Hmm... kiedyś testowałem OR w swoim Gazie miałem tam silnik 2,5 D z Forda Transita, w ramach testu zalałem trochę, później więcej i na koniec na czystym oleju jeździłem

. Pamiętam jednak że przez przypadek pokręciłem jeszcze jakąś regulacją na pompie wtryskowej-coś jak by przyspieszacz zapłonu i nie było różnicy między ON a OR w mocy

. Jednak jak zakończyło się lato było trochę gorzej odpalaniem i wróciłem do ON. Jeśli silnik nie jest zbyt skomplikowany to można stosować, dobrze podgrzać paliwo do temp. 70-80 st. to lepiej się zachowuje na oleju, jednak bez podgrzewania to jesień zmusi Ciebie do powrotu na ON. W przypadku temp ujemnych siada filtr paliwa więc na zimę warto wrzucić nowy co by uniknąć rozczarowań. Pisałem na ten temat kiedyś licencjat, ogarniałem jeszcze produkcje biopaliw i poruszyłem temat CNG, lecz 6 lat temu nikt o tym nie myślał poważnie. Później gazik polubił Uazowski silnik zasilany LPG co w połączeniu z Gazowską 3 biegową skrzynią sprawiło iż gazior polubił latanie

Teraz zalałem kilka razy BIO 100 do Fiata Marea 100 TD i porażka. Niby prosty silnik, wypaliłem kilka zbiorników tego niby estru i teraz chyba czas wymienić wtryski...
