Exploder zagazowany....????

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

piwcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 13, 2004 10:21 am
Lokalizacja: Olkusz

Exploder zagazowany....????

Post autor: piwcio » ndz gru 05, 2004 7:08 pm

Poszukuje wszelkich opinii w tym temacie, bo mi własnie spalił 22 w cyklu mieszanym i nie wiem czy to norma.... a może to i tak nieżle??? :D
K160 3,3D '89, Exploder 4,0 '91
..off-road is a state of mind...

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz gru 05, 2004 9:17 pm

Raczej luz. Mój potrafił w mieście 24 benzyny wciągnąć jak mu docisnąłem, a 18 to norma przy 32" MT...

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Gaz w XP

Post autor: diver9 » śr gru 08, 2004 8:00 pm

Witaj,

Mam Xpeka II i nie zdecydowałem się go zagazować - pamiętaj że tój 4l Ford ma silnik europejski a nie amerykański - one nie lubią gazu, a jak założysz to moga być problemy np. w "II" strzela tylny łańcuch rozrządu.

Pozdrawiam,

Maciek
Range Rover 1976 3.5 V8

piwcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 13, 2004 10:21 am
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: piwcio » śr gru 08, 2004 11:35 pm

takiego juz kupiłem, i chyba raczej gazu nie wyrzuce....
K160 3,3D '89, Exploder 4,0 '91
..off-road is a state of mind...

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: diver9 » śr gru 08, 2004 11:58 pm

No to trzymaj się! kontroluj świece i olej i staraj się choć raz w miesiącu przejechać cały bak na benzynie - wiem, boli, ale to jedyny sposób.

Maciek
Range Rover 1976 3.5 V8

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw sty 20, 2005 3:11 am

Hee???? :lol:

Z tego co ja wiem to wszystkie 4.0V6 to konstrukcja europejska z Kolonii...

Gaz w Explorerze luzik jak w kazdym innym aucie.... Przelecialem kiedys 35.000km na LPG na gownianej instalacji BRC JUST HEAVY II generacji bez problemow... Chociaz Check Engine sie palil - bylo to zle popodlaczane....

Generalnie jak dzis gazowac Explozje to tylko IV lub V generacja gazu - czyli sekwencyjny wtrysk najlepiej holenderski lub ciekly wtrysk gazu holenderski.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » śr maja 18, 2005 10:08 am

A jak wygląda temat przy amerykańskiej (ściągnięty ze stanów) wersji 4.0L V6?
Czy te bez problemu można gazować?

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr maja 18, 2005 10:14 am

To jest to samo.

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr maja 18, 2005 10:24 am

ew. amerykaniec bedzie SOHC a nie DOHC
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr maja 18, 2005 10:28 am

DOHC jest po 96 roku. I tez amerykański.

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr maja 18, 2005 10:54 am

tak ale tam podstawowy model to sohc

nawet dzis masz tylko 4.0 sohc V6 i 4.6 sohc V8

a w europie to sohc nie by sprzedawany chyba nawet
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Gaz w XP

Post autor: KorreS » pt maja 20, 2005 4:29 pm

diver9 pisze:Witaj,

Mam Xpeka II i nie zdecydowałem się go zagazować - pamiętaj że tój 4l Ford ma silnik europejski a nie amerykański - one nie lubią gazu, a jak założysz to moga być problemy np. w "II" strzela tylny łańcuch rozrządu.
Pytałem o t różnicę, bo z wywodu diver9 wnioskuję że gaz do europejskiego "jest be" a do amerykańskiego...? tez "be"? Czy może "cacy" (chodzi mi o explorer '99)?

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt cze 24, 2005 10:36 am

ja wlasnie wczoraj zalozylem gaz brc sekwencyjny w ponoc jednym z lepszych punktow na dolnym slasku i co!!!??? aaaaaaaaaaaaaaa!

po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu 100 km (trasa) spalil 40 litrow gazu!!!

szok katastrofa jak to mozliwe

dzisiaj fordzik pojechal znowu do majstrow
a jaka ciekawostka powiem ze ten zaklad kosztow dojazdu do nich przy takim ustawieniu instalacji ze pali 40 l to nawet nie zwroci

lobuzy :(

zbiornik poszedl pod podwozie w zapas, wszedl 72 litrowy :)

Mikołaj karbowiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 14, 2005 12:04 pm

Gaz w XP

Post autor: Mikołaj karbowiak » wt cze 28, 2005 7:41 am

Gaz wsadziłem rok temu do mojego XP 98 i wszystko (odpukać w niemalowane) jest cacy!!!!. Instalacja sekwencyjna BRC, trochę to kosztuje, ale po roku się zwraca. Zbiornik 60 L (wchodzi 51 L) zamontowany w miejscu koła zapasowego. W trasce spala 14 L/ 100., oczywiście przy spokojnej jeździe do 120 / godzinkę. Jeśli nie zapomnę to staram się w ciągu dniz przejechać kilka kilometrów na benzynie.

pozdrawiam

legato22
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 24, 2005 9:57 pm

Post autor: legato22 » wt cze 28, 2005 12:08 pm

Witam Xp.. rok 99
Cykl mieszany 16,5 do 17,5 L/100
w trasie przy spokojnej jezdzie 15,5.
Co ciekawe , uklada mi sie taka prawidlowosc , poziom oleju a wzasadzie jego stan minimalny ma negatywny wplyw na spalanie ?! :)
Generalnie .. jezeli zaczynam slyszec zaworki (przy mocnym otwarciu przepustnicy) to znaczy ze duzo pali i trzeba dolac oleju. raz na jakes 3 do 5 tys km. Robie codziennie 120 km (do pracy :()
pozdrawaim

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » śr cze 29, 2005 8:01 am

po przejechaniu drugiego baku gazu od momentu zalozenia brc spalanie nagle spadlo do 15 litrow :)
jest lepiej , moze spadnie do 5 litrow hehe :D

Awatar użytkownika
Troll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt mar 01, 2005 8:34 am
Lokalizacja: Lubin

Exploder zagazowany....????

Post autor: Troll » czw paź 20, 2005 7:43 pm

A jak wyglada sprawa zagazowania explorera 91 z 4l i manualna skrzynia biegow?
Czy ten silnik przetrzyma?
Wlasciciel mowi ze benzyny w trasie pali min 9 litrow - a jezdzi nim bardzo duzo.

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Re: Exploder zagazowany....????

Post autor: Yonek » czw paź 20, 2005 9:39 pm

Troll pisze: Wlasciciel mowi ze benzyny w trasie pali min 9 litrow - a jezdzi nim bardzo duzo.
Fizycznie niemożliwe. 12 - 13 to się zgodzę.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: Exploder zagazowany....????

Post autor: Discotheque » czw paź 20, 2005 9:52 pm

Yonek pisze:
Troll pisze: Wlasciciel mowi ze benzyny w trasie pali min 9 litrow - a jezdzi nim bardzo duzo.
Fizycznie niemożliwe. 12 - 13 to się zgodzę.
Mozliwe, kumpel pare dni temu sciagal Explodera 4.0 na automacie i spalanie na autobahnie bylo wlasnie w tych granicach.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Post autor: Burza » pt paź 21, 2005 4:51 pm

Dokłądnie. Wracałem około 1000 km i na odcinku 500 km n a autobanie to spalanie bylo ok 9-10 litrow, jak wjechałem na polskie dorgo to wzrosło do 10-11 litrow. (no wiecie wioski i takie tam sieroty na drogach)
Ale pamietaj ze takie spalanie jest przy lekkeij nodze i przy reedkości maxymalnej 120 km/h. Jak nie przekaracałaem tej predkosci. obrotomierz bstał na 1500-1700 obrotów i jazda.
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

Awatar użytkownika
Troll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt mar 01, 2005 8:34 am
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Troll » ndz paź 23, 2005 12:17 pm

Ale pamietaj ze takie spalanie jest przy lekkeij nodze i przy reedkości maxymalnej 120 km/h
Zgadzam sie

Moj Tol k160 Long zzera 8,5l /100 ropy przy lekkiej nodze
a jechalem do Aten i z powrotem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość