Strona 1 z 2

ARB High-output 12V

: śr maja 14, 2008 3:00 pm
autor: MichalM
Pewnie kiepsko szukałem ... ale co tam ;)

Czy rzeczony kompresor (ARB High-output 12V) nadaje się do pompowania opon 35x11.5R15, z np. 1 - 2,2 bara x 4 szt. ? Domyślam się że się nadaje, ale czy w praktyce się sprawdza, jest ok, jest wart swojej ceny itp. itd. :D

Do blokad kompresora nie potrzebuję, więc raczej do pompowania, przedmuchiwania /nie dmuchania ;)/ itp

: śr maja 14, 2008 4:07 pm
autor: sebeks
nie lepiej zamotać jakis kompresorek z ciagnika rolniczego ?? tym napompujesz wszystko :wink: a jak dasz butle to i ciśnienie do "przedmuchiwania" będzie

: śr maja 14, 2008 7:05 pm
autor: Marcin-Kraków
sebeks pisze:nie lepiej zamotać jakis kompresorek z ciagnika rolniczego ?? tym napompujesz wszystko :wink: a jak dasz butle to i ciśnienie do "przedmuchiwania" będzie
Raczej nie. Placisz troche wiecej, zamawiasz i juz jutro sie cieszysz czyms przetestowanym, spelniajacym kryteria, a nie bawisz sie ze zmota kilka dni i dalej nie robi.
A tak nawet do osobowki mozesz wziasc z torbie. Prosto i wygodnie.

: pt maja 16, 2008 1:53 pm
autor: MichalM
A ten kompresor? Jak oceniacie? Są jacyś posiadacze? Jak w porównaniu z Viair (nie chciałbym instalować osobnej butli specjalnie).

: pn paź 27, 2008 5:48 pm
autor: busz
Piszę tu, żeby nie zakładać nowego wątku.

Czy ten kompresor (CKMA 12) wymaga nalania oleju przed montażem - tak twierdzi mój mechanik.

: pn paź 27, 2008 6:41 pm
autor: motylusowaty
Mam zamontowany HIGH-OUTPUTi wydaje mi się że pompuje lepiej niż dwa cylindry T MAX.
Bo dotychczas używałem właśnie tego. Montowałem blokadki więc kupiłem ARB żeby się nie motać. I jestem mile zaskoczony. Tylko uwaga do kompresora ARB pasuje tylko orginalny przewód do pompowania bo ma inne "szybko złączki" w jakimś Australijskim standardzie.

: pn paź 27, 2008 7:19 pm
autor: MaxLux
busz pisze:Piszę tu, żeby nie zakładać nowego wątku.

Czy ten kompresor (CKMA 12) wymaga nalania oleju przed montażem - tak twierdzi mój mechanik.
Nic nie ma w instrukcji o nalewaniu oleju - ja mam zainstalowany i smiga bez oleju :o

:)21

: pn paź 27, 2008 7:24 pm
autor: busz
MaxLux pisze: Nic nie ma w instrukcji o nalewaniu oleju - ja mam zainstalowany i smiga bez oleju :o

:)21
Dlatego pytam, bo mechanik się uparł że ma być i tyle.

A gdzie podłączyć węża? Czy bezpośrednio do dziury zatkanej czerwoną zaślepką, na minizbiorniku powietrza, po przeciwnym do tłoka końcu? Na rysunku jest tam wkręcony zawór z dwiema nogami...

: pn paź 27, 2008 7:44 pm
autor: MaxLux
W zbiorniczku masz dwie zaslepione dziury - normalnie jest to miejsce na dwa elektrozawory, ktore steruja blokadami ARB i tam mozesz sobie wkrecic weza do pompowania...

Obrazek

A zamiast tej zaslepki musisz wkrecic sitko (to z napisem ARB po prawej), ktorym kompresorek zasysa sobie powietrze

p.s. a instrukcje Ci wcielo ?

Oleju zas brakuje chyba komu innemu :)21

: pn paź 27, 2008 7:52 pm
autor: gri74
Mechanik został mentalnie w czasach żubra i stara 20 ..... :lol:

: pn paź 27, 2008 8:25 pm
autor: busz
Na razie chcę używać tylko jako kompresora do kół i nie chce mi się podłączać tych wszystkich przekaźników i kabelków. Na czas użycia podłączę go klamrami do aku.

Zaślepkę (czerwoną) na cylindrze mogę zaślepić śrubą, czy musi być użyty ten zawór-przełącznik? Jeśli tak, to co i jak ma odcinać?

Rozumiem, że mam odkręcić jedną z metalowych zaślepek (EDIT - na szarym, górnym cylindrze) i tu po prostu wkręcić węża? Czy to jest typowy gwint?

: pn paź 27, 2008 8:26 pm
autor: rokfor32
Żadnego oleju. To są kompresory bezsmarowe.

Do dużych kółek fajny jest Viar 440P, daje bez obciążenia koło 85 L/min., a przy tym jest malutki (jakaś połowa T-maxa). Sprzedają w komplecie z wężem, manometrem i zgrabną torbą na wszystko.

A do naprawdę szybkiego pompowania i bardzo dużych kółek to chyba tylko kompresory z klimy. Ale na forum nie padły jeszcze wnioski, czy mogą one bez smarowania pracować (znaczy jak długo mogą ... :wink: )

: pn paź 27, 2008 8:57 pm
autor: TRAWOLT
busz pisze:czy musi być użyty ten zawór-przełącznik?
jeśli mówisz o głównym to musi
to jest wyłącznik ciśnieniowy
pompka nabija srebrny cylinderek do określonej wartości i utrzymuje ciśnienie dopompowując - ale to jest istotne przy blokadach
bez wyłącznika możesz albo rozsadzić cylinder albo zdupczyć pompę

co do wydajności to bez ciśnieniomierza dobiłem koła 33" do 3 atm. w chwilę :o :D
a w jednym ciągu pompowały się 4 auta jeden po drugim uzupełniając powietrze
na razie robi i uważam że jest ok :)2 :D

Re: ARB High-output 12V

: wt mar 31, 2009 9:16 pm
autor: filipfil
"W zbiorniczku masz dwie zaslepione dziury - normalnie jest to miejsce na dwa elektrozawory, ktore steruja blokadami ARB i tam mozesz sobie wkrecic weza do pompowania... "

oraz trzecią zaślepioną czerwonym koreczkiem plastikowym , w który to otwór wkręca się czujnik ciśnienia włączający i wyłączający kompresor. W zestawie do pompowania kół jest trójnik, który wkręca się się zamiast czujnika ciśnienia, czujnik wkręca się w trójnik, i dodatkowo mamy szybkozłączkę do węża ciśnieniowego do kół. Gwint w kompresorze to 1/4 cala stożkowy amerykański do rur, z tego co się zorientowałem typowy do instalacji pneumatycznych.

Re: ARB High-output 12V

: wt mar 31, 2009 11:07 pm
autor: rafi 109
ja p.lę, wszystko jak byk stoi napisane w manualu, (narysowane z obrazkami- też) a trochę oleum
to się przyda - do głowy :)11

Re: ARB High-output 12V

: śr kwie 01, 2009 9:28 am
autor: busz
rafi 109 pisze:ja p.lę, wszystko jak byk stoi napisane w manualu, (narysowane z obrazkami- też) a trochę oleum
to się przyda - do głowy :)11

Pół roku myślałeś nad ciętą ripostą?

Dla pewności poczekaj następne pół roku zanim napiszesz coś równie pożytecznego.

Re: ARB High-output 12V

: śr kwie 01, 2009 9:39 am
autor: Eskapada
busz pisze:
Pół roku myślałeś nad ciętą ripostą?

Dla pewności poczekaj następne pół roku zanim napiszesz coś równie pożytecznego.
:)20

Re: ARB High-output 12V

: śr kwie 01, 2009 7:13 pm
autor: rafi 109
:wink: :)2

Re: ARB High-output 12V

: wt cze 22, 2010 5:38 pm
autor: Katun
Naprawiał ktoś to cudo?
Po ciut ponad roku intensywnej pracy szczotki się zużyły dobrali w warsztato-sklepie troszkę większe dopasowali zlutowali oddali, po 3 dniach szczotki się same wylutowały więc zlutowałem sam, pośmigało 8 dni i znów przestał działać.. ręce opadają.

Re: ARB High-output 12V

: wt cze 22, 2010 8:48 pm
autor: zagaj1
Mam pytanie a ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi kompresorami pojawiającymi się na aukcjach, marki 4MAD made in china :wink: ?

Re: ARB High-output 12V

: wt lip 13, 2010 6:27 am
autor: Eskapada
zagaj1 pisze:Mam pytanie a ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi kompresorami pojawiającymi się na aukcjach, marki 4MAD made in china :wink: ?
są prawie tak dobre jak ARB

:)21

Re: ARB High-output 12V

: śr sie 04, 2010 10:27 pm
autor: marian
Droga redakcjo:
Mam problem właśnie w takim kompresorze ARB pada mi wyłącznik ciśnieniowy a mianowicie to małe g......: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/189/5094.html
Karwa fa sprzet załozony zaraz na rajd i dupa wyłącznik padł (oryginał który dostałem razem z kompresorem)
OK tak bywa kupuję drugi: dwa wyjazdy i powtórka z rozrywki!!!
Czy wy też macie takie problemy z tym ustrojstwem czy to ja jestem jakiś pechowy???
dodam ze próbowałem psiukać tam wd 40 ale to pomaga tylko na chwile i zaraz znów się pierd...
HELP!!!!!!

Re: ARB High-output 12V

: śr sie 04, 2010 11:09 pm
autor: gri74
chyba jesteś pechowy , po montowałem tego troszkę :lol: , ale nie spotkałem się z taką usterką

Re: ARB High-output 12V

: czw sie 05, 2010 4:50 pm
autor: marian
gri74 pisze:chyba jesteś pechowy , po montowałem tego troszkę :lol: , ale nie spotkałem się z taką usterką
muszę kupić następny może będzie lepiej.

Re: ARB High-output 12V

: sob sie 07, 2010 8:44 am
autor: gebels
Katun pisze:Naprawiał ktoś to cudo?
Po ciut ponad roku intensywnej pracy szczotki się zużyły dobrali w warsztato-sklepie troszkę większe dopasowali zlutowali oddali, po 3 dniach szczotki się same wylutowały więc zlutowałem sam, pośmigało 8 dni i znów przestał działać.. ręce opadają.

polutuj innym stopem cyny lub srebrem