jaki typ mostu w bronco xlt?
Moderator: Student
jaki typ mostu w bronco xlt?
mam maly problem z identyfikacja rodzaju mostu,mostów w moim broniu xlt z 1980.jak odszyfrowac co jest co?czy dana 60,80,czy fordowski 8,9,10?na moscie mam wytloczone oznaczebie 9030,oraz tabliczke aluminiowa z dwoma rzedami cyfr i oznaczen.moze ktos mi pomoc?musze wymienic pare rzeczy a wymagaja ode mnie typu jaki mam zainstalowany na pojezdzie.podobny problem zreszta mam z reduktorem.leci na wyjsciu,a nie chce wyciagac simmeringu na wzor,bo unieruchomie sobie auto.pomozcie...
- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
Re: jaki typ mostu w bronco xlt?
A mógłbys podać kilka szczegółów -> silnik, skrzynia itp. Jak namalujesz tę tabliczkę od mostu, to spróbuję sprawdzić w moich książeczkach (mam komplet shop manuals).borneo8 pisze:mam maly problem z identyfikacja ...
Pozdrawiam,
KG
1980 Bronco XLT (I6,manual)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: jaki typ mostu w bronco xlt?
I pytanie do szanownych kolegów znawców tematu!!! mam bronka 89 rok. 2,9 skrzynia manual jednak z tego co wiem most sprzęgi automatyczne i tu pojawia sie problem ponieważ od czasu jak kupiłem moje "cacko" most mam w skrzynkach rozebrany wszystkie "bebechy" leżą na warsztacie. z braku czasu i problemami z czytaniem po "indjańsku" chciałbyum spytać czy przedni most od skrzyni automatycznej różni siuę czymkolwiek od mostu w skrzyni manualnej oraz czy między rokiem 89 a 86 są jakieś róznice. Koleś na allegro wystawił części z bronka i chciałbym kupic ten most i szybko go założyć do siebie i cieszyć sie w końcy napedem 4x4 bo w końcu zima przyszła. nie wiem tylko czy to wszystko będzie pasować. Bo swoje części zachował bym na ewentualna wymiane co znając siebie z pewnością będzie potrzebne. dzięki za szybką i w miarę precyzyjna odpowiedz na co zwrócić uwagę i czy sa różnice!!!borneo8 pisze:mam maly problem z identyfikacja rodzaju mostu,mostów w moim broniu xlt z 1980.jak odszyfrowac co jest co?czy dana 60,80,czy fordowski 8,9,10?na moscie mam wytloczone oznaczebie 9030,oraz tabliczke aluminiowa z dwoma rzedami cyfr i oznaczen.moze ktos mi pomoc?musze wymienic pare rzeczy a wymagaja ode mnie typu jaki mam zainstalowany na pojezdzie.podobny problem zreszta mam z reduktorem.leci na wyjsciu,a nie chce wyciagac simmeringu na wzor,bo unieruchomie sobie auto.pomozcie...
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 7:25 pm
- Lokalizacja: Okolice Łodzi, Pabianice, Ksawerów
No kolego z tymi mostami to jest różnie. Ja mam 86' na manualu, przełożenia w mostach 3.75. Wziąłem od Tymona ramę z silnikiem i na i ku mojej wielkiej uciesze były tam jak się okazało mosty o przełożeniu 4.10. Jak się domyślasz przekładam je do swojego. Musisz sprawdzić jakie masz przełożenie z tyłu i dopasować takie samo z przodu. Jak by co to mam już pojęcie co i jak w tych mostach działa więc no problemos. Jak tam moje sprężyny, już założyłeś? Ja puki co rowerem do pracy 7 klocków a dzisiaj -8 i trochę mi się nie widzi dalsza jazda, kiedyś naprawdę zamarznę gdzieś po drodze i mnie dopiero na wiosnę znajdą.
Jeśli nie masz po co żyć, żyj innym na złość!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
NO witam kolego tak tak sprężynki rozciągnięte i założone troszkę kółka kąty potraciły ale cóż to dopiero początek przeróbek, teraz stoi u elektryka halogeny mi poprawia i takie tam sprawy elektryczne, jednak z mostami nadal mam trudnoiści jednak znalazłem kumpla który ma wszystko czego mi potrzeba tylko autko jest w automacie i zobaczymy jak to wszystko wyjdzie. po podniesieniu wał dostał dość duży wykrzyrz i niestety trzeba było przerobić na krzyżaki niewielki to koszt a i przyjemności potem z jazdy będzie więcej bo się na pierwszym wyjeździe nie upier.... A z tymi mostami to pewnie b ędziemy się musieli jeszcze kiedyś spotkać i moze zasięgne trochę wiedzy na razie nie mam czasu na robotę a w dodatku finansów trochę brak. Jednak jak się odkuję to z pewnością zakupie potrzebne cząstki i na wiosnę jak znalazł.
p.s. Nadal nie wiem czy altomat i manual chodzi o skrzynię biegów mają te same mosty czy czymś sie rózną?????
p.s. Nadal nie wiem czy altomat i manual chodzi o skrzynię biegów mają te same mosty czy czymś sie rózną?????
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 7:25 pm
- Lokalizacja: Okolice Łodzi, Pabianice, Ksawerów
Żebyś widział jak kąty potraciły moje koła to dopiero coś! Niestety mocowania wahaczy 3 calowe i 4 calowe sprężyny nie chcą stać prosto. Nic to, kupiłem już materiały i sam sobie zrobię na wzór dłuższe mocowania a te zdejmę i sprzedam, na pewno się komuś przydadzą. Na razie walczę z tyłem, dokładam po dwa pióra na resor i wszystko przeglądam. Musimy się zgadać w kwesti wału na krzyżakach bo ja też potrzebuję, mam wał od automatu ale jak na niego patrzę to boję się że się skrzywi od samego patrzenia
Potrzebuję przewód hamulcowy na tył ten co idzie od przewodu elastycznego po ramie w stronę pompy. Nie wiem czy dorabiać czy dopasować od jakiegoś innego samochodu. Pozdrawiam.


Potrzebuję przewód hamulcowy na tył ten co idzie od przewodu elastycznego po ramie w stronę pompy. Nie wiem czy dorabiać czy dopasować od jakiegoś innego samochodu. Pozdrawiam.
Jeśli nie masz po co żyć, żyj innym na złość!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Ja już wszystko podniosłem walczę z nową elektryką . a do tego kopiłem ramę z mostami i wałkami na kołach 33 cale za dobrą cenę. Moje koła po podniesieniu też konty potraciły ale mozna temu "dość" łatwo zaradzić jednak czekam na cieplejsze dni bo teraz mi się nie chce w zimnym garażu leżeć pod autkiem. Niestety przewodów nie posiadam ale moze przy tej mojej drógiej ramie coś będę miał popatrze, ale z bulami musisz sie wstrzymać bo rama przyjedzie (przywiozą mi) z Lodzi dopiero koło połowy lutego. A co do kontów to chyba przydała by sie zbujecka narada co z tym zrobić i zrobić tak by to potem nie tylko dobrze wyglądało ale było bezpieczne i dobrze trzymało w terenie. Co do mocowań to ja robie prosty manewr przekładam mocowania na ramie bardziej do tyłu i przedłużam ramię jednak będzie zupełnie inne to zakończenie co do ramy dochodzi być może żeny lepiej most sie wyginał zrobię cos bardziej skrętnego ot kolejna mała przeróbka zktóra z pewnościa pociągnie za sobą przeróbke układu hamulcowego na dłuższe przewody choć jeszcze nie sprawdzałem moze moje wystarczą. No jak jakieś pytanka lub konsultacje to wal jak w dym a do tego wszystkiego mam 4 nowe amorki super sa razem z tą ramą!!!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 7:25 pm
- Lokalizacja: Okolice Łodzi, Pabianice, Ksawerów
Sie manko. JA nareszcie wyjechałem na drogę ale więcej kłopotów niż radości. Wał mam od automatu i po podniesieniu tyłu skończyły się jego możliwości. Jest on dość zużyty i pod większym kątem zaczął tak wyć że w pierwszej chwili to myślałem że się rozpadnie ale pojeździłem trochę i przycichło nieco. Gdzie przerabiałeś wał na krzyżaki? potrzebuje albo cały dobry na krzyżakach albo dać gdzieś swój żeby dorobili drugi albo przerobili ten mój jak się da. Tymon miał w swoim dorabiany gzieś tam i ładnie wyglądał i robił swoje. A czy jest wyważony ten twój wał, bo jak nie to wibracje szybko wykończą łożyska. Podaj jakiś namiar na speca od wałów gdzieś w okolicy. Jak to nie tajemnica to podaj cenę za ile ci zrobili i jakie części użyli. Przewody hamulcowe może dokupię w sklepie, a jak nie to trzeba coś zmotać.
Jeśli nie masz po co żyć, żyj innym na złość!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość