ZIMNY SILNIK W EXPLORERZE

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

szmulo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 20, 2004 12:54 pm
Lokalizacja: Chełm

ZIMNY SILNIK W EXPLORERZE

Post autor: szmulo » pn gru 20, 2004 2:08 pm

Pomocy !! !! !! !! !!
Mam problem z Explorerem 4,0l z 1997r., a mianowicie: rano jak odpalam samochód, gdy jest ZIMNY SILNIK odpali, ale nie trzyma obrotow. Po odpaleniu wejdzie na 2500 obrotow i po chwili spadnie na minimum, aż prawie zgaśnie, tak pochodzi przez chwile i znowu obroty skoczą do 2500 i znowu spadną, potrafi nawet zgasnąć silnik. To wszystko dzieje się na zimnym silniku. Kiedy silnik pochodzi przez 5 min (musze obroty regulować gazem) wszystko wraca do normy. Kiedy silnik jest rozgrzany chodzi jak lala.
POMOCY - może ktoś juz tak mial ze swoim autkiem ??

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn gru 20, 2004 6:34 pm

Ja tak miałem ze swoim i u mnie była kiepska sonda lambda.... ale u Ciebie to raczej tylko ustawienia skoro na ciepłym jest jak ta lala
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 20, 2004 6:35 pm

Jeśli twój silnik posiada czujnik ECA odpowiedzialny za wzbogacenie mięszanki przy rozruchu to może to być to. Ale należy najpierw pojechac na skaner diagnostyczny aby nie działać po omacku.

szmulo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 20, 2004 12:54 pm
Lokalizacja: Chełm

Post autor: szmulo » wt gru 21, 2004 10:41 am

a moze ktos wie, gdzie to w Lubliie lub w woj. lubelskim to moge dobrze zdiagnozowac i niedrogo naprawic ??

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt gru 21, 2004 9:57 pm

MOżesz próbować u Mariusz Zapory na Męczenników Majdanka - servis amerykanów lub u Szymona na dwupasmówce jadąc od Chełma 5 km przed Świdnikiem po prawej stronie - zauważysz bo stoją tam same "amerykańce". Jak by coś to kontak na prive - ja mam również Forda tyle, że bronca :lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt gru 21, 2004 10:01 pm

Tutaj niewiele mogę pomóc. Poszukaj w książce tel. elektronika samochodowego, jak będziesz jechał do jakiegokolwiek elektryka to jak już, któryś wzbudzi twoje zufanie zanim zostawisz samochód najpierw zapytaj jakiego oscyloskopu używa - nie ma znaczenia typ i model/firma jaką poda bo jak powie, że nie używa albo mu nie potrzebny to jedź dalej. Niestety w necie nie znalazłem żadnej dokumentacji do tego silnika. Reasumując jeśli silnik ma normalne spalanie, wszystkie warunki pracy sa w porządku, problem istnieje tylko i wyłącznie krótko po rozruchu to skoncentrowałbym się na zaworze EGR i całym ukladzie podciśnienia sterującym EGR oraz na ew.(jeśli jest) czujniku ECA. Kiedyś miałem Explozję 4.0 i już ci współczuję.
p.s: czasem niesprawny MAP potrafi dawać taki objaw (bujania obrotami) choć wtedy z reguły po prostu nie spadają poniżej 2000.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości