Gazować? Nie gazować.

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Gazować? Nie gazować.

Post autor: AveCezar » pt gru 02, 2005 1:57 pm

Jak jest u Was z jazdą na gazie (LPG oczywiście, a nie na podwójnym:)? Opłaca się jeszcze? Ja nosiłem się ze szczerym zamiarem zagazowania mojego auta ale już się wyleczyłem po kilku prostych przeliczeniach:

Z domu na wsi do pracy w Gdańsku Kokoszkach mam 5 km wioskową drogą. Pracę mam stacjonarną (wreszcie, po pięciu latach tłuczenia się po 100 tysięcy rocznie po Polsce). Siedzę w robocie praktycznie 10 godzin i wieczorem jestem już taki padnięty, że wracam prosto do domu i nigdzie nie chce mi się już jeździć. Czyli w normalny dzień roboczy pokonuję jedynie 10 km. Miesięcznie plus jakiś margines na wyjazdy do miasta daje to powiedzmy 300km.

Dochodzą weekendowe wyjazdy, niech to będzie nawet 700km, to razem mamy max 1000 km na miesiąc.

Przy założeniu, że średnie spalanie wyjdzie jakieś 15 litrów/100 km (w trasie pali tylko 13 i to z klimą) wychodzi, że potrzebuję 150 litrów benzyny miesięcznie.

Tankuję na stacji przy „hipiermarkiecie” (blisko pracy, jadę sobie rano, kiedy nie ma kolejki) 3,70/litr = 555 zł miesięcznie.
Gaz tam kosztuje 2,40, nawet zakładając, że spalę go tyle samo co benzyny = 360 zł/mc
Miesięczna oszczędność to niecałe 200 zł.

Instalacja gazu sekwencyjnego to ok. 5000 zł
Podzielone na 200 zł miesięcznej oszczędności daje 25 miesięcy zanim się zwróci koszt instalacji.

Dwa lata! Kto wie co będzie za dwa lata? Może gaz będzie droższy niż benzyna? Albo będę zmieniał samochód na taki sam ale nowszy? Dlatego konkluzja brzmi: pi…lę, nie gazuję, wacha górą! Pozdrawiam
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Post autor: Burza » pt gru 02, 2005 4:11 pm

A ja ci poweim. Po hu.. ci sekwencja. Ok jest najlepsza i ci co mają kase se ją instalują, ale ja przerabiałem ten temat na kilku forach i w czwartek instaluje II generacje. tylko ze odpowiedniej marki i z odpowiednim komprm i kilkoma zanezpieczeniami. Koszt 2300. czili wraca si cie po 11,5 miesiąca
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt gru 02, 2005 4:26 pm

przy okazji wykazałeś, że bardzo mało używane auto robi ok 12 tys rocznie. Czyli po 10 latach 120tys a po 15 180tys. Większość aut jest częściej używana i robi znacznie większe przebiegi. To dlaczego każde auto na np allegro ma 130-170 tys?

:)21

i skąd się biorą korki na ulicach

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » wt gru 06, 2005 8:58 am

Mroczny pisze:przy okazji wykazałeś, że bardzo mało używane auto robi ok 12 tys rocznie. Czyli po 10 latach 120tys a po 15 180tys. Większość aut jest częściej używana i robi znacznie większe przebiegi. To dlaczego każde auto na np allegro ma 130-170 tys?

:)21

i skąd się biorą korki na ulicach
Ja nie jestem większość na szczęście :)

Wyprowadziłem się na wieś pod Gdańskiem, pracuje na peryferiach miasta, w okolicach mojej wiochy właśnie. "Na mieście" staram się bywać jak najrzadziej, to gdzie mam natłuc tych kilosów? Pozostają tylko weekendowe wypady. Kupujcie ode mnie fury, mały przebieg gwarantowany ;)

A opcji gazu innego niż sekwencja nie brałem dotąd pod uwagę - wszyscy trąbią, że do explorerów to tylko sekwencja. Poza tym, spalanie gazu w instalacji II generacji chyba jest dużo większe niż w sekwencji?
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Post autor: Burza » wt gru 06, 2005 12:16 pm

Co do spalania to każdy mowi co innego. ale po wyciągnięciu sredniej tychodzi tak:
sekwenja - spalanie nie powinno nyć wieksze niż 10% (ale moze)
II generacja - wzrost od 10 do 20% w zależności od silnika, sprawności instalacji, wyparownika, komputera.
czyli jak ci pali 15 benzyny, to czy wielka bedzie różnica miedzy 16 a 18 litrów gazu?
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

dodo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr sty 04, 2006 8:28 pm

Post autor: dodo » śr sty 04, 2006 8:45 pm

mam Exa 99 rok z Lovato sequent fast i ci powiem że mieszane wrażenia mam.po pierwsze pali mi po miście 18,5 minimum lpg i w trasie 15,5 z włączonym tempomatem nie przekraczając 120km/h.
Jeśli chodzi o samo działanie to poezja nie odczujesz wogóle że ciśniesz na gazie taka sama moc (jak nie większa) przynajmniej takie odnoszę wrażenie.Niewiem może ktoś potrafi to lepiej wyrególować bo jak narazie to jedyna wada to to że duzo żłopie gazu.Dodam tylko że nie jestem spokojnym zamulonym kierowcą i daje mu po garach co chwilkę.jak latam bokami z napędem 4x4 teraz po śniegu to wciąga 23L LPG .
Wybór należy do ciebie

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Gazować? Nie gazować.

Post autor: czesław&jarząbek » śr sty 04, 2006 8:50 pm

AveCezar pisze:Miesięczna oszczędność to niecałe 200 zł.

Instalacja gazu sekwencyjnego to ok. 5000 zł
Podzielone na 200 zł miesięcznej oszczędności daje 25 miesięcy zanim się zwróci koszt instalacji.

Dwa lata! Kto wie co będzie za dwa lata? Może gaz będzie droższy niż benzyna? Albo będę zmieniał samochód na taki sam ale nowszy? Dlatego konkluzja brzmi: pi…lę, nie gazuję, wacha górą! Pozdrawiam
nie jestem miłośnikiem gazu, ale...instalacja się zwróci w pierwsze wakacje gdy zechcesz objechac kraj ojczysty do okoła, albo pojechać gdzieś dalej...
#noichuj

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » śr sty 04, 2006 8:56 pm

Mam XP V8, instalacja IIgen, chodzi OK. Mam więc używam, ale dziś bym nie zakładał. W kalkulacjach dolicz wyższy koszt przeglądu, wymiany filterków gazu, wymiany filtra powietrza, częstsze wymiany kabli i świec (IIgen), butla w aucie lub koło zapasowe, dodatkowe kabelki, rurki, węże pod maską i pod autem, słabsza dynamika itd. Po co ci dodatkowe kłopoty?

dodo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr sty 04, 2006 8:28 pm

Post autor: dodo » czw sty 05, 2006 8:05 am

Powiem tak ja policzyłem to w prosty sposób wziołem seqwencje na raty na 12 miesięcy i koszt raty miesięcznej + koszt tankowań w jednym miesiącