Witam
Panowie mam pytanie odnośnie blokady mostu Uaza 469B,posiadam taką blokadę http://sklep.tarmot.ig.pl/activeshop/Pr ... go_70.html i chciałem ją zamontować w tylnym moście,mam zrobiony ciągnik rolniczy SAM na mostach Uaza ale tak zrobiony że jak bym chciał zdemontować most tylni to było by dużo przeróbki,a jak bym chciał blokadę założyć do przedniego mostu czy dało by się to zrobić czy nie było by problemu w czasie jazdy jak blokada zadziałała by, jak by się kierowało? ciężko czy nie,jest to dobry pomysł żeby zamontować w przednim moście?.Proszę o opinię w tej sprawie
Montaż blokady w przednim moście Uaz 469B
Moderator: Student
Re: Montaż blokady w przednim moście Uaz 469B
Witam możesz wstawić tą blokadę do mostu bez problem nic ci się nie stanie bo to blokada jest automatyczna 70% sama się załącza i rozłącza to nie jest blokada 100% ze musisz samemu załączać i rozłączać
Zmota
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 8:18 pm
- Lokalizacja: Okolice Nowego Sącz
Re: Montaż blokady w przednim moście Uaz 469B
Dzięki kolego za odpowiedz w mojej sprawie,coś w tym jest ze można montować blokadę w przednim moście przecież quady mają blokady zakładane w przednich mostach i jest dobrze nie jest powiedziane ze musi być tylny most prawda?
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Montaż blokady w przednim moście Uaz 469B
Można mieć w dowolnym moście blokadę. A najlepiej w obu
Naturalnie przy wspinaczce w góre skuteczniejsza będzie ona w osi bardziej dociążonej.
Co do blokady z linku, jest to tzw "kulaczkova" (zapierające się o obudowę bolce) blokada, pochodzi z transporterów wojennych BTR. Jest mało skuteczna. Jeśli zobaczyć jej budowę wewnętrzną wiadomo dlaczego. Nie jest to żadne 70%, wogóle ciężko u w niej mówić o jakichś procentach.
W BTR, który ma 4 osie, tej bloakdzie stawiane są inne wymagania aniżeli w 2-osiowym Uazie. Generalnie - pomaga.
Znacznie skuteczniejszy jest torsen. Jest kilku producentów. Najlepsza opinie w Rosji ma val-racing. Stosują oni z powodzeniem napięcie wstępne (tarcie wstępne).
Skuteczna.
Automatyczne blokady mają ta przewagę, że nie przeszkadzają w codziennym użytkowaniu, są trwałe, bezobsługowe, i wspomogą przeniesienie napędu w potrzebnej chwili, w zasadzie nieodczuwalnie dla kierowcy pomagając przejechać trudny odcinek.
Blokady 100%, wymagają zatrzymania sie i załączenia, ponownego zatrzymania - rozłączenia. W sytuacji gdy grzęźniemy w błocie to zatrzymanie nie jest wskazane a załączanie podczas ruchu grozi zniszczeniem całego układu. Montaż jest skomplikowany.
W przednim moście 100% blokada mocno utrudnia kierowanie i wprowadza dodatkowe duże siły moście i układzie kierowniczym -jeśłi w przodzie.
Bezspornie najskuteczniejsza.

Naturalnie przy wspinaczce w góre skuteczniejsza będzie ona w osi bardziej dociążonej.
Co do blokady z linku, jest to tzw "kulaczkova" (zapierające się o obudowę bolce) blokada, pochodzi z transporterów wojennych BTR. Jest mało skuteczna. Jeśli zobaczyć jej budowę wewnętrzną wiadomo dlaczego. Nie jest to żadne 70%, wogóle ciężko u w niej mówić o jakichś procentach.
W BTR, który ma 4 osie, tej bloakdzie stawiane są inne wymagania aniżeli w 2-osiowym Uazie. Generalnie - pomaga.
Znacznie skuteczniejszy jest torsen. Jest kilku producentów. Najlepsza opinie w Rosji ma val-racing. Stosują oni z powodzeniem napięcie wstępne (tarcie wstępne).
Skuteczna.
Automatyczne blokady mają ta przewagę, że nie przeszkadzają w codziennym użytkowaniu, są trwałe, bezobsługowe, i wspomogą przeniesienie napędu w potrzebnej chwili, w zasadzie nieodczuwalnie dla kierowcy pomagając przejechać trudny odcinek.
Blokady 100%, wymagają zatrzymania sie i załączenia, ponownego zatrzymania - rozłączenia. W sytuacji gdy grzęźniemy w błocie to zatrzymanie nie jest wskazane a załączanie podczas ruchu grozi zniszczeniem całego układu. Montaż jest skomplikowany.
W przednim moście 100% blokada mocno utrudnia kierowanie i wprowadza dodatkowe duże siły moście i układzie kierowniczym -jeśłi w przodzie.
Bezspornie najskuteczniejsza.
Re: Montaż blokady w przednim moście Uaz 469B
Kolego, według mnie jest tu jakiś brak logiki.
Jeśli ten typ blokady był przewidziany do transportera który waży ok 15 ton, a jego opony mają ok 50" średnicy to wniosek jest taki że blokada i jej system działania nie jest taki zły... Zakładam że daje radę. A więc z jakiego powodu ta krytyka
?
Z tego co słyszałem to jedynie jej żywotnośc i kultura pracy wzbudzają zastrzeżenia.
A z drugiej strony jestem na etapie kończenia auta, w przednim dyfrze jest ta właśnie blokada, opony 33x12.5x15 BFG MT, napędza to wszystko Diesel 2,2. W planie jest Turbo. Niedługo zacznę testy więc sam bendę wiedział co jest warta ta blokada.
Chętnie podzielę się doświadczeniami...
Jeśli ten typ blokady był przewidziany do transportera który waży ok 15 ton, a jego opony mają ok 50" średnicy to wniosek jest taki że blokada i jej system działania nie jest taki zły... Zakładam że daje radę. A więc z jakiego powodu ta krytyka

Z tego co słyszałem to jedynie jej żywotnośc i kultura pracy wzbudzają zastrzeżenia.
A z drugiej strony jestem na etapie kończenia auta, w przednim dyfrze jest ta właśnie blokada, opony 33x12.5x15 BFG MT, napędza to wszystko Diesel 2,2. W planie jest Turbo. Niedługo zacznę testy więc sam bendę wiedział co jest warta ta blokada.
Chętnie podzielę się doświadczeniami...
Ruski potrafi...
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Montaż blokady w przednim moście Uaz 469B
testuj, może dojdziesz do podobnych wniosków jak setki rosyjskich uazowców albo np. do takich :landryn pisze: Jeśli ten typ blokady był przewidziany do transportera który waży ok 15 ton, a jego opony mają ok 50" średnicy to wniosek jest taki że blokada i jej system działania nie jest taki zły...
http://media.club4x4.ru/959-tes....ov.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości