Strona 1 z 1

smarowanie zwrotnicy

: sob paź 19, 2013 12:48 pm
autor: opty
Witam!

Właśnie wymieniłem uszczelniacze zwrotnicy (na czaszy i na półosi) i po montażu nabrałem wątpliwości w sprawie smarowania.
Wcześniej sprawa wydawała mi się prosta - uszczelniacz na czaszy puszczał i nadmiar smaru, który wciskałem przez smarowniczkę wydostawał się na zewnątrz. Po demontażu okazało się jednak, że tak samo było z uszczelniaczem na półosi - kilka garści smaru znalazłem wewnątrz obudowy mostu...

Którędy zatem nadmiar smaru powinien się wydostawać, jeśli wszystko jest poskręcane i nowe uszczelniacze założone?
Nie chcę znów napakować smaru do mostu.

Re: smarowanie zwrotnicy

: ndz paź 27, 2013 1:30 pm
autor: BROWAR_PL
Zaraz zaraz powoli
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?

Re: smarowanie zwrotnicy

: wt paź 29, 2013 9:18 pm
autor: opty
BROWAR_PL pisze:Zaraz zaraz powoli
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?
Chodzi mi o smarowanie poprzez kalamitkę w górnej pokrywce zwrotnicy (centralnie między czterema śrubami mocującymi pokrywkę). Smarowany jest górny sworzeń, ale nadmiar smaru idzie na przegub.
W innych przypadkach, np. przy smarowaniu łożyska pompy wody, sprawa jest prosta. Nadmiar smaru wychodzi przez otwór kontrolny i mamy pewność, ze łożysko jest poprawnie nasmarowane.
Jak jest w przypadku zwrotnicy?

Re: smarowanie zwrotnicy

: sob lis 09, 2013 9:08 pm
autor: gaaz99
opty pisze:
BROWAR_PL pisze:Zaraz zaraz powoli
Mówimy o smarowaniu łożysk zwrotnicy czy o przegubach?
Chodzi mi o smarowanie poprzez kalamitkę w górnej pokrywce zwrotnicy (centralnie między czterema śrubami mocującymi pokrywkę). Smarowany jest górny sworzeń, ale nadmiar smaru idzie na przegub.
W innych przypadkach, np. przy smarowaniu łożyska pompy wody, sprawa jest prosta. Nadmiar smaru wychodzi przez otwór kontrolny i mamy pewność, ze łożysko jest poprawnie nasmarowane.
Jak jest w przypadku zwrotnicy?
nadmiar smaru idzie do mostu :D