcie mi czy błotniki, nadkola, maska, pas przedni mają możliwość korygowania wzajemnego położenia przy skręcaniu ich śrubami?
Chodzi o to że kasta pójdzie mi około 2 cm w pionie do góry względem grilla i martwię się czy to po złożeniu nie będzie wyglądało jak psu z dupy... :wink:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Adampio » pn paź 24, 2011 11:00 pm

GikroV pisze:czy błotniki, nadkola, maska, pas przedni mają możliwość korygowania wzajemnego położenia przy skręcaniu ich śrubam
Do 8-10 mm pewnie tak bo sruby są w większosścii M6 (poza "maskowymi"), a fasolkowe otwory maja po 10 mm szerokości. Ale co Ci broni podnieść o te 2 cm i pas przedni? Stoi on na ramie tylko na dwóch poduszkach sciągniętych dwoma śrubami M10.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: GikroV » wt paź 25, 2011 7:36 am

Ja wiem że można podnieść. Ale: nie mam poduszek pod przodem kasty, pod pasem są. Wrzucę poduszki pod kaste to pójdzie w górę a pas przedni ma pozostać tak jak jest :wink:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Adampio » wt paź 25, 2011 10:22 am

to ja bym skrecll najpierw wszystkie blachy, a dopiero potem mocowal przod do ramy

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Marcin_75 » wt paź 25, 2011 11:42 am

W końcu nie bardzo rozumiem co masz wyżej, co niżej i czemu nie możesz zrobić na prosto, ale jak masz budę na określonej wysokości, to jak umocujesz błotniki, to ich końce (przód) też wyjdą na określonej wysokości - bo są mocowane do budy. Jak do tego przykręcisz pas przedni, to wyjdzie na określonej wysokości - w przybliżeniu takiej jak buda. Różnice mogą być po 0,5 - 1 cm, ale kosztem naprężenia poszczególnych elementów.
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: Takayuki » wt paź 25, 2011 3:36 pm

@GikroV, Poskładałem swojego UAZa na starych poduszkach. Takie plaskate, 1-1.5 cm. Pas przedni był na innych poduszkach na tej samej wysokości. Kupiłem komplet nowych poduszek budy, dużo wyższych - ok 2-3cm, dodałem podkładkę ok 4mm do tego. Wszystko dało się poskładać, jest zapas do regulacji. Luzowałem wszystkie śruby, buda do góry, nowe poduszki, i poskręcałem. I wyglądało ok. Przymiarem wzdłuż linii tylne nadkole, 2 drzwi i linia błotnik/maska pewnie by znalazł różnicę, ale nie sprawdzałem :)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Kedra do błotników- oryginał czy "zamienniki"?

Post autor: GikroV » wt paź 25, 2011 10:43 pm

U mnie jest dziwna sprawa bo linia nadwozia jest w miarę równa, mimo braku przednich poduszek kasty. Pas poduszki ma. Przydałoby się wszystkie wymienić i uzupełnić braki. Miałem się za to zabrać - niestety okazało się dużo bardziej skomplikowane. Jakiś debil gaz instalował, bez wymontowania butli i zniszczenia przewodu gazowego butla - parownik nie da rady. Do tego porozkręcać wszystko, wyczyścić - antykorozyjnie zabezpieczyć... Pół samochodu byłoby rozebrane, z czasem kiepsko, a potrzebny na chodzie. :)11
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości