Hamulce tarczowe po raz ...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » pn mar 04, 2013 8:47 pm

Będę robił przód: tradycyjny zestaw na polonez lucas i tarczach vitary.
Wiem że było zylion razy, ale mam pytanie: czy ktoś wmontował serwo i pompę Poldka lucasa do oryginalnych bębnowych na tyle? Nie oczekuję od tyłu że będzie mi czarne krechy na asfalcie zostawiać przy hamowaniu , ale czy przy zmianie na pompę o przekroju długopisa w ogóle coś tam będzie działać?
A te korektory -czy czort wie co- które siedzą obok ori pompy dwustopniowej wywalić czy zostawić podpięte pod tył?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: carinus » wt mar 05, 2013 10:50 am

Możliwe bedzie ze przy servie i dosyć duzych cisnieniach może blokować tylne koła,zawsze można wtedy ratowac się jakimś korektorem i sprawę załagodzić.Tak czy inaczej sprawa bedzie do ogarnięcia.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: uazens » wt mar 05, 2013 4:20 pm

Do hamulców bębnowych jest potrzebna pompa o dużej wydajności, do tarcz nie trzeba aż tyle, bo lekko naduszasz i od razu klocki stykają. Ja zamontowałem raz serwo i pompe od w124 no i nie działało to, bo pompa 3 razy mniejsza od uazowej (2 stopniowej) nie miała takiej wydajności żeby odpowiednio mocno docisnąć szczęki, i dodam że hample są w dobrym stanie.

Tak wogóle to też zamierzam zmienić na tarcze, a najbardziej zależy mi na tyle, bo bym sobie zrobił ręczny porządny
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: Balu-Balu » wt mar 05, 2013 5:13 pm

Ręczny w Uazie jest dobry, nie wiem po co zmieniać. Twierdzę nawet, że gdyby nie ręczny to Uaz nie miałby hamulców. :)21 :)21
Ostatnio zmieniony śr mar 06, 2013 5:16 pm przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: uazens » wt mar 05, 2013 6:32 pm

wcale nie mówię że jest słaby, po prostu mam skrzynie od patrola w którym de facto tez jest bebnowy ale niestety nie dostałem go razem ze skrzynią :wink:
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: morte36 » śr mar 06, 2013 10:34 am

Ja mam zestaw przód tarcze vitary + zaciski lukasa polonez + pompa hamulcowa od mercedesa kaczki z serwem i od razu pedały podwieszane od mercedesa zamontowałem.
Wcześniej miałem z podłogi. A przy okazji i sprzęgło hydrauliczne mam.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » śr mar 06, 2013 9:06 pm

ja mam pedały podwieszane oryginalne i do tego dam serwo z pompą od polda lucasa. Tarcze i zaciski już siedzą.

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » czw mar 07, 2013 11:31 pm

serwo z pompą i podciśnienie siedzi. Jutro przejściówki do przewodów ham. z 12X1 na 10X1 do pompy. Do cylinderków już wcześniej miałem przewody 10X1 od merca s-klasy , bo po lifcie budy oryginalne były za krótkie.Zobaczymy co będzie z tyłem, w handlu są dostępne racingowe reduktory ciśnienia z pokrętłem, ale cena powala. Fiat palio weekend ma reduktor za 110 zeta ,normalny na wajchę, ale ze śrubą do wstępnej regulacji . Można założyć nie podczepiając wajchy do mostu, siłe hamowania ustawić śrubą.
Taka rada dla potomnych: żeby podłączyć podciśnienie pod śrubę do spuszczania nadmiaru paliwa z kolektora, pasuje kolanko i króciec od pompy paliwa.
po drugie :"odrzutnik błota" i podkładki spręzynowe od strony czopu piasty trzeba wywalić bo blacha kotwiczna nie pasuje, a po drugie śruby są za krótkie. I pytanie jeszcze: tarcze vitary nie są chyba plug& play, bo otwory trzeba rozwiercić i dodatkowo od strony piasty sfazować, a otwór centralny też ciut roztoczyć ?

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: dzikigor » pt mar 08, 2013 2:29 pm

Jawol :wink: wszystko sie zgadza
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » sob mar 09, 2013 9:23 pm

No a teraz nie mam jak wyjechać z warsztatu na testy bo podjazd mam zablokowany różnymi rojdami które szanowni klienci przyciągneli mi na linkach. Więc wrażenia opiszę później. Jakby kto miał ochotę zlecić przeróbkę to się polecam. Chociaż nie słyszałem żeby właściciel uaza, żuka czy stara nie robił czegoś sam tylko zlecał.

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: uazens » ndz mar 10, 2013 4:15 pm

Czy są przejściówki z org gumowego przewodu uaza na zaciski poloneza?
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » ndz mar 10, 2013 5:28 pm

byle ślusarz to zrobi.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: Balu-Balu » pn mar 11, 2013 10:46 am

Ja kupiłem w sklepie z "chipsami" od aut z dawnego "Układu Warszawskiego" :)21 :)21 z tą różnicą, że przewody gumowe były od poldka i redukcja między nim a oryginalnym, metalowym Uaza :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: kUBI » pn mar 11, 2013 8:41 pm

uazens pisze:Czy są przejściówki z org gumowego przewodu uaza na zaciski poloneza?
Tak są ja w sklepie internetowym kupiłem
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » śr mar 20, 2013 5:05 pm

no i trochę pipa tzn, hamulce są, ale na dwa razy. odpowietrzone wszystko pięknie, ale pompa ma za mały przekrój i nie wyrabia tyłu. Założę cylinderki wołgi z samoregulacją i obczaję czy jak się nie będą cofać do końca to będzie ok. Przydałby się jakiś zawór utrzymujący ciśnienie wstępne na tył...albo jak by podeszły od żuka z grzechotką, ale z tego co wyczytałem na tym forum to nie pasują...

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: uazens » śr mar 20, 2013 7:59 pm

Tak, jak pisałem. U mnie to samo było przy bębnach, przeprosiłem starą oryginalną pompe uazoską :wink:
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: Balu-Balu » czw mar 21, 2013 11:48 am

zrób też tył na tarczach. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » czw mar 21, 2013 2:52 pm

musi się na złomie znowu trafić poldek na girlingach

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: EDEK:):):):) » czw mar 21, 2013 7:51 pm

Nie do końca jest to oszczędność :)21 ..... po takim zabiegu ze szrotem szybko przeszedłem na nowe :roll:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: Kwadrat » ndz mar 31, 2013 4:28 pm

bobbik pisze:musi się na złomie znowu trafić poldek na girlingach

na Allegro wisiały ostatni nowe po 70 -80 zł :)

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: Kwadrat » śr kwie 03, 2013 7:06 am

uazens pisze:Czy są przejściówki z org gumowego przewodu uaza na zaciski poloneza?
Pierwszy lepszy warsztat ma maszynki do zarabiania przewodów . A przewody gumowe lepiej dać nowe - mniej rozciągliwe.

W sklepie dobierasz na długość . a potem ucinasz końcówki w miedzianych i zarabiasz na takie jakie Ci pasują . :)

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: uazens » śr kwie 03, 2013 6:20 pm

http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2969886675
Takim styknie? Bo akurat mam to ustrojstwo
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: Szarbia » śr kwie 03, 2013 6:50 pm

uazens pisze:Do hamulców bębnowych jest potrzebna pompa o dużej wydajności, do tarcz nie trzeba aż tyle, bo lekko naduszasz i od razu klocki stykają. Ja zamontowałem raz serwo i pompe od w124 no i nie działało to, bo pompa 3 razy mniejsza od uazowej (2 stopniowej) nie miała takiej wydajności żeby odpowiednio mocno docisnąć szczęki, i dodam że hample są w dobrym stanie.

Tak wogóle to też zamierzam zmienić na tarcze, a najbardziej zależy mi na tyle, bo bym sobie zrobił ręczny porządny
Nie wiem co rozumiesz przez wydajnosc ale to wlasnie tarczowe wymagaja duzo wiekszego cisnienia w ukladzie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: uazens » śr kwie 03, 2013 8:26 pm

W sensie że mieści więcej płynu, który jest potrzebny do rozwarcia szczęk. co z tego że masz większe ciśnienie jak jest mała pompka, i daje za mało płynu
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Hamulce tarczowe po raz ...

Post autor: bobbik » śr kwie 03, 2013 8:31 pm

dokładnie. Ciśnienie to jedno wydatek drugie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość