Gaźnik od Poloneza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Gaźnik od Poloneza

Post autor: Paweł93 » czw lut 02, 2012 2:33 pm

Witam szukałem trochę na ten temat, były jakieś tam wzmianki ale konkretnego tematu nie znalazłem więc ja zakładam :wink:

Słyszałem kilka pozytywnych opinii o tym gaźniku w UAZie ale to coś w stylu "kolega kolegi ma i sobie chwali" :)21
Więc pytam Was jak to jest naprawdę z tymi gaźnikami, jak z mocą no i ze spalaniem ? :)2
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: gri74 » czw lut 02, 2012 2:46 pm

jasne ...gaźnik od 1500 poj do 2500... na pewno będzie dobrze działał :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 02, 2012 3:32 pm

Mnie nie stać na jazdę na samej benzynie ale jak mi się gaz skończy (baniak ma tylko30 litrów) to na benzynie dalej jedzie i nie ma jakiejś drastycznej różnicy w osiągach na szosie

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Paweł93 » czw lut 02, 2012 4:06 pm

Adampio pisze:Mnie nie stać na jazdę na samej benzynie ale jak mi się gaz skończy (baniak ma tylko30 litrów) to na benzynie dalej jedzie i nie ma jakiejś drastycznej różnicy w osiągach na szosie
To u Ciebie siedzi taki właśnie gaźnik ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 02, 2012 6:34 pm

Paweł93 pisze:To u Ciebie siedzi taki właśnie gaźnik ?
Przeca już pisałem w innym wątku. Ale nie dla tego, że lepszy tylko dlatego, że taki już był zamontowany. :D

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Paweł93 » czw lut 02, 2012 7:05 pm

Adampio pisze:Przeca już pisałem w innym wątku. Ale nie dla tego, że lepszy tylko dlatego, że taki już był zamontowany. :D
A no jo zapomniałem :)21 Pisałeś że miałeś awarie a jak z mocą i ze spalaniem ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » czw lut 02, 2012 9:35 pm

Paweł93 pisze:a jak z mocą i ze spalaniem ?
Nie mam bladego pojęcia bo jeżdżę (ściślej jeździłem jeszcze 3 miesiące temu) na gazie, a gaźnik służy(ł) do odpalania.

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » czw lut 02, 2012 10:00 pm

gri74 pisze:jasne ...gaźnik od 1500 poj do 2500... na pewno będzie dobrze działał :lol:
co sie odzywa jak się nie zna
kupiłem prawie nowy K126gu, w oczekiwaniu na przesyłkę włożyłem polonezowski, jak przyszedł k126 to odłożyłem go na półkę i już pewnie do niego nie wrócę

polonez to inna jakość, też powątpiewałem ale polecam. Wcześniej max 85km/h z ogromnym wysiłkiem jeździłem, teraz na spokojnie 100km/h idzie, dużo lepiej się reguluje, można wstawić dwugardzielowy mikser z dwoma reduktorami co też zrobiłem, wszystko pasuje i śmiga, chociaż ma jedną dużą wadę którą ma każdy polonezowski z dużym przebiegiem... zasysa powietrze przez oś przepustnicy, więc jak kupować to tylko w ekstra stanie

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: klucz13 » czw lut 02, 2012 10:03 pm

chudy2 pisze:
gri74 pisze:jasne ...gaźnik od 1500 poj do 2500... na pewno będzie dobrze działał :lol:
co sie odzywa jak się nie zna
kupiłem prawie nowy K126gu, w oczekiwaniu na przesyłkę włożyłem polonezowski, jak przyszedł k126 to odłożyłem go na półkę i już pewnie do niego nie wrócę

polonez to inna jakość, też powątpiewałem ale polecam. Wcześniej max 85km/h z ogromnym wysiłkiem jeździłem, teraz na spokojnie 100km/h idzie, dużo lepiej się reguluje, można wstawić dwugardzielowy mikser z dwoma reduktorami co też zrobiłem, wszystko pasuje i śmiga, chociaż ma jedną dużą wadę którą ma każdy polonezowski z dużym przebiegiem... zasysa powietrze przez oś przepustnicy, więc jak kupować to tylko w ekstra stanie
Jak taki miód to se chyba do uza założe
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: gri74 » czw lut 02, 2012 10:04 pm

znafca się odezwał .... :lol: :lol: :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Paweł93 » pt lut 03, 2012 12:09 am

chudy2 pisze:polonez to inna jakość, też powątpiewałem ale polecam. Wcześniej max 85km/h z ogromnym wysiłkiem jeździłem, teraz na spokojnie 100km/h idzie, dużo lepiej się reguluje, można wstawić dwugardzielowy mikser z dwoma reduktorami co też zrobiłem, wszystko pasuje i śmiga, chociaż ma jedną dużą wadę którą ma każdy polonezowski z dużym przebiegiem... zasysa powietrze przez oś przepustnicy, więc jak kupować to tylko w ekstra stanie

A jak tam spalanie ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: chudy2 » pt lut 03, 2012 3:52 pm

nie mierzyłem spalania... tragedii nie ma

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Paweł93 » pt lut 03, 2012 10:55 pm

No to może popróbuje z tym gaźnikiem ale to za jakiś czas narazie muszę zrobić pompę wody jak bym już zakładał to dam znać, a jak by ktoś jeszcze miał jakieś informacje na temat tego gaźnika w UAZie to pisać :)2
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » sob lut 04, 2012 12:21 am

Musisz mieć jeszxcze świadomość, że do tego gaźnika musisz założyć inną obudowę filtra powietrza albo coś rzeźbić z przejściówką.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: cowboy_3151 » ndz lut 05, 2012 11:45 am

Paweł93 pisze:No to może popróbuje z tym gaźnikiem..... a jak by ktoś jeszcze miał jakieś informacje na temat tego gaźnika w UAZie to pisać :)2
Można próbować z tym gaźnikiem, ale trzeba dobierać indywidualnie dysze pod silnik i ma to sens gdy się jeździ. na benzynie bo na gazie to nie ma wpływu
Z doborem dysz ma problemów, bo dysze dobiera się od poloneza, nysy, żuka, dużego fiata. Tam były podobne gaźniki ale miały rożne dysze i zwężki, imożna dobrać do konkretnego motoru.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: carinus » ndz lut 05, 2012 12:01 pm

Dobór samej dyszy to jeszcze nie wszystko.Chodzi jeszcze o średnicę gardzieli gaźnika bo ta decyduje o ilości dostarczanego powietrza dla silnika.Różnica w pojemności jest znaczna i trzeba dostarczać znacznie więcej mieszanki a tym samym powietrza.Nie wiem czy da sie osiągnąć odpowiednią moc na tym gaźniku.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Paweł93 » ndz lut 05, 2012 8:16 pm

carinus pisze:Dobór samej dyszy to jeszcze nie wszystko.Chodzi jeszcze o średnicę gardzieli gaźnika bo ta decyduje o ilości dostarczanego powietrza dla silnika.Różnica w pojemności jest znaczna i trzeba dostarczać znacznie więcej mieszanki a tym samym powietrza.Nie wiem czy da sie osiągnąć odpowiednią moc na tym gaźniku.
No i właśnie o to chodzi, jedni mówią że jest super inni mają wątpliwości :D
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » pn lut 06, 2012 1:16 am

Paweł93
każdy ma inne potrzeby stad i różne odpowiedzi. Nikt za Ciebie decyzji nie podejmie, szczegolnie że na gaźniku samochod śie nie kończy. Ja np. zupelnie przypadkowo odkrylem jak ważna role odgrywa podcisnieniowy regulator zaplonu

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: tarhim » pn lut 06, 2012 1:24 am

Adampio pisze: Ja np. zupelnie przypadkowo odkrylem jak ważna role odgrywa podcisnieniowy regulator zaplonu
Znaczy, odpiąłeś od niego podciśnienie i w ten sposób się dowiedziałeś? :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » pn lut 06, 2012 2:08 am

tarhim pisze:Znaczy, odpiąłeś od niego podciśnienie i w ten sposób się dowiedziałeś? :)
Prawie. Mając jeszcze zupełne blade pojecie o samochodach (UAZ był moim pierwszym w ogóle automobilem, kupionym parę miesięcy po zrobieniu prawa jazdy i był to pierwszy automobil w mojej rodzinie najbliższej) szukałem powodu nagłego zmułowacenia mojego kochanego Osiołka. No i przez przypadek wykryłem, że jakaś plastikowa rurka się majda w rejonie rozdzielacza. Po jej długości doszedłem do przekonania, ze chyba zsunęła się z takiej metalowej rurki na takim okrągłym "czymś" poniżej kopułki z kablami idącymi do świec. Okazało się być to prawdą bo przywrócenie połączenia wróciło wigor samochodowi. Ale jeszcze przez jakiś czas po tym nie wiedziałem do czego ta rurka służy, tylko znalem zależność: ta konkretna rurka luzem to auto źle przyspiesza. A ponieważ silnik ciurkał jak głupi olejem oboma wyjściami wału korbowego to często sprawdzałem jego poziom i przy tej czynności co jakiś czas wyraźnie złośliwie spadała rzeczona rurka.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: cowboy_3151 » pn lut 06, 2012 7:57 am

carinus pisze:Dobór samej dyszy to jeszcze nie wszystko.Chodzi jeszcze o średnicę gardzieli gaźnika bo ta decyduje o ilości dostarczanego powietrza dla silnika....
Dokładnie. Przecież napisałem że nie tylko dysze ale i zwężki( tu nie rozpisywałem się jakie-ale wiadomoże gardziel to tez zwężka). Po zatym to aby uzyskac dobre parametry pracy na silnikach gaz-21 czasami naewt na normalnym gażniku trzeba dobrac indywidualnie ilosc dostarczanego powietrza.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: EDEK:):):):) » pn lut 06, 2012 8:38 am

Zaraz ktoś na forum opracuje turbinkę doładowującą powietrze w gaźnik i będą montować gaźniki od malucha :)21 :)21
A swoją drogą ciekawe jak by zachował się silnik gdyby takowy wentylatorek na 12V rurą doprowadzić do gaźnika, przed rozruchem uruchomić i wio.Ale jak obliczyć stosunek paliwo-powietrze 1:16 :roll: :roll: .Czy po otwarciu zaworu ssącego ilość powietrza wtłaczanego do cylindra nie byłaby zbyt wielka :-? .Należałoby podłączyć takowy przez płynną regulacje potencjometrem i w trakcie odpalenia i po nim również regulować siłę wtłaczania.Jednak w momencie zamknięcia obydwu zaworów następowałby w gaźniku wzrost chwilowy ciśnienia bo wentylatorek by pracował cały czas i po otwarciu zaworu ssącego następowałoby zbyt gwałtowne napełnienie komory spalania a jednocześnie to samo ciśnienie blokowałoby wypływ paliwa z gaźnika :-? ( chyba ). Zapraszam do dyskusji nad tą szaloną teorią :)21 :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
niklewicz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 06, 2008 11:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: niklewicz » pn lut 06, 2012 11:48 am

Co do gaźnika poloneza w UAzie to powiem tak założyłem takowy do mojego Uaza i auto jeździło,

- gaźnik poloneza mniej awaryjny, ja zastosowałem orginalny filtr powietrza z poloneza,
- niestety zużycie benzyny większe i silnik znacznie słabszy niż na orginalnym gaźniku,
- jedyny plus tego rozwiązania to praktycznie bezawaryjny gaźnik,

ja przerobiłem cztery fabrycznie nowe gaźniki orginalne i każdy miał wady produkcyjne, może taki pech....

pozdrawiam
Był UAZ 469B 1994r, jest Jeep Cherokee 4.0 1997

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: Adampio » pn lut 06, 2012 12:19 pm

@niklewicz: lejesz miód na moje serce :D
Pierwszego swojego UAZ-a kupiłem z dwugardzielowym gaźnikiem od Wołgi (w czasach gdy LPG był na tyle nowinką, że w Warszawie tankowało się tylko w gazowni miejskiej na Woli ) i ładnych parę hektolitrow benzyny na nim przepaliłem. Ale były z nim wieczne problemy, łącznie z blokowaniem się przepustnicy drugiego przelotu w stanie otwartym. Dlatego po jakimś czasie olałem większe spalanie (o blisko 1,5l) i zamontowałem zwykły gaźnik jednogardzielowy.
A dla mnie jedyną wadą gaźnika od Poloneza jest brak okienka :)21 :)21

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Gaźnik od Poloneza

Post autor: carinus » pn lut 06, 2012 7:37 pm

Nikt nie zabroni montowania tego gaźnika ale to nie jest najlepsze wyjście.Z tego względu całkowicie zrezygnowałem z gaźnika w swoim UAZ-ie i jestem zachwycony osiągami silnika pracującego tylko na LPG.Dla desperatów z gaźnikiem poloneza pozostaje jedynie pogodzić sie z gorszymi osiągami i patrząc na kolor świec dobrac odpowiednią dawke paliwa bawiąc się dyszami.Można prościej to zrobić wkręcając sondę lambda w kolektor,podłączyć miernik za 12zł i sprawdzac w czasie jazdy skład mieszanki żeby nie przepalać paliwa albo zaworów.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość