Strona 1 z 2
Piekny film, piekna jazda..
: sob sty 05, 2008 8:33 pm
autor: pezet
: sob sty 05, 2008 8:42 pm
autor: czesław&jarząbek
no.
na podobnym zakręcie miałem jesienią w rumunii dzwona z dacią...
ja se jechałem środkiem, lokales środkiem...jakeśmy sie zobaczyli to już było za późno...

: sob sty 05, 2008 9:27 pm
autor: Tarsus
: sob sty 05, 2008 9:54 pm
autor: pezet
czesław&jarząbek pisze:no.
na podobnym zakręcie miałem jesienią w rumunii dzwona z dacią...
ja se jechałem środkiem, lokales środkiem...jakeśmy sie zobaczyli to już było za późno...

A wiesz czemu?
Bo dupnego spojlera nie miales na zadku!

: ndz sty 06, 2008 1:25 am
autor: Szupryk46
O tak piekna jazda, poslizgami

: ndz sty 06, 2008 1:47 am
autor: sgt_raffie
Grupa B....najpiekniejsze rajdowki jakie zbudowano...szkoda ze nie jezdza a Pikes Peak jest ich ostatnia ostoja "konkursowa".
A ten film jest niesamowity...
: ndz sty 06, 2008 1:50 pm
autor: Adamcichy
taa to były pikne czasy moc ok 600KM i masa poniżej 1000kg "szybkie i niebezpieczne" i żadnych wspomagaczy elektornicznych nie to co w dzisiejszych "platikowych popierdułkach"
http://pl.youtube.com/watch?v=7wb4wui73 ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=kQnTkV0hA ... re=related
: ndz sty 06, 2008 2:53 pm
autor: Albert_N
Tarsus, od kiedy w wyscigach sie z pilotem jezdzi ?

Mnie sie najbardziej podoba, jak jedna reka stawia kontry, a druga zaslania oczy od slonca
a na jednym PPeak tego pana w sweterku w krate co macha choragiewka jeden zawodnik przejechal na smierc, tak grzal ...[/i]
: ndz sty 06, 2008 4:17 pm
autor: pezet
Moim faworytem z tamtych czasow jest RS200.
Male gowienko, niepozorny wyglad, maksimum prostoty, no i ponad 700 koni pod maska...
2,5 sek do setki, to musi byc niezwykle uczucie

: ndz sty 06, 2008 4:54 pm
autor: Albert_N
RS2000 maly ? porownaj z metro albo peugotem 205 z tej samej grupy

: ndz sty 06, 2008 6:00 pm
autor: sgt_raffie
rs-a, 205??
polecam obejrzec to:
http://www.youtube.com/watch?v=CRt0epip ... re=related
lancia delta s4, to po katastrofie Henri Toivonen -a w takiej lancii nastaly ciezkie czasy dla Gr B. Za szybka byla nawet dla owczesnych rajodwcow...
I tak jak napisano...zero wspomagaczy, zero elektroniki..kierowca i maszyna..
Samochod moze nie piekny ale chyba w jaki pierwszym zastosowano w nim kompresor mechaniczny i turbo sprezarke...zrezta posluchajcie na filmiku..
moim zdaniem po prostu poezja...
I jeszcze jedna piekna konstukcja, tez lancia:
http://www.youtube.com/watch?v=CG7sewDkR6Y
Piekne czasy byly
: ndz sty 06, 2008 6:35 pm
autor: pezet
To byla przesada. Wyscig zbrojen, do momentu, kiedy kierowca stawal sie slabym ogniwem.
W filmie widac roznice w stylu jazdy - na asfalcie zakrety na okraglo. Dzisiaj WRC na asfalcie ida driftem jak na szutrach.
: ndz sty 06, 2008 7:34 pm
autor: sgt_raffie
Ale pomysl ile jaj mieli wtedy ci Panowie...zapieci pasami do zasadniczo rzecz ujmujac wielkiego silnika ze zbiornikiem za plecami.
Karoseria byla tylko na pokaz..i masz racje mowiac ze kierowca stawal sie slabym ogniwem.
Mnie samego moj plaskacz czasami straszy i to pozadnie (a to ok polowa mocy b grup i zupelnie inna waga).
Co do wrc i ogolnego obecnego rajdowania to cos zupelnie innego. I nic chce mi sie wypowiadac na ten temat..mam na niego alergie.
Ale patrzac na to co robia te samochody (zwroc uwage na przyspieszenia s4) warto powspominac. Widzialem kiedys na tutejszym rajdzie metro..niesamowite wrazenie (a nie szlo w pelnej b-grupowej specyfikacji silnika z tego co sie pozniej pytalem). Teraz na rajdy chodze wlasnie poogldac takie "wynalazki". Wurce mi sie znudzily...klasa historyczna to jest to.
: ndz sty 06, 2008 9:05 pm
autor: pezet
To se ne vrati - to fakt...
Ale wspolczesne WRC (MŚ) lubie ogladac.
Szczegolnie na szybkich szutrach, technika jazdy jest wspaniala.
A to "slabe ogniwo" to fakt.
W rajdach trzeba bylo opanowac wyscig zbrojen, bo idac sciezka, mielibysmy auta po 1000 koni i zabitych kierowcow na kazdym rajdzie.
Ale jest dziedzina, gdzie nie ma ograniczen -> wojsko.
Coraz lepsza technika, sprawniejsze samoloty, gdzie jedynym ograniczeniem jest wydolnosc pilota.
Dlatego mowi sie, ze YF22 i F117, to ostatnie samoloty zalogowe. Potem juz beda bez pilotow, bo moga byc szybsze, zwrotniejsze etc..
: ndz sty 06, 2008 9:06 pm
autor: typp
z klasyki warto wspomniec audi quattro

: ndz sty 06, 2008 11:04 pm
autor: Albert_N
S1 w sensie.. fajny

a moim ulubiona B gupowa rajdowka jest nadal fladra, czyli Lancia 037 .
Zdecydowanie kiedys wiecej bylo walki z maszyna, kierowcy to naprawde byli Goscie przez duze G

: ndz sty 06, 2008 11:09 pm
autor: typp
s1 w wersji urquattro

klasyka panie,klasyka .dzis pojedyncze egzemplarze sa w kosmicznych cenach

: pn sty 07, 2008 1:18 am
autor: Adamcichy
i nie wspominając o tym że to audi S1 wprowadziło napęd 4x4 do WRC.
Własnie przez ten wyscig zbrojeń zostały wprowadzone ograniczenia bo kierowcy przestawali panowac nad maszyną.
Lata 80' to były chyba najbardziej widowiskowe jesli chodzi o WRC:)
: pn sty 07, 2008 3:51 am
autor: moralez
apropo audi quattro to z tego co dobrze pamietam, na pikes peak vatanen pobil 405 rekord ustanowiony na audi quattro. Dodam ze troche czasu zajelo pobicie rekordu fina

. Z ciekawych rzeczy to ta 405 miala skretna tylna os ktora bardzo ciekawie pracowala
http://pl.youtube.com/watch?v=Ciagqfd9s04
(4:47)
Ale i tak bym wolal 205t16

: pn sty 07, 2008 1:54 pm
autor: CrOOchy
http://pl.youtube.com/watch?v=yJjBzSKN7LE
jak dla mnie s1 to najbardziej kozackieaudi ze wszystkich
: pn sty 07, 2008 3:12 pm
autor: pezet
Audi ma smiesznie maly rozstaw osi, a z tymi doczepionymi spojlerami razi to jeszcze bardziej.
Normalnie jakby posadzili bude na podwoziu z jakiegos malucha

: pn sty 07, 2008 7:10 pm
autor: typp
buly 2 rozstawy.zwykly s1 quattro i krotszy urquattro w ilosci limitowanej
: pn sty 07, 2008 7:52 pm
autor: Adamcichy
http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=123
cała historia Audi quattro S1 dla chetnych wiedzy
kosmiczne auto, technologia wykonania auta zadziwia nawet dzisiaj
http://pl.youtube.com/watch?v=ArPgSDVWFsU
: pn sty 07, 2008 8:54 pm
autor: pezet
: pn sty 07, 2008 9:07 pm
autor: typp