Drgania kierownicy
Moderator: Student
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Drgania kierownicy
Witam podczas wymiany resorów zauważyłem że mam duży luz na piaście prawej przód, był on mało odczuwalny podczas jazdy, lekko telepało kierownica powyżej 65 km/h a teraz po jej dokręceniu (obluzowały się nakrętki z zabezpieczeniami) drgania są bardzo mocne powyżej 50km/h. Świeżo wymieniłem końcówki drążków, nowe amortyzatory, ok. rok temu czyli 2-3 tys km wymianiałem łożyska i sworznie zwrotnic. Rozumiem że piastę muszę rozebrać ale na co zwrócić uwagę, co się mogło wyrobić i co jest przyczyną drgania i falowania całego samochodu?
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Drgania kierownicy
pradoksalnie niewielkie luzy absorbują drgania
Re: Drgania kierownicy
a koła wyważyłeś?
Re: Drgania kierownicy
Na cybantach nie popuscił?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Drgania kierownicy
Tuleje gumowe resorów?
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Drgania kierownicy
1 koła oczywiście że wyważałem tyle że było to ze 2 lata temu a uaz więcej stoi jak jeździ
2 cybantach? znaczy się jarzmach resoru? tam jest świeżo skręcane ale w tyg. jeszcze je podociągam i tak samo śruby na wieszakach
3 tuleje mam z elastpolu co prawda nie są już nowe, mają 3 lata ale ich stan był dobry
no i jeszcze nie ustawiłem zbieżności ale po mojemu nie ma na to względu
2 cybantach? znaczy się jarzmach resoru? tam jest świeżo skręcane ale w tyg. jeszcze je podociągam i tak samo śruby na wieszakach
3 tuleje mam z elastpolu co prawda nie są już nowe, mają 3 lata ale ich stan był dobry
no i jeszcze nie ustawiłem zbieżności ale po mojemu nie ma na to względu
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Drgania kierownicy
Zbieżność ma wzgląd... w połączeniu z luzem gdziekolwiek, tym bardziej. Po 2 latach ciężarki od wyważania mogą kilka razy odpaść...
Jak masz możliwość wyważ, i sprawdź na szarpakach, albo rurka między resor a ramę i rozpychaj na wszystkie strony... coś musi być luźne, samo z siebie by nie telepało
Jak masz możliwość wyważ, i sprawdź na szarpakach, albo rurka między resor a ramę i rozpychaj na wszystkie strony... coś musi być luźne, samo z siebie by nie telepało

- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Drgania kierownicy
no właśnie znajomy powiedział ze może być luz na wieszakach resoru on tak miał w patrolu, ciężarki są ale od tego stania to się opony kwadratowe zrobiły
zauważyłem że drgania ustają jak jadę ok 80km/h
zauważyłem że drgania ustają jak jadę ok 80km/h
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Drgania kierownicy
Jak opony kwadratowe to zacznij od wyważenia kół...
Re: Drgania kierownicy
Mam identyczny "problem" .
Drgania wystepuja przy 65 km/h , 75 i 85 km/h
Kola wywarzane, cybanty trzymaja.
Sprawdze jeszcze na innych kolach bo podejrzewam ze felgi sa dupniete
Drgania wystepuja przy 65 km/h , 75 i 85 km/h
Kola wywarzane, cybanty trzymaja.
Sprawdze jeszcze na innych kolach bo podejrzewam ze felgi sa dupniete
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Re: Drgania kierownicy
Miałem podobny problem Jak Uaz stał dlugo w zimie w garażu to po wyjechaniu dla odmiany koła rąbały chyba od stania, opony oryginalne ruskie praktycznie nowe.Po jakim czasie przechodziło.Robiło wrażenie że koła sa nie wyważone.Teraz po dłuższym staniu dobijam kopresorem przed jazdą do 3 atm pózniej wypuszczam do 2,2 i jest ok. Szkoda mi blach na jazdę w zimie po syfie miejskim bo buda oryginalna nie ruszana jeszcze palnikiem chociaz mimo tego ten czas się zbliża.
Edgar z Gór.
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Drgania kierownicy
wczoraj znalazłem odrobinę czasu i brechą rozpychałem ale luzu nie widać jeszcze będę próbował, teraz więcej będę jeździł uazem to opony powinny dojść do siebie o i le to opony
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Drgania kierownicy
Ja z moim mam podobny problem.Im zimniej na polu,tym gorzej.Jak rano wyjeżdżam z garażu,to go trzęsie,jak alkoholika,póki setkowego z rana nie przyjmie,hahaaa Ile ja się najeździłem do mechaników i nic konkretnego mi nie mogli znależc.Najlepszy numer jest,że ,jak przejadę około 5 km ,to go puszcza,drgania mu przechodzą.Dopiero przypadkowo wulkanizator mi powiedział,że tak może być ,bo jak samochód przez noc stoi,to te twarde opony się trochę robią plaskate i nim się rozgrzeją ,to tak jest.
Re: Drgania kierownicy
....mam podobny problem, przypuszczam, że najprawdopodobniej, przyczyną tych drgań są opony. Zaraz po kupnie wymieniłem opony na 225/75/15 goodyera rts-y, po jakimś czasie potrzebowałem wjechac w teren i zmieniłem opony na stomilki olsztyńskie /odpowiednik/ Ya 245......i się zaczęło........
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Re: Drgania kierownicy
....w trakcie eksploatacji miałem parę "kapci" i mechanik stwierdził, że te opony są bieżnikowane i ten problem będzie nadal
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Re: Drgania kierownicy
Ja swoje opony załatwiłem przez głupotę.Woziłem drewno z lasu,mokrą brzozę i sosnę.Samochód załadowany pod sam dach,ile tylko wlazło,no i w oponki tez ile tylko wlazło,zawsze trochę ponad 3atm!!!i płótno nie wytrzymało 

Re: Drgania kierownicy
a tak przy okazji jakie jest nominalne ciśnienie w oponach tych standardowych
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Re: Drgania kierownicy
Ja do ruskich daje 2,2 przód i 2 tył bo lżejszy nie więcej i jest ok w oponach są detki też CCCP ale trzeba sprawdzać bo jakas guma do d... i samo lubi schodzić.
Edgar z Gór.
Re: Drgania kierownicy
...ja z kolei wiem, że do ruskich daje się 1,8 do 2,0, wiecej to wycina środek opony
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Drgania kierownicy
wczoraj położyłem się pod samochodem żeby sprawdzić jarzma resorów i się okazało że poluzowały się śruby jarzm, dokręciłem je na max i dzisiaj się okaże czy to to
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Drgania kierownicy
Założyłem PROSTE felgi od samuraja z kapciami "sahara" i pomogło.
Żadnych wibracji drgań i szarpania kierownicą - nawet przy 95km/h.
Na wyważarce sprawdzę co jest dupnięte, czy felgi uaz-owe czy oponki STOMIL.
Żadnych wibracji drgań i szarpania kierownicą - nawet przy 95km/h.
Na wyważarce sprawdzę co jest dupnięte, czy felgi uaz-owe czy oponki STOMIL.
Re: Drgania kierownicy
Jedną z głównych przyczyn drgań w kole kierowniczym jest luz na końcówkach drążków . Jeśli masz oryginały wystarczy wpuścić smar przez kalamitki . I użyj tego lepszego,on z pewnością zlikwiduje luzy . I powtórz tę czynność po każdym tysiaku km.
Re: Drgania kierownicy
Zastanów się człowieku co za głupoty wypisujesz. Jak długo grzebię w autach /30 lat/ jeszcze nigdy nie słyszałem o teorii cudownej samonaprawy końcówki za pomocą smaru.radwen5 pisze:Jedną z głównych przyczyn drgań w kole kierowniczym jest luz na końcówkach drążków . Jeśli masz oryginały wystarczy wpuścić smar przez kalamitki . I użyj tego lepszego,on z pewnością zlikwiduje luzy . I powtórz tę czynność po każdym tysiaku km.
Nawet w Warszawach i starych Żukach smar się dawało tylko po to, aby przedłużyć jej życie, ale jak się już wyjebała to oprócz zastosowania zestawu naprawczego nic nie było jej w stanie pomóc.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Drgania kierownicy
Zippo...30 lat w branży i jeszcze się dziwisz jakie to pomysły ludzie miewają?
A spotkałeś sie kiedyś z taką metodą regeneracji koncówek jak pierdolniecie młotkiem z drugiej strony?Podobno skuteczne

A spotkałeś sie kiedyś z taką metodą regeneracji koncówek jak pierdolniecie młotkiem z drugiej strony?Podobno skuteczne


KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Drgania kierownicy
Malkątęcisz , młot i kowadło a luz znikazippo68 pisze:Zastanów się człowieku co za głupoty wypisujesz. Jak długo grzebię w autach /30 lat/ jeszcze nigdy nie słyszałem o teorii cudownej samonaprawy końcówki za pomocą smaru.radwen5 pisze:Jedną z głównych przyczyn drgań w kole kierowniczym jest luz na końcówkach drążków . Jeśli masz oryginały wystarczy wpuścić smar przez kalamitki . I użyj tego lepszego,on z pewnością zlikwiduje luzy . I powtórz tę czynność po każdym tysiaku km.
Nawet w Warszawach i starych Żukach smar się dawało tylko po to, aby przedłużyć jej życie, ale jak się już wyjebała to oprócz zastosowania zestawu naprawczego nic nie było jej w stanie pomóc.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość