Strona 1 z 1

Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: wt sty 24, 2012 6:42 pm
autor: uazens
witajcie. przymierzam sie do zakupu felg do uaziorka. myślę nad felgami typu mangels lub alu od witary. Mam pytanie jakie może być największe ET dla felgi aby opona 31"-33" MT nie wystawała za oryginalne poszerzenia i nie obcierała? czy -25ET to nie za dużo? Jak ktoś miał do czynienia to proszę o poradę

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: czw sty 26, 2012 9:39 am
autor: chudy2
uazens pisze:witajcie. przymierzam sie do zakupu felg do uaziorka. myślę nad felgami typu mangels lub alu od witary. Mam pytanie jakie może być największe ET dla felgi aby opona 31"-33" MT nie wystawała za oryginalne poszerzenia i nie obcierała? czy -25ET to nie za dużo? Jak ktoś miał do czynienia to proszę o poradę
-25 to tylko 2,5cm, napewno nie bedzie wystawac jeśli masz poszerzenie

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: czw sty 26, 2012 9:04 pm
autor: uazens
Poszerzenie tzn. oryginalny blotnik :wink:
niby 2.5cm ale na feldze widać jakby było więcej. do tego dochodzi opona.

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: pt sty 27, 2012 12:26 pm
autor: Adampio
jak ET minus 25 to kolo wysunie się o ok 5 cm na zewnątrz, bo oryginalne ET wynosi (plus czyli do środka) 22 lub 25 mm (w zależności od źródeł).
Przyklej sobie do opony jakiś 5 cm klocek styropianowy i obserwuj co się dzieje przy obracaniu kołem i kierownicą

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: pn lut 06, 2012 2:08 pm
autor: cezii
sprawa jest prosta, jeżeli orginalne zawieszenie to przy takiej feldze i oponie 31" na 10,5 opona bedzie prawie równo z błotnikiem. Znaczy to że już przy podjeździe na duży krawężnik bedzie ci obcierała o krawędź błotnika ale można tak jężdzić. Większy problem jest z przodu bo przy wykrzyżu krecąc kierownicą można sobie poszeżyć nadkola.
O 33" bez liftu zapomnij.

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: pn lut 06, 2012 2:38 pm
autor: chudy2
true
u mnie 31" i przód musiałem podciąć bo przy skręcie jak koło dobijało do końca to gieło błotnik, z tyłu też haczy przy dobiciu do końca i na wiosne pewnie podetne

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: pn lut 06, 2012 2:59 pm
autor: EDEK:):):):)
A wyklep resory może i daj konkretne odbojniki to nie trzeba będzie ciąć :roll:

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: wt lut 07, 2012 7:49 am
autor: cezii
Klepania resorów nie polecam ponieważ ma to tylko jedną małą zaletę a dwie poważne wady. Tą zaletą jest fajny wyglad podniesionego wózka natomiast wady to kompletny brak wykrzyżu i utwrdzenie nadwozia do tego stopnia że wóz drabiniasty to przy tym limuzyna, pląby na pewno można pogóbić.
Pozostaje podciąć albo podnieść budę na ramie.

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: wt lut 07, 2012 5:20 pm
autor: EDEK:):):):)
Dobra jest , podnosisz budę na ramie a czy frez nie wysunie się z przekładni kierowniczej :-?

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: wt lut 07, 2012 5:46 pm
autor: Adampio
EDEK:):):):) pisze:czy frez nie wysunie się z przekładni kierowniczej :-?
Przecież kolumna kierownicza przykręcona jest pod deską zwykłą obejmą, a sama kierownica nieco odstaje od deski.

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: śr lut 08, 2012 12:38 pm
autor: cezii
Maksymalny możliwy lift budy bez ingeręcji w układ kierowniczy to 5-6 cm.

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: śr lut 08, 2012 6:48 pm
autor: bobbik
ja podnosiłem 4cm i otwór w kaście na oś kierownicy trzeba było obniżyć a kiera prawie dotyka przedniej szyby (no może trochę przesadzam)

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: śr lut 08, 2012 8:51 pm
autor: Adampio
@bobbik
kolumna kierownicza sztywna czy z krzyżakiem?

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: czw lut 09, 2012 10:15 am
autor: bobbik
z krzyżakiem

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: pn mar 05, 2012 8:13 pm
autor: uazens
Ok. dzieki za odpowiedzi. I tak narazie nie jeżdżę więc nabędę może te 33" i dopiero będę pod nie kombinował poszerzenia/podcięcie blotników. A co do liftu to mi sie zdaje że ktoś już coś dłubał bo nie jest taki klapnięty ale to i tak sie będzie myślało jak już będę miał kola.
Macie jakieś zdjęcia, link jak wygląda podcięcie błotnika? Jakiś pas transmisyjny zapodać, albo z blachy wyprofilować? nie chce spieprzyć czegoś opierając się tylko na wyobraźni... :lol:

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: śr mar 07, 2012 7:32 am
autor: cezii
Gumowe poszerzenia błotników zanjdziesz w każdym łofrołdowym sklepie internetowym w dowolnych rozmiarach. Mam nadzieję że silniczek hula wysmienicie żebyś przy 33 nie doznał naglego rozczarowania osiągami :wink:

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: śr mar 07, 2012 6:57 pm
autor: uazens
Silniczek hula.. ale na razie na ziemi :)21 docelowo 2.3TD mitsubishi + skrzynia z reduktorem od patrola 3.3TD. Już szykuję to od jesieni gdzieś ale przez te mrozy i brak czasu był przestój i nic sie nie motało, a dodatkowo jest mały problem z połaczeniem silnika ze skrzynią, ponieważ przy silniku jest sprzęgło hydrauliczne czy tam wiskotyczne, ale coś sie zrobi :lol:

Re: Felgi do uaza, jakie ET do oryginalnych poszerzeń

: czw mar 08, 2012 6:39 am
autor: chudy2
uazens pisze:Ok. dzieki za odpowiedzi. I tak narazie nie jeżdżę więc nabędę może te 33" i dopiero będę pod nie kombinował poszerzenia/podcięcie blotników. A co do liftu to mi sie zdaje że ktoś już coś dłubał bo nie jest taki klapnięty ale to i tak sie będzie myślało jak już będę miał kola.
Macie jakieś zdjęcia, link jak wygląda podcięcie błotnika? Jakiś pas transmisyjny zapodać, albo z blachy wyprofilować? nie chce spieprzyć czegoś opierając się tylko na wyobraźni... :lol:
tak to sie robi:
odcinasz przetloczenie, potem wyginasz ok 2,5-3cm blachy pod kat prosty, nawiercasz i przynitowujesz gume... oczywiscie jak masz zdrowa blache
bedzie cieplej to sobie jeszcze tyl podetne to wstawie zdjecia