Strona 1 z 2

Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: czw lis 17, 2011 7:16 pm
autor: slavi30
Witam Serdecznie
Szukam fachowca z okolic Nowego Sącza który podjął by się montażu blokady krzywkowej do mostu uaza.Pilne

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: sob lis 19, 2011 8:46 pm
autor: BROWAR_PL
a z czym to masz problem? odkręcasz wał, podnosisz jedno koło do góry odkręcasz połówkę mostu, wyjmujesz wałek ataku, potem stary dyfer, przekręcasz zębatkę i montujesz w odwrotnej kolejności.

Tylko w klej do gwintu się zaopatrz żeby mieć pewność montażu zębatki.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: sob lis 19, 2011 9:52 pm
autor: Takayuki
I drugie bebechy mostu, bo te bez dokładnej regulacji luzów po złożeniu się szybko rozlecą :)

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: sob lis 19, 2011 10:01 pm
autor: slavi30
Panowie nie jestem mechanikiem i nigdy nie miałem do czynienia z tym tematem dlatego szukam fachowca żeby zrobił właśnie to co napisaliście i najważniejsza jest ta regulacja.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: sob lis 19, 2011 11:31 pm
autor: Mag69
Szukaj "Robert Borowy" N.Sącz

powinien pomóc

:)21

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: ndz lis 20, 2011 5:54 pm
autor: slavi30
Serdecznie Dziękuje

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: pn lis 21, 2011 12:04 pm
autor: Adampio
@slavi30
umiejętność regulacji dzielonych mostów MSZ zanika wraz z zanikaniem Żuków

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: pn lis 21, 2011 7:57 pm
autor: EDEK:):):):)
Prędzej czy póżniej będzie mnie ,,na pewno " to czekało więc co jest takiego w tych mostach dzielonych że tak straszycie towarzysze tą regulacją.Oczywiście sam za to sie nie wezme pierwszy raz ale z doświadczonym mechanikiem i na rączki mu popatrze i zapytam o to i tamto.Chciałbym wiedzieć w razie W o co chodzi gdyby doświadczony mechanik sie spieszył lub nie był taki doświadczony za jakiego się uważa :-? :-? :-?

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: pn lis 21, 2011 8:13 pm
autor: slavi30
Mag69
Czy możesz mi napisać trochę więcej na temat Roberta Borowy z Nowego Sącza chodzi mi o jakiś kontakt,szukałem na tym forum i na innych i w Google,widnieje tylko imię nazwisko i nic więcej na ten temat,zależy mi bardzo na tym żeby uporać się z tym moim problemem.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: pn lis 21, 2011 8:17 pm
autor: Takayuki
'Takie' jest ustawienie luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym, + ustawienie wałka w takim miejscu, żeby powierzchnie zębów stykały się w prawidłowym miejscu. Wszystko w instrukcji z obrazkami ładnie pokazane. W dzisiejszych mostach całą główkę mostu bierzesz na stół i regulujesz luzy nakrętkami, podkładkami, itd. W UAZie do każdej zmiany zabierasz/dodajesz podkładki pod łożyska, składasz most, sprawdzasz luz, rozkładasz, dodajesz/zabierasz podkładki, i tak dalej. Poprawny proces wymaga rozłożenia mostu kilka razy. Dlatego nie zrobi się tego z połówką w samochodzie, i dlatego mało któremu mechanikowi chce to się poprawnie robić [jeśli wie jak], most poskładany ze złymi luzami też jeździ, tylko zużywa się szybciej - zęby się wytrą/wyłamią o wiele szybciej niż normalnie, a jak jest za duży luz na wszystkich zębach, to potem most idzie rozwalić nawet bez specjalnego upalania.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 6:16 pm
autor: EDEK:):):):)
Mniemam iż można go też złożyć za ciasno ( czyt. przedobrzyć ) Sugerujesz więc iż nawet dobry mechanik może nie złożyć mostu za pierwszym razem :-? :-? A czy nadmierny luz wału ( mówię tu o nadmiernym obrocie ) jest wyznacznikiem zużycia mostu ( braku regulacji ) - nie mam na myśli zużycia łożyska wałka atakującego :-? bo to potrafie zdiagnozować ( wyczuwalny ruch góra - dół i prawo - lewo wałkiem napędowym ( ewentualnie samą flanszą ) ????

