Witam!
Właśnie wymieniłem uszczelniacze zwrotnicy (na czaszy i na półosi) i po montażu nabrałem wątpliwości w sprawie smarowania.
Wcześniej sprawa wydawała mi się prosta - uszczelniacz na czaszy puszczał i nadmiar smaru, który wciskałem przez smarowniczkę wydostawał się na zewnątrz. Po demontażu okazało się jednak, że tak samo było z uszczelniaczem na półosi - kilka garści smaru znalazłem wewnątrz obudowy mostu...
Którędy zatem nadmiar smaru powinien się wydostawać, jeśli wszystko jest poskręcane i nowe uszczelniacze założone?
Nie chcę znów napakować smaru do mostu.
smarowanie zwrotnicy
Moderator: Student
Re: smarowanie zwrotnicy
Zaraz zaraz powoli
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?
Re: smarowanie zwrotnicy
Chodzi mi o smarowanie poprzez kalamitkę w górnej pokrywce zwrotnicy (centralnie między czterema śrubami mocującymi pokrywkę). Smarowany jest górny sworzeń, ale nadmiar smaru idzie na przegub.BROWAR_PL pisze:Zaraz zaraz powoli
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?
W innych przypadkach, np. przy smarowaniu łożyska pompy wody, sprawa jest prosta. Nadmiar smaru wychodzi przez otwór kontrolny i mamy pewność, ze łożysko jest poprawnie nasmarowane.
Jak jest w przypadku zwrotnicy?
Re: smarowanie zwrotnicy
nadmiar smaru idzie do mostuopty pisze:Chodzi mi o smarowanie poprzez kalamitkę w górnej pokrywce zwrotnicy (centralnie między czterema śrubami mocującymi pokrywkę). Smarowany jest górny sworzeń, ale nadmiar smaru idzie na przegub.BROWAR_PL pisze:Zaraz zaraz powoli
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?
W innych przypadkach, np. przy smarowaniu łożyska pompy wody, sprawa jest prosta. Nadmiar smaru wychodzi przez otwór kontrolny i mamy pewność, ze łożysko jest poprawnie nasmarowane.
Jak jest w przypadku zwrotnicy?

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość