Strona 1 z 1

UAZ - pytanie

: pn mar 12, 2012 9:42 am
autor: warewolf
Witam! Mam UAZ-a rodem z Wojska Polskiego, generalnie w bardzo dobrym stanie. Poza awarią mechanizmu różnicowego w tylnym moście i palca aparatu zapłonowego nigdy mnie nie zawiódł. Zastanawia mnie jednak dlaczego zdaża mu się zgasnąć podczas jazdy na zimnym lub słabo rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu, by np zahamować przed skrzyżowaniem lub zredukować bieg. Problem ustępuje, po przekroczeniu przez płyn chłodniczy około 50-60 stopni Celsjusza. Jakieś pomysły skąd to się bierze i jak się tego pozbyć?
Świece, kable WN, palec aparatu załonowego i kondensator są nowe, gaźnik wyregulowany moim zdaniem poprawnie, zawory również.
Druga kwestia to strzały z wydechu po puszczeniu gazu. Po ustawieniu zapłonu i wymianie powyższych części ustały, po zmianie palca na nowy, pojawiły się znowu, ale znacznie słabsze i znacznie rzadsze. Czy to możliwe, że różnica pomiędzy delikatnie palcem, a nowym spowodowała przestawienie zapłonu na tyle duże, żeby spowodować taki efekt?

Re: UAZ - pytanie

: pn mar 12, 2012 12:34 pm
autor: A.F.
A pytania pomocnicze są takie:
1. Gaśnie na ssaniu ??
Jeśli odpowiedź brzmi: gaśnie po wyłączeniu ssania, to pytanie 2:
2. Co dziwnego w tym, że zimny, gaźnikowy silnik gaśnie bez ssania ?? :roll:

Re: UAZ - pytanie

: pn mar 12, 2012 10:53 pm
autor: warewolf
Raczej po, będę się musiał przejechać jutro specjalnie i to sprawdzić.
PS. V8 nie gasną, co najwyżej prychną. :P Ze starymi R4 nie mam zbyt wiele doświadczenia.

Re: UAZ - pytanie

: śr mar 21, 2012 11:13 pm
autor: dmuchawiec
A.F. pisze: 2. Co dziwnego w tym, że zimny, gaźnikowy silnik gaśnie bez ssania ?? :roll:
:)2 :)2 :)2

Re: UAZ - pytanie

: czw mar 22, 2012 10:23 pm
autor: GikroV
Jeśli ssanie zadusza silnik tzn że zbyt bogata mieszanka, tak ?