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 6:54 pm
autor: slavi30
Panowie proszę was nie straszcie mnie,mam rozumieć ze lepiej nic nie rozbierać zostawić oryginał a blokadę zwrócić nieeeeee.
Ja potrzebuję tej blokady,nie biorę udziału w żadnych górskich rajdach to nie auto to ciągnik SAM na mostach uaza i potrzebuję to małe cudo zamontować w moście i do tego potrzebuję bardzo dobrego mechanika z moich okolic.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 7:00 pm
autor: wieprzowina
Most jest niemal identyczny z żukowskim. Nie wierzę by nie było na wioskach pod Sączem mechaników, którzy by to ogarnęli.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 7:16 pm
autor: Takayuki
Za pierwszym razem nie da się. Nawet, jeśli trafisz z luzami i podkładkami co co ułamka milimetra, tak jak ma być - to trzeba most rozebrać i zobaczyć po śladach na zębach czy się w prawidłowym miejscu stykają. Wtedy korygujesz najpierw ustawienie wałka atakującego podkładkami - w osi powiedzmy X, jak jest ok to wtedy podkładkami pod łożyska na mechanizmie różnicowym przesuwasz cały mechanizm z kołem talerzowym w osi powiedzmy Y, tak żeby zbliżyć wałek co koła, aż do uzyskania prawidłowego punktu styku. który sprawdza się mażąc czymś zęby, i patrząc w którym miejscu się ślady odciskają - dlatego potrzebne są minimum 2 rozpołowienia mostu.
Za ciasno też można złożyć. Luz musi być, minimalny ale musi... A nadmierny obrót wałkiem atakującym oznacza luz między zębami wałka i zębami koła talerzowego, także luz na satelitach mechanizmu różnicowego, i luz na osadzeniu półośki w satelicie. Suma wszystkiego razem daje duży luz na flanszy wałka atakującego. Idzie rozróżnić luz pierwszy od drugiego, kręcąc z wyczuciem wałkiem :)
Ruch flanszy/wałka góra-dół oznacza albo łożyska tak jak mówisz, albo niedokręconą flanszę - to akurat można łatwo sprawdzić.

@slavi30
Rozbierać jak najbardziej, tylko pilnować jak składają ;) Jeżeli nie robisz dużo kilometrów to nawet źle złożony most może pojeździć kilka lat zanim się rozleci, jednak dobrze by było zrobić robotę tak jak należy, no nie? :)

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 8:18 pm
autor: Mag69
slavi30 pisze:Mag69
Czy możesz mi napisać trochę więcej na temat Roberta Borowy z Nowego Sącza chodzi mi o jakiś kontakt,szukałem na tym forum i na innych i w Google,widnieje tylko imię nazwisko i nic więcej na ten temat,zależy mi bardzo na tym żeby uporać się z tym moim problemem.
na forum-Borman
http://www.forum4x4.pl/memberlist.php?m ... file&u=861
na allegro -Staliniec
http://moto.allegro.pl/show_user.php?ui ... =fb_seller

email -borson@op.pl
tel.605068521

:)21

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 9:16 pm
autor: Adampio
Mag69 pisze:na forum-Borman
a profilu Sanok a nie Sącz :)21

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 9:23 pm
autor: slavi30
No właśnie trochę mnie to zdziwiło ale mam numer kontaktowy tak że metryka na końcu języka kto pyta nie błądzi.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 9:27 pm
autor: Adampio
slavi30 pisze:Panowie proszę was nie straszcie mnie
Nikt nie straszy tylko wszyscy tłumaczą, że regulacja mostu Żuka to tzw. zanikający zawód. No i trzeba do niej mieć te podkładki.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 22, 2011 11:17 pm
autor: Mag69
jeden uj...

ważne,że na N...


:)21

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 29, 2011 10:05 pm
autor: uazevo1
Takayuki pisze:Za pierwszym razem nie da się. Nawet, jeśli trafisz z luzami i podkładkami co co ułamka milimetra, tak jak ma być - to trzeba most rozebrać i zobaczyć po śladach na zębach czy się w prawidłowym miejscu stykają. Wtedy korygujesz najpierw ustawienie wałka atakującego podkładkami - w osi powiedzmy X, jak jest ok to wtedy podkładkami pod łożyska na mechanizmie różnicowym przesuwasz cały mechanizm z kołem talerzowym w osi powiedzmy Y, tak żeby zbliżyć wałek co koła, aż do uzyskania prawidłowego punktu styku. który sprawdza się mażąc czymś zęby, i patrząc w którym miejscu się ślady odciskają - dlatego potrzebne są minimum 2 rozpołowienia mostu.
Za ciasno też można złożyć. Luz musi być, minimalny ale musi... A nadmierny obrót wałkiem atakującym oznacza luz między zębami wałka i zębami koła talerzowego, także luz na satelitach mechanizmu różnicowego, i luz na osadzeniu półośki w satelicie. Suma wszystkiego razem daje duży luz na flanszy wałka atakującego. Idzie rozróżnić luz pierwszy od drugiego, kręcąc z wyczuciem wałkiem :)
Ruch flanszy/wałka góra-dół oznacza albo łożyska tak jak mówisz, albo niedokręconą flanszę - to akurat można łatwo sprawdzić.

@slavi30
Rozbierać jak najbardziej, tylko pilnować jak składają ;) Jeżeli nie robisz dużo kilometrów to nawet źle złożony most może pojeździć kilka lat zanim się rozleci, jednak dobrze by było zrobić robotę tak jak należy, no nie? :)
dobrze prawi wódki mu dać;D

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: wt lis 29, 2011 10:13 pm
autor: wieprzowina
Dobrze, tylko często fabryka tak równo wytoczy talerz, że w jednym miejscu ma jebitny luz, a w innym się niemal blokuje. Co wtedy?

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: sob gru 17, 2011 10:08 pm
autor: uazevo1
Taki talerz, a w zasadzie komplet kół zębatych nie ma prawa znaleźć sie w moście. Dla świętego spokoju każdy nowy talez polecam zapiąc na tokarke i sprawdzić czy jest wykonany jak należy czy nie ma bicia . Wtedy nie bedzie przykrych niespodzianek podczas eksploatacji

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: ndz gru 18, 2011 11:44 am
autor: ub40
..fakt, do tej roboty trzeba mieć trochę wiedzy, praktyki i dużo cierpliwości, kiedyś to zrobiłem sam i chodziło pięknie :D

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: ndz gru 18, 2011 1:49 pm
autor: carinus
uazevo1 pisze:Taki talerz, a w zasadzie komplet kół zębatych nie ma prawa znaleźć sie w moście. Dla świętego spokoju każdy nowy talez polecam zapiąc na tokarke i sprawdzić czy jest wykonany jak należy czy nie ma bicia . Wtedy nie bedzie przykrych niespodzianek podczas eksploatacji
Dobrze kolega radzi.Zaczynamy od FACHOWEGO zamontowania całego dyfra w tokarce i robimy wyrównanie powierzchni na którym opiera sie talerz koła,potem dopiero sprawdzamy dokładnośc wykonania talerza i wtedy można mieć pewność że to będzie chodzić dobrze.

Re: Blokada krzywkowa mostu Uaza 469b

: ndz gru 18, 2011 2:20 pm
autor: uazevo1
Tak właśnie o wyrównaniu kosza mechanizmu różnicowego zapomnialem wspomniec :wink: