terenowy pick-up - który wybrać?
: pn paź 31, 2005 8:41 pm
Witam serdecznie wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum, bowiem nie miałem do tej pory terenowego auta, ale być może się to niedługo zmieni 
Zastanawiałem się, w którym dziale forum umieścić to pytanie, jeśli jest to zły dział - proszę moderatorów o przesunięcie.
Ale do rzeczy.
Chcemy z ojcem kupić terenowego pick-upa. Jeszcze nie w tej chwili, ale powiedzmy w ciągu pół roku.
Auto musi spełniać następujące warunki:
1. Cena w okolicach 10 000 - 15 000 zł. Nie jest to ustalona sztywno granica, po prostu punkt odniesienia, żebyśmy wiedzieli, o czym mówimy. W związku z tym nie będzie to auto młode - raczej koniec lat '80.
2. Silnik benzynowy, auto będzie jeździć na LPG. Raczej silnik o liczbie cylindrów nie większej niż 6 i pojemności nie większej niż 3.0.
3. Napęd 4x4.
4. Możliwie prosta, trwała, łatwa i tania w naprawach konstrukcja.
Zaś jeśli chodzi o inne właściwości (rodzaj kabiny, skrzyni biegów), to jest to kwestia drugorzędna.
Auto nie ma służyć do jazdy w ciężkim terenie, ale ma sobie radzić z leśnymi, górskimi drogami, a także nie bać się zasp zimą.
Oferta ogranicza się właściwie tylko do aut japońskich i amerykańskich.
Jeśli chodzi o japońce, to w ofertach przewijają się L200, HiLux i Nissan Pickup, ale mało jest benzyniaków, szczególnie jeśli chodzi o L200 i HiLuxa. Łatwiej przebierać wśród Nissanów, i Nissan Pickup poważnie wchodzi w grę.
Nie ukrywam jednak, że auta amerykańskie, szczególnie zaś Fordy, nieco bardziej mi odpowiadają. Ford Ranger jest po prostu kozacki
Po tym przydługim wstępie przechodzę do pytań:
1. Czy silnik 2.9 z Rangera to jest ten sam poczciwy Cologne, co buja się w Scorpio i Sierrach?
2. Czy Ranger 4x4 ma reduktor? Jeśli tak, to czy każdy?
3. Czy są poważne konstrukcyjne różnice pomiędzy Rangerem a F-150? Można je rozpatrywać wspólnie, czy też są to całkiem różne auta?
4. Jak wypadają różnice kosztów utrzymania (szczególnie części) pomiędzy autami japońskimi a amerykańskimi?
5. Czy spośród wymienionych przeze mnie japońców jest jakiś wyraźnie lepszy od innych, bądź taki, którego należy się wystrzegać?
6. Czy Ranger ma z przodu zawieszenie niezależne, czy sztywny most? Przyznam, że niezależne zawieszenie we wszystkich japońcach (oprócz niektórych HiLuxów) średnio mi się podoba, biorąc pod uwagę wspomniane leśne drogi.
Bedę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania, a także za wszelkie argumenty przemawiające za lub przeciw któremukolwiek samochodowi. Nie pogardzę też linkami do stron o poruszonej tematyce. Jeśli byście proponowali inne auta, to podkreślam - musi to być pick-up, więc wszelkie Patrole i Pajero niestety odpadają.

Zastanawiałem się, w którym dziale forum umieścić to pytanie, jeśli jest to zły dział - proszę moderatorów o przesunięcie.
Ale do rzeczy.
Chcemy z ojcem kupić terenowego pick-upa. Jeszcze nie w tej chwili, ale powiedzmy w ciągu pół roku.
Auto musi spełniać następujące warunki:
1. Cena w okolicach 10 000 - 15 000 zł. Nie jest to ustalona sztywno granica, po prostu punkt odniesienia, żebyśmy wiedzieli, o czym mówimy. W związku z tym nie będzie to auto młode - raczej koniec lat '80.
2. Silnik benzynowy, auto będzie jeździć na LPG. Raczej silnik o liczbie cylindrów nie większej niż 6 i pojemności nie większej niż 3.0.
3. Napęd 4x4.
4. Możliwie prosta, trwała, łatwa i tania w naprawach konstrukcja.
Zaś jeśli chodzi o inne właściwości (rodzaj kabiny, skrzyni biegów), to jest to kwestia drugorzędna.
Auto nie ma służyć do jazdy w ciężkim terenie, ale ma sobie radzić z leśnymi, górskimi drogami, a także nie bać się zasp zimą.
Oferta ogranicza się właściwie tylko do aut japońskich i amerykańskich.
Jeśli chodzi o japońce, to w ofertach przewijają się L200, HiLux i Nissan Pickup, ale mało jest benzyniaków, szczególnie jeśli chodzi o L200 i HiLuxa. Łatwiej przebierać wśród Nissanów, i Nissan Pickup poważnie wchodzi w grę.
Nie ukrywam jednak, że auta amerykańskie, szczególnie zaś Fordy, nieco bardziej mi odpowiadają. Ford Ranger jest po prostu kozacki

Po tym przydługim wstępie przechodzę do pytań:
1. Czy silnik 2.9 z Rangera to jest ten sam poczciwy Cologne, co buja się w Scorpio i Sierrach?
2. Czy Ranger 4x4 ma reduktor? Jeśli tak, to czy każdy?
3. Czy są poważne konstrukcyjne różnice pomiędzy Rangerem a F-150? Można je rozpatrywać wspólnie, czy też są to całkiem różne auta?
4. Jak wypadają różnice kosztów utrzymania (szczególnie części) pomiędzy autami japońskimi a amerykańskimi?
5. Czy spośród wymienionych przeze mnie japońców jest jakiś wyraźnie lepszy od innych, bądź taki, którego należy się wystrzegać?
6. Czy Ranger ma z przodu zawieszenie niezależne, czy sztywny most? Przyznam, że niezależne zawieszenie we wszystkich japońcach (oprócz niektórych HiLuxów) średnio mi się podoba, biorąc pod uwagę wspomniane leśne drogi.
Bedę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania, a także za wszelkie argumenty przemawiające za lub przeciw któremukolwiek samochodowi. Nie pogardzę też linkami do stron o poruszonej tematyce. Jeśli byście proponowali inne auta, to podkreślam - musi to być pick-up, więc wszelkie Patrole i Pajero niestety odpadają.