Ford Maverick II 2.0 16V

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: heniu » czw maja 13, 2021 1:48 pm

Czy ktoś miał z tym autem styczność dłuższą niż chwilę? Nadaję się to dla dziadka na ryby?
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: czarny bielsko » ndz cze 06, 2021 10:07 am

Ford Maverick to nic innego jak Nissan Terrano. Nadać się nada. W sumie prosty samochód i nawet można na spokojnie włożyć jakieś fajne oponki żeby dziadek mógł sobie na spokojnie gdzieś podjechać blisko miejsca w którym chce łowić. Ekstremalnie upalał go chyba nie będzie a zawsze w razie potrzeby ma dołączany napęd na 4 kapcie. Prześwit jest, rama jest, tylko z przodu IFS. Nada się
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: Marci » ndz cze 06, 2021 10:46 am

maverick jedynka to terrano r20 , maverick 2 to już nowa konstrukcja taki hamerykański duster freelander
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
tasior
Posty: 320
Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: tasior » ndz cze 06, 2021 5:13 pm

Ford Maverick II jest oparty o Mazdę Tribute
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Re: Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: heniu » pn cze 07, 2021 1:58 pm

Jak to Mazda to będzie rude od nowości. Dziadek wybredny nie podoba sie :)21
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

bIp
 
 
Posty: 831
Rejestracja: pn gru 07, 2009 7:26 pm
Lokalizacja: zachpom.

Re: Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: bIp » czw cze 17, 2021 9:02 pm

No właśnie gnije wolniej jak młodsze. Skrzynie biegów za to goovniane. Mazda w środku jakaś taka lepsiejsza jak ford.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Ford Maverick II 2.0 16V

Post autor: seba4x4 » czw sty 06, 2022 1:56 pm

Maverick II generacji to odpowiedź koncernu na konkurencyjne auta średniej wielkości z nadwoziem samonośnym typu RAV4, Honda CR-V, Subaru Forester oraz Land Rover Freelander. Zrezygnowano z takich rozwiązań jak rama czy reduktor na rzecz lekkości i poprawienia prowadzenia na asfalcie, oczywiście oferowano napęd 4x4. Ford opracował ten model w kooperacji z Mazda, która produkowała ten model z lekkimi modyfikacjami jako Tribute.
Maverick II/Escape oferowany była w latach 2001-2007), pod koniec 2004 roku przeprowadzono delikatny facelifting (rocznik modelowy 2005), auto dostępne było w wersji z napędem na oś przednią bądź napędem AWD. Do napędu służyły silniki benzynowe Forda o pojemności 2,0 (Zetec), 2,3 (Duratec 23) i 3,0 l (Duratec 30). Po zakończeniu produkcji zastąpiono ten model na rynku europejskim nowo opracowanym Fordem Kuga, ciekawostką jest fakt, że jako Escape Auto było produkowane nadal z przeznaczeniem na rynki amerykańskie i poddawano je kolejnym modernizacjom (produkcja Escape IV trwa do dziś). Podstawową jednostką napędową jest czterocylindrowy Zetec o pojemności 2 l, wystarcza do spokojnego przemieszczania się i niczego więcej, silnik ten wyeliminowano po liftingu pozostawiając tylko mocniejszą jednostką o pojemności 2,3 l. Ten silnik bardziej pasuje do charakteru auta i pozwala na sprawną jazdę nie okupując tego wysokim spalaniem. Koneserom jazdy polecam mocniejszy, sześciocylindrowy silnik Duratec o pojemności 3,0 l, ta jednostka bardzo pasuje do tego samochodu i zapewnia mu odpowiednią dynamikę i dobrą elastyczność. Do 100 km/h auto rozpędza się w 10,5 sekundy – jest to dobry wynik jak dla pojazdu ważącego około 1,6 tony i wyposażonego w klasyczną automatyczną skrzynię biegów. Daje tu o sobie znać bardzo duży zapas mocy dostępny w każdym momencie. Należy też podkreślić wysoką kulturę pracy sześciocylindrowego silnika, pracuje naprawdę cicho, przy czym podczas ostrego przyspieszania generuje miły dla ucha warkot. Na trasie auto pali ok. 9 litrów, a w mieście do 15 l/100 km. Nie jest to mało, ale pamiętajmy, że mamy do dyspozycji około 200 KM współpracujących z automatyczną skrzynią biegów, której działaniu (czterobiegowej przekładni) nie można niczego zarzucić, poszczególne przełożenia są dobrze zestopniowane, ich przełączanie przebiega prawie niezauważalnie. Uciążliwą czynnością jest regulacja luzu zaworów, ze względu na zastosowanie szklanej o różnej wysokości wymaga to demontażu wałków rozrządu co czyni tę operację kosztowną (600-800 zł), wynagradza nam to zastosowanie układu rozrządu opartego o łańcuch, przy prawidłowej obsłudze (odpowiedni interwał zmian i klasa olej) wystarcza na cały żywot silnika. Mniejsze silniki współpracują z pięciobiegowymi skrzyniami manualnymi (czasami pojawia się problem z linkami wybieraka), ich praca jest satysfakcjonująca a spalanie przeciętne waha się między 9 a 11 l/100 km. Wersje przed liftingiem wyposażone w napęd 4x4 dołączany z pomocą sprzęgła wiskotycznego ma dwa tryby działania: napęd na przednią oś z automatycznym dołączaniem tylnej w momencie uślizgu i możliwość blokowania rozdziału napędu na „sztywno” (50/50) za pomocą stosownego przełącznika. Po liftingu stosowano napęd dołączany przy pomocy Haldexa, proces odbywa się w pełni automatycznie i nie mamy możliwości zablokowania. Całość sprawdza się dobrze. Ford Maverick II/Escape to zgrabny samochód, który sprawdzi się w codziennej eksploatacji, a w weekend bezstresowo zmieści rodzinę i wygodnie dowiezie ją nad jezioro czy do lasu, będzie też pomocny w pracy leśnika jako auto uniwersalne. Musimy jednak pamiętać, że to auto nie jest typowym pojazdem terenowym, zatem jego zdolności na wertepach są ograniczone, nie zmienia to faktu, że sprawdzi się w naszych typowych warunkach leśnych. Pakowne wnętrze, możliwość stosowania instalacji LPG, prześwit o wysokości 20 cm, dobra jakość wykończenia i przystępne ceny, wszystko to sprawia, że jest to propozycja godna rozpatrzenia. W pierwszej kolejności musimy zwrócić uwagę na stan blacharski (korozja progów i nadkoli) oraz na pracę silnika (zużycie oleju, nieregularna praca), kwestia wyposażenia jest w sumie drugoplanowa, już podstawowe wersje zadowolą nas.
Wady i zalety.
Zalety:
+ przestronność wnętrza,
+ bardzo dobra widoczność,
+ komfort jazdy,
+ sprawne hamulce,
+ przystępna cena zakupu.
Wady:
- średniej wielkości bagażnik,
- nikłe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
- nie najniższe spalanie,
- brak silnika diesla w ofercie,
- droga usługa regulacji luzu zaworowego,
- sprawny silnik V6.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość