Cała prawda o mostach

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Cała prawda o mostach

Post autor: przemo650 » pt lis 29, 2013 4:54 pm

Mam pytanie do posiadaczy uazów, mianowicie jak to jest z tą wytrzymałością mostów od uaza. Jedni mówią ze sypią się na potęgę a inni ze nie ma lepszego mostu w podobnej cenie. Przymierzam się do budowy auta do przepraw i zastanawiam się pomiędzy mostami z samuraia a właśnie z uaza. Czy jeśli zmieni się przełożenia i wsadzi wzmocnione półosie to czy wytrzyma to zabawy w ciężkim terenie? I jakie maksymalne wielkości kół można zastosować przy tak złożonym moście żeby to pochodziło bo już mam dość ciągłych napraw co wyjazd a i kasy na mosty z lj70 brakuje. Morzenia trzeba spełniać a od zawsze chciałem zbudować takie auto. Pomóżcie proszę

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: Takayuki » pt lis 29, 2013 5:51 pm

Sypią się jak mają luzy, mają luzy ponieważ do poprawnego ich skasowanie trzeba czasem 4 razy most rozłożyć - nikomu się nie chce i jeżdżą z luzami. Jak włożysz wielkie agresywne opony to nawet bez luzów i z wzmocnionymi półosiami coś ukręcisz - może nie półosie, ale coś innego :) Zależy też jaki masz styl jazdy i co to za teren... ale w cenie porządnych wnętrzności do uazaowego mostu kupisz komplet z jakiegoś patrola czy toyoty.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: vandall1 » pt lis 29, 2013 6:16 pm

Dokładnie jak poprzednik pisze:luzy niszczą te mosty.
Most uazowski ma podporę wałka atakujacego-bardzo często ta podpora wyłamuje się pierwsza.Taki most można z powrotem poskładać i na nim jeżdzić,jest jednak już słabszy.
Kupując,bez rozbiórki nie stwierdzisz czy podpora jest czy juz jej nie ma.
Upierdliwość regulacji to drugi minus,most zwłaszcza przedni potrafi sie złamać na wyjściu gruchy.Ogólnie to szit i tyle.
Jak już chcesz coś kombinować w tym kierunku to rozważ mosty od muscela-sto razy lepsze,choć jak sądzę coraz trudniej dostępne.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: gaaz99 » pt lis 29, 2013 6:57 pm

przemo650 pisze:Mam pytanie do posiadaczy uazów, mianowicie jak to jest z tą wytrzymałością mostów od uaza. Jedni mówią ze sypią się na potęgę a inni ze nie ma lepszego mostu w podobnej cenie. Przymierzam się do budowy auta do przepraw i zastanawiam się pomiędzy mostami z samuraia a właśnie z uaza. Czy jeśli zmieni się przełożenia i wsadzi wzmocnione półosie to czy wytrzyma to zabawy w ciężkim terenie? I jakie maksymalne wielkości kół można zastosować przy tak złożonym moście żeby to pochodziło bo już mam dość ciągłych napraw co wyjazd a i kasy na mosty z lj70 brakuje. Morzenia trzeba spełniać a od zawsze chciałem zbudować takie auto. Pomóżcie proszę
uazowe w suzuce wytrzymają tylko trza je porządnie poskładać ,jak za duże luzy to się zmieli i wyrwie podporę wałka i wtedy kupa ,w przednim trzeba pamiętać o skręcie ,jak wybite półosie to lubią się rozsypać. półosie to najlepiej jeszcze cccp(pamiętać o niezwiększaniu za dużo skrętu) :D ,założysz dwie blokady 100% i suza da radę :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: gaaz99 » pt lis 29, 2013 7:02 pm

a co do cen mostów to jak kto lubi to założy patrola czy inne :D
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: przemo650 » pt lis 29, 2013 9:49 pm

czyli rozumiem ze najlepiej kupić samuraia, wzmocnić mosty, blokady, koła 33", klatka i silnik z vitary albo is 1.8 jakiś mechanik na pokładzie i będzie to w miarę bezawaryjne? :D

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: vandall_jr » sob lis 30, 2013 12:56 am

przemo650 pisze:czyli rozumiem ze najlepiej kupić samuraia, wzmocnić mosty, blokady, koła 33", klatka i silnik z vitary albo is 1.8 jakiś mechanik na pokładzie i będzie to w miarę bezawaryjne? :D
Mosty do Samuraia tylko toy-toy LJ 70, warto wydać kasę i je wsadzić. Patrol to kloc do suzuki ... wstaw 1,8 Is podciągnij na 160 KM będzie efekt !!!. Mechanik to już na deser. To czy to będzie bezawaryjne to w dużym stopniu zależy od Ciebie (stan techniczny)

A mosty od UAZ-a to sobie podaruj ...
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: przemo650 » sob lis 30, 2013 10:38 am

czyli muszę dozbierać trochę kasy i będzie lj70 bo nie chciałbym się zrazić ciągłymi naprawami jak to miało miejsce przy moim wcześniejszym aucie. dzięki za wszelkie rady. temat do zamknięcia

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » czw gru 05, 2013 11:08 am

vandall_jr pisze: Mosty do Samuraia tylko toy-toy LJ 70, warto wydać kasę i je wsadzić.
Mosty od samuraja dobrze przygotowane wytrzymają tyle samo - temat przećwiczony. A są lżejsze i dużo tańsze w obsłudze.

A wracając do tematu to bardzo łatwo zrobić porządek z tylnym mostem wstawiając most od Grand Vitary lub od Vitary - jest tani, ma dostępne przełożenia uazowe, wychodzi w podobnym miejscu główka i pasują te same felgi. Jeśli kupisz most do GV2.5 V6 lub od ropnioka to tam są bardzo mocne półosie tzw. trudnozajebliwe. A z tego co pamiętam to tylny most w uazie klęka często.

Na przód - np. afgan częściowo rozwiązuje problem

dabek79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 05, 2006 7:01 pm
Lokalizacja: kożuchów

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dabek79 » czw gru 05, 2013 1:13 pm

Moim zdaniem warto zwrócić uwagę na przełożenia w mostach .Miałem w uazie tzw.szybkie 8x37 i zweryfikowałem w jeden weekend .Wolne 8x41 na oponach 33x10.5 wytrzymują już dwa lata,jakieś 15tkm.Teren 80%.Luzow jeszcze nie kasowałem.Toyota tez nie taka pancerna. Choć znoszą dużo. Wszystko jak zawsze zależy od ilości kasy. A w terenie każde auto się zepsuje prędzej,czy później.A do ruskiej myśli technicznej trza się przyzwyczaić. Założysz to co będziesz miał i przekonasz się na własnej skórze :D

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » czw gru 05, 2013 2:16 pm

dabek79 pisze:Miałem w uazie tzw.szybkie 8x37 i zweryfikowałem w jeden weekend .Wolne 8x41 na oponach 33x10.5 wytrzymują już dwa lata,jakieś 15tkm.Teren 80%.Luzow jeszcze nie kasowałem.
Niestety jest to nie tak, bo czarów nie ma i jeśli talerz ma 37 to są one sporo grubsze od tego co ma ich 41, i takie przełożenia są duuuużo mocniejsze. Znowu więc wracamy do punktu wyjścia tj. prawidłowe wyregulowanie główki mostu, przy zastosowaniu nowych dobrej jakości podzespołów (przede wszystkim łożysk).

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: vandall_jr » czw gru 05, 2013 8:02 pm

dardes pisze:Mosty od samuraja dobrze przygotowane wytrzymają tyle samo - temat przećwiczony. A są lżejsze i dużo tańsze w obsłudze.
Dobrze przygotowane tzn ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » czw gru 05, 2013 11:34 pm

vandall_jr pisze:
dardes pisze:Mosty od samuraja dobrze przygotowane wytrzymają tyle samo - temat przećwiczony. A są lżejsze i dużo tańsze w obsłudze.
Dobrze przygotowane tzn ??
Wyposoażone w półosie i przeguby spidertrax lub trail tough, przełożenia w dobrym stanie ale nie wolniejsze niż 4,875 - całość złożona na nowych łożyskach ale przede wszystkim dobrze wyregulowana. Jeśli auto jest ciężkie lub duża moc trzeba jeszcze zamontować 'śrubkę' podpierającą talerz. Tak przygotowany przedni most samiego nie jest słabszy od seryjnej tujoty lj (koła simex 35'' blokady i silnik do 150km).

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: vandall_jr » pt gru 06, 2013 12:00 am

dardes pisze:Tak przygotowany przedni most samiego nie jest słabszy od seryjnej tujoty lj (koła simex 35'' blokady i silnik do 150km).
Tańszy też nie jest ... :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: vandall1 » pt gru 06, 2013 12:13 am

I tym sposobem kombinowali,kombinowali a kasę i tak wydali :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » pt gru 06, 2013 8:40 am

Pakiet startowy podobny jak w tujocie ale, ale już potem obsługa dużo tańsza i o tym pisałem.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: vandall_jr » pt gru 06, 2013 8:51 am

Poczkaj, poczkaj chcesz powiedzieć, że półosie mus w toyocie wymieniać do 33/35 cali ??, że musisz przeguby wzmacniane wstawiać ??, że łożyska kół samuraja są wystarczająco duże na wielkie, ciężkie koła ?? Każdy ma swoje zdanie. Ja miałem okazje testować oba rozwiązania, osobiście uważam, że toyota pokonuje konstrukcją samuraja.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » pt gru 06, 2013 9:28 am

Półosie nie ale przeguby przy 35'' klękają, jeśli wrzucisz graty wzmacniane to już tojka będzie mocniejsza bo wszystko jest większe, ale wtedy kasa 2x samurai. Pisząc o kosztach miałem na myśli pozostałe elemnty np. zestaw talerz i atak - w samuraju 250-350zł, w tujocie duuużo więcej (używki oczywiście).

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: Wilku » pt gru 06, 2013 10:08 am

dardes pisze:...trzeba jeszcze zamontować 'śrubkę' podpierającą talerz...

??? można zobaczyć jakieś foty tego podparcia?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » pt gru 06, 2013 10:37 am

Można ale to może chwilę potrwać.

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: borman » ndz gru 08, 2013 3:23 pm

,, kazda pliszka swój ogonek chwali '' - czy jakos tak to było w przysłowiu ..........dawno mnie już tutaj nie było , ale jak widze ,, wariatów '' nadal niebrakuje !?!?
.....mosty suzuki podparte śrubką i 150 koni na 35 calach ... no i auto 1,5 tony , aaa i jeszcze dystanse 7 cm ..........- ech - grunt to nowe łożyska ?!?

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: dardes » ndz gru 08, 2013 4:20 pm

borman pisze:...dawno mnie już tutaj nie było
Tak jak widać to bardzo dawno, i chyba mocno wzrok Ci się pogorszył.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: Mag69 » ndz gru 08, 2013 9:51 pm

dardes pisze:
borman pisze:...dawno mnie już tutaj nie było
Tak jak widać to bardzo dawno, i chyba mocno wzrok Ci się pogorszył.
Borowy wie co pisze !!

To,że go nie lubię, to jedno,ale ...

we wszystkich rajdach w których braliśmy udział, samochody przygotowane przez Bormana zawsze kończyły rajd.
On i jego "uaz na afganach " nie dość,że się nie psuł to jeszcze wygrywał

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: gaaz99 » śr gru 11, 2013 10:12 pm

Mag69 pisze:
dardes pisze:
borman pisze:...dawno mnie już tutaj nie było
Tak jak widać to bardzo dawno, i chyba mocno wzrok Ci się pogorszył.
Borowy wie co pisze !!

To,że go nie lubię, to jedno,ale ...

we wszystkich rajdach w których braliśmy udział, samochody przygotowane przez Bormana zawsze kończyły rajd.
On i jego "uaz na afganach " nie dość,że się nie psuł to jeszcze wygrywał

:)21[/quote :D
:)2 ja uazami też śmigam i robię je 20lat i niesą to bezawaryjne sprzęta ale niejeden raz wygrałem i zawsze rajd skończyłem,ale zawsze znajdą się tacy co muszą pokasztanić :D
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Cała prawda o mostach

Post autor: Rafo17 » czw gru 19, 2013 11:00 am

U mnie 12,5/80 15,3 Jodłę wytrzymują przy wadze auta 1290kg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości