Cała prawda o mostach
Moderator: Student
Cała prawda o mostach
Mam pytanie do posiadaczy uazów, mianowicie jak to jest z tą wytrzymałością mostów od uaza. Jedni mówią ze sypią się na potęgę a inni ze nie ma lepszego mostu w podobnej cenie. Przymierzam się do budowy auta do przepraw i zastanawiam się pomiędzy mostami z samuraia a właśnie z uaza. Czy jeśli zmieni się przełożenia i wsadzi wzmocnione półosie to czy wytrzyma to zabawy w ciężkim terenie? I jakie maksymalne wielkości kół można zastosować przy tak złożonym moście żeby to pochodziło bo już mam dość ciągłych napraw co wyjazd a i kasy na mosty z lj70 brakuje. Morzenia trzeba spełniać a od zawsze chciałem zbudować takie auto. Pomóżcie proszę
Re: Cała prawda o mostach
Sypią się jak mają luzy, mają luzy ponieważ do poprawnego ich skasowanie trzeba czasem 4 razy most rozłożyć - nikomu się nie chce i jeżdżą z luzami. Jak włożysz wielkie agresywne opony to nawet bez luzów i z wzmocnionymi półosiami coś ukręcisz - może nie półosie, ale coś innego
Zależy też jaki masz styl jazdy i co to za teren... ale w cenie porządnych wnętrzności do uazaowego mostu kupisz komplet z jakiegoś patrola czy toyoty.

Re: Cała prawda o mostach
Dokładnie jak poprzednik pisze:luzy niszczą te mosty.
Most uazowski ma podporę wałka atakujacego-bardzo często ta podpora wyłamuje się pierwsza.Taki most można z powrotem poskładać i na nim jeżdzić,jest jednak już słabszy.
Kupując,bez rozbiórki nie stwierdzisz czy podpora jest czy juz jej nie ma.
Upierdliwość regulacji to drugi minus,most zwłaszcza przedni potrafi sie złamać na wyjściu gruchy.Ogólnie to szit i tyle.
Jak już chcesz coś kombinować w tym kierunku to rozważ mosty od muscela-sto razy lepsze,choć jak sądzę coraz trudniej dostępne.
Most uazowski ma podporę wałka atakujacego-bardzo często ta podpora wyłamuje się pierwsza.Taki most można z powrotem poskładać i na nim jeżdzić,jest jednak już słabszy.
Kupując,bez rozbiórki nie stwierdzisz czy podpora jest czy juz jej nie ma.
Upierdliwość regulacji to drugi minus,most zwłaszcza przedni potrafi sie złamać na wyjściu gruchy.Ogólnie to szit i tyle.
Jak już chcesz coś kombinować w tym kierunku to rozważ mosty od muscela-sto razy lepsze,choć jak sądzę coraz trudniej dostępne.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Cała prawda o mostach
uazowe w suzuce wytrzymają tylko trza je porządnie poskładać ,jak za duże luzy to się zmieli i wyrwie podporę wałka i wtedy kupa ,w przednim trzeba pamiętać o skręcie ,jak wybite półosie to lubią się rozsypać. półosie to najlepiej jeszcze cccp(pamiętać o niezwiększaniu za dużo skrętu)przemo650 pisze:Mam pytanie do posiadaczy uazów, mianowicie jak to jest z tą wytrzymałością mostów od uaza. Jedni mówią ze sypią się na potęgę a inni ze nie ma lepszego mostu w podobnej cenie. Przymierzam się do budowy auta do przepraw i zastanawiam się pomiędzy mostami z samuraia a właśnie z uaza. Czy jeśli zmieni się przełożenia i wsadzi wzmocnione półosie to czy wytrzyma to zabawy w ciężkim terenie? I jakie maksymalne wielkości kół można zastosować przy tak złożonym moście żeby to pochodziło bo już mam dość ciągłych napraw co wyjazd a i kasy na mosty z lj70 brakuje. Morzenia trzeba spełniać a od zawsze chciałem zbudować takie auto. Pomóżcie proszę


uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
Re: Cała prawda o mostach
a co do cen mostów to jak kto lubi to założy patrola czy inne 

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
Re: Cała prawda o mostach
czyli rozumiem ze najlepiej kupić samuraia, wzmocnić mosty, blokady, koła 33", klatka i silnik z vitary albo is 1.8 jakiś mechanik na pokładzie i będzie to w miarę bezawaryjne? 

- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Cała prawda o mostach
Mosty do Samuraia tylko toy-toy LJ 70, warto wydać kasę i je wsadzić. Patrol to kloc do suzuki ... wstaw 1,8 Is podciągnij na 160 KM będzie efektprzemo650 pisze:czyli rozumiem ze najlepiej kupić samuraia, wzmocnić mosty, blokady, koła 33", klatka i silnik z vitary albo is 1.8 jakiś mechanik na pokładzie i będzie to w miarę bezawaryjne?

A mosty od UAZ-a to sobie podaruj ...
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Cała prawda o mostach
czyli muszę dozbierać trochę kasy i będzie lj70 bo nie chciałbym się zrazić ciągłymi naprawami jak to miało miejsce przy moim wcześniejszym aucie. dzięki za wszelkie rady. temat do zamknięcia
Re: Cała prawda o mostach
Mosty od samuraja dobrze przygotowane wytrzymają tyle samo - temat przećwiczony. A są lżejsze i dużo tańsze w obsłudze.vandall_jr pisze: Mosty do Samuraia tylko toy-toy LJ 70, warto wydać kasę i je wsadzić.
A wracając do tematu to bardzo łatwo zrobić porządek z tylnym mostem wstawiając most od Grand Vitary lub od Vitary - jest tani, ma dostępne przełożenia uazowe, wychodzi w podobnym miejscu główka i pasują te same felgi. Jeśli kupisz most do GV2.5 V6 lub od ropnioka to tam są bardzo mocne półosie tzw. trudnozajebliwe. A z tego co pamiętam to tylny most w uazie klęka często.
Na przód - np. afgan częściowo rozwiązuje problem
Re: Cała prawda o mostach
Moim zdaniem warto zwrócić uwagę na przełożenia w mostach .Miałem w uazie tzw.szybkie 8x37 i zweryfikowałem w jeden weekend .Wolne 8x41 na oponach 33x10.5 wytrzymują już dwa lata,jakieś 15tkm.Teren 80%.Luzow jeszcze nie kasowałem.Toyota tez nie taka pancerna. Choć znoszą dużo. Wszystko jak zawsze zależy od ilości kasy. A w terenie każde auto się zepsuje prędzej,czy później.A do ruskiej myśli technicznej trza się przyzwyczaić. Założysz to co będziesz miał i przekonasz się na własnej skórze 

Re: Cała prawda o mostach
Niestety jest to nie tak, bo czarów nie ma i jeśli talerz ma 37 to są one sporo grubsze od tego co ma ich 41, i takie przełożenia są duuuużo mocniejsze. Znowu więc wracamy do punktu wyjścia tj. prawidłowe wyregulowanie główki mostu, przy zastosowaniu nowych dobrej jakości podzespołów (przede wszystkim łożysk).dabek79 pisze:Miałem w uazie tzw.szybkie 8x37 i zweryfikowałem w jeden weekend .Wolne 8x41 na oponach 33x10.5 wytrzymują już dwa lata,jakieś 15tkm.Teren 80%.Luzow jeszcze nie kasowałem.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Cała prawda o mostach
Dobrze przygotowane tzndardes pisze:Mosty od samuraja dobrze przygotowane wytrzymają tyle samo - temat przećwiczony. A są lżejsze i dużo tańsze w obsłudze.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Cała prawda o mostach
Wyposoażone w półosie i przeguby spidertrax lub trail tough, przełożenia w dobrym stanie ale nie wolniejsze niż 4,875 - całość złożona na nowych łożyskach ale przede wszystkim dobrze wyregulowana. Jeśli auto jest ciężkie lub duża moc trzeba jeszcze zamontować 'śrubkę' podpierającą talerz. Tak przygotowany przedni most samiego nie jest słabszy od seryjnej tujoty lj (koła simex 35'' blokady i silnik do 150km).vandall_jr pisze:Dobrze przygotowane tzndardes pisze:Mosty od samuraja dobrze przygotowane wytrzymają tyle samo - temat przećwiczony. A są lżejsze i dużo tańsze w obsłudze.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Cała prawda o mostach
Tańszy też nie jest ...dardes pisze:Tak przygotowany przedni most samiego nie jest słabszy od seryjnej tujoty lj (koła simex 35'' blokady i silnik do 150km).

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Cała prawda o mostach
I tym sposobem kombinowali,kombinowali a kasę i tak wydali 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Cała prawda o mostach
Pakiet startowy podobny jak w tujocie ale, ale już potem obsługa dużo tańsza i o tym pisałem.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Cała prawda o mostach
Poczkaj, poczkaj chcesz powiedzieć, że półosie mus w toyocie wymieniać do 33/35 cali
, że musisz przeguby wzmacniane wstawiać
, że łożyska kół samuraja są wystarczająco duże na wielkie, ciężkie koła
Każdy ma swoje zdanie. Ja miałem okazje testować oba rozwiązania, osobiście uważam, że toyota pokonuje konstrukcją samuraja.



BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Cała prawda o mostach
Półosie nie ale przeguby przy 35'' klękają, jeśli wrzucisz graty wzmacniane to już tojka będzie mocniejsza bo wszystko jest większe, ale wtedy kasa 2x samurai. Pisząc o kosztach miałem na myśli pozostałe elemnty np. zestaw talerz i atak - w samuraju 250-350zł, w tujocie duuużo więcej (używki oczywiście).
Re: Cała prawda o mostach
dardes pisze:...trzeba jeszcze zamontować 'śrubkę' podpierającą talerz...

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Cała prawda o mostach
,, kazda pliszka swój ogonek chwali '' - czy jakos tak to było w przysłowiu ..........dawno mnie już tutaj nie było , ale jak widze ,, wariatów '' nadal niebrakuje !?!?
.....mosty suzuki podparte śrubką i 150 koni na 35 calach ... no i auto 1,5 tony , aaa i jeszcze dystanse 7 cm ..........- ech - grunt to nowe łożyska ?!?
.....mosty suzuki podparte śrubką i 150 koni na 35 calach ... no i auto 1,5 tony , aaa i jeszcze dystanse 7 cm ..........- ech - grunt to nowe łożyska ?!?
Re: Cała prawda o mostach
Tak jak widać to bardzo dawno, i chyba mocno wzrok Ci się pogorszył.borman pisze:...dawno mnie już tutaj nie było
Re: Cała prawda o mostach
Borowy wie co piszedardes pisze:Tak jak widać to bardzo dawno, i chyba mocno wzrok Ci się pogorszył.borman pisze:...dawno mnie już tutaj nie było

To,że go nie lubię, to jedno,ale ...
we wszystkich rajdach w których braliśmy udział, samochody przygotowane przez Bormana zawsze kończyły rajd.
On i jego "uaz na afganach " nie dość,że się nie psuł to jeszcze wygrywał

LJ 70
Re: Cała prawda o mostach
Borowy wie co piszeMag69 pisze:dardes pisze:Tak jak widać to bardzo dawno, i chyba mocno wzrok Ci się pogorszył.borman pisze:...dawno mnie już tutaj nie było

To,że go nie lubię, to jedno,ale ...
we wszystkich rajdach w których braliśmy udział, samochody przygotowane przez Bormana zawsze kończyły rajd.
On i jego "uaz na afganach " nie dość,że się nie psuł to jeszcze wygrywał




uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
Re: Cała prawda o mostach
U mnie 12,5/80 15,3 Jodłę wytrzymują przy wadze auta 1290kg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości