Zapłon

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Zapłon

Post autor: Paweł93 » ndz sty 26, 2014 12:03 am

Witam z kolejnym problemem :) Silnik mam już wyremontowany, nowy wał, sprężanie w cylindrach po 10, zawory poustawiane ale za nic nie mogę go uruchomić, gaźniki również wymieniałem na pewne i również nic z tego, odrazu na LPG to samo. Więc sytuacja wygląda następująco silnik odzywa się i ma ochotę zapalić ale na tym się kończy, no może ze dwa razy przez cały dzień odpalił mi na jakieś 15 sekund ale chodził góra na 2 gary i gasł.
Wydaję mi się że to coś z zapłonem bo zauważyłem że iskra chyba raz jest a raz nie a najczęściej jest przy pierwszym obrocie silnika ale bardzo słabiutka, wymieniłem cewkę i iskra jest dużo lepsza lecz dalej chyba raz jest na jakiś czas i dalej silnik odzywa się ale nie może odpalić, jak na nowej cewce sprawdzałem iskrę to też na początku nie było kilka obrotów rozrusznikiem pojawiła się i odrazu silnik się odezwał więc przynajmniej dla mnie to wygląda na coś z zapłonem.
Aparat mam bezstykowy nie ma przy nim kondensatora za to są jakieś dziwne puszki pod maską i nogami pasażera, może ktoś z Was ma pomysł co może być tego przyczyną ? :)
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon

Post autor: carinus » ndz sty 26, 2014 10:52 am

Skombinuj lampę stroboskopową i zobacz w którym momencie jest inicjowana iskra i czy jest wystarczająco mocna do zapalenia mieszanki i samej lampy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Zapłon

Post autor: TASMAN UAZ » ndz sty 26, 2014 4:14 pm

Ustaw wszystko na znaki i wtedy musi być iskra (ewentualne minimalne ruchy aparatem pomogą przy sprawdzeniu iskry) jak jest słaba i nieregularna to sprawdź styki palca z tymi węglikami w kopułce mogą być zabrudzone zaśniedziałe czy coś w tym stylu i dlatego słaba iskra ewentualnie załóż drugą kopułkę na próbę potem cewka którą wymieniłeś jak nie to przewody musi zadziałać
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zapłon

Post autor: zippo68 » ndz sty 26, 2014 10:46 pm

Dla aparatu bezstykowego jest inna cewka niż do tego na platynkach. O prawidłowym założeniu kabli 1-2-4-3 i obroty aparatu w lewą stronę już nie wspomnę :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon

Post autor: carinus » pn sty 27, 2014 9:36 pm

Bez lampy to jest robota po omacku.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Zapłon

Post autor: Paweł93 » wt sty 28, 2014 1:03 am

Poprostu raz miałem iskrę a raz nie teraz przerobiłem to na układ z przerywaczem i kondensatorem, cewkę też wymieniłem na odpowiednią ale nie wiem czy jest ona dobra bo iskra teraz jest ciągle ale za to jest bardzo słaba, wymienię cewkę na pewną i zobaczę jak będzie.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Zapłon

Post autor: Paweł93 » sob lut 01, 2014 11:06 pm

Już powoli tracę nadzieję :evil: Iskra jest już dobra i co najważniejsze jest ciągle ale UAZ dalej nie chce odpalić, na maksymalnie opóźnionym zapłonie ma największe chęci do odpalenia jednak zawsze jakoś nie może, wyjąłem aparat myśląc że może jest źle włożony o jeden ząbek ale niestety w żadnym położeniu nie pasuje tak jak powinien i już sam nie wiem, czy coś z rozrządem jest nie tak ? Sam składałem ten silnik i jestem pewien że tam jest dobrze chyba że kółka mają jakiś luz osiowy i przez skośne zęby się tak tam przestawia jednak w to też wątpię ale musi być jakaś przyczyna tego że ciągle się odzywa ale jednak nie może się przełamać i zapalić ani na gazie ani na benzynie, wcześniej UAZy paliły mi nawet gdy miały źle wpasowany aparat o jeden ząbek poprostu nie można ich było dobrze ustawić ale z samym odpaleniem nie było aż takich problemów. Iskra jest, paliwo jest, sprężanie jest, wszystko jest ustawione dobrze bądź jak w przypadku tego zapłonu najlepiej jak się da i ciągle to samo, ma może ktoś jakieś pomysły ? Może być tak że uszczelka pod kolektorem ssącym ma takie przedmuchy że nie może przez to odpalić, bo chce przed ewentualnym ponownym dobieraniem się do rozrządu posprawdzać wszystkie możliwości.

Mam jeszcze takie pytanie na boku, jak domyślanie powinna być ustawiona ta śrubka z tyłu aparatu zapłonowego, maksymalnie do którejś ze stron czy może po środku ? Bo sama regulacja zapłonu jest po drugiej stronie z przodu ale ta śrubka też jest chyba taką regulacją, chociaż ja i tak próbowałem już wszystkich znanych mi metod i efekt zawsze ten sam :cry:

Obrazek

Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie podpowiedzi i sugestię :)2
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
stodwa
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn sie 24, 2009 10:29 pm
Lokalizacja: Świdnica / Rzeczka

Re: Zapłon

Post autor: stodwa » ndz lut 02, 2014 10:09 am

Nie wiem czy to pomoże - sprawdź kondensator i zrób mu dobrą "masę" dokręcając drugą śrubkę do korpusu aparatu.
Iskra ma kolor biały czy żółty?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon

Post autor: carinus » ndz lut 02, 2014 11:14 am

Uparty jesteś,ciężko sprawdzić w którym punkcie masz tę iskrę?Aparatem możesz kręcić ale nie masz pewności czy iskra jest podana we właściwym momencie.Jak to sprawdzisz to możesz brać się za kolejne możliwe usterki.Masz dobrze podłączoną kolejność cylindrów do aparatu?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Zapłon

Post autor: Paweł93 » ndz lut 02, 2014 11:48 am

Iska wydaję mi się że jest ładna, kolor chyba niebieski już sam nie wiem bo mi się mętlik w głowie robi od tego, wczoraj cały dzień spędziłem przy tym zapłonie i nic, zapłon przerobiłem na stykowy bo taki jeszcze w miarę ogarniam, kondensatory też wymieniane i ciągle to samo, a zapłon ciężko ustawić bo jak ustawię że palec jest w odpowiednim punkcie czyli np na znaku gdy praca jest na 1 cylindrze i palec idealnie pokrywa się ze stykiem na kopułce bądź ma delikatne wyprzedzenia to żarówka świeci się dopiero pomiędzy 1 a 2 stykiem, ogólnie to ustawianie na żarówkę praktycznie nic nie daje dopiero jak się weźmie maksymalnie opóźni zapłon wtedy ma sporą ochotę zapalić jednak też nie może, byłem wczoraj pewny że aparat jest źle włożony, spuściłem olej, ściągnąłem misę bo jak dla mnie to najlepszy sposób na trafienie później płetwy w pompę oleju ale później okazało się że lepiej go ucelować się nie da. Spróbuję chyba jeszcze zasilić cewkę bezpośrednio z akumulatora może tutaj coś mu nie pasuje w co wątpię ewentualnie później może na zaciąg się uda.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Octavian
 
 
Posty: 222
Rejestracja: ndz maja 25, 2003 10:32 am
Lokalizacja: Racibórz

Re: Zapłon

Post autor: Octavian » ndz lut 02, 2014 12:18 pm

Bo Ty nie ustawiasz zapłonu. Co ma palec do kopułki z ustawieniem zapłonu? Palec i kopułka odpowiadają za rozdzielenie iskry. Ty pominąłeś ustawienie zapłonu i mylisz ustawienie z rozdzielaniem iskry. Tak jak wyżej pisali, podłącz lampę stroboskopową i będziesz widział kiedy masz zapłon przed GMP czy po GMP. Na żarówkę też można dokładnie ustawić. Odszukaj znak GMP dla 1 cylindra i sprawdź czy żarówka zaświeca się przed czy po GMP. I ile to jest w stopniach, ewentualnie w mm obwodu koła pasowego.

Ewentualnie sprawdź ustawienie wałka napędu aparatu, bo wszystko wskazuje, że został źle wsadzony/ustawiony względem wałka rozrządu.
UAZ 469B 80'

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Zapłon

Post autor: Paweł93 » ndz lut 02, 2014 1:03 pm

No tak, wiem o co chodzi, ale co z tego że ustawię że żarówka zaświeci na GMP bo tak też już robiłem, żarówka zaświeci a palec będzie już np. pomiędzy 1 a 2 stykiem na kopułce, powinna chyba wyjść tak że będzie GMP na pierwszym cylindrze, palec będzie na 1 styk i żarówka zaświeci a u mnie nie da się osiągnąć na raz tych wszystkich rzeczy. Aparat jest włożony najlepiej jak się da, czy to może być wina rozrządu ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon

Post autor: carinus » ndz lut 02, 2014 1:09 pm

Człowieku,nie kombinuj z takim ustawianiem.Ciebie nie powinno interesować jak jest ustawione mechanicznie,tylko w którym momencie masz iskrę na swiecy a to dwie różne rzeczy.Porzycz lampe albo kup sobie na własność,teraz nie są drogie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zapłon

Post autor: Lorado » ndz lut 02, 2014 5:27 pm

obserwuję ten wątek i chyba już wszystko zostało powiedziane,ale czy wszystko.Z mojej praktyki wynika że ustawienie zaplonu w UAZie to proste ABC.
Po pierwsze gdzie masz włączoną żarówkę?Powinna być równolegle z cewką i wtedy ustawia się punkt gaśnięcia ponieważ iskra pojawia się w momencie r o z w a r c i a styków przerywacza,to takie prawo elektrotechniki.Ale po kolei,pierwszy tłok u góry oba zawory zamknięte (na pracy) i obracając aparatem do zgaśnięcia lampki-to jest pierwszy cylinder a reszta wyjdzie sama.Te czynności powinny być wykonane przy składaniu silnika.Potem reszta kabli wg kolejności zapłonu i zapalać.Dodam że bez kondensatora silnik powinien odpalić ale nie wejdzie na obroty bo zbyt słaba iskra.Kondensator gasi łuk na przerywaczu i dodatkowo spełnia rolę doładowania cewki.To tyle,a lampa stroboskpowa jest przydatna do sprawdzenia przyspiszacza zapłonu ciśnieniowego i odśrodkowego.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Zapłon

Post autor: Paweł93 » ndz lut 09, 2014 12:05 pm

Problem rozwiązało przestawienie rozrządu o jeden ząbek.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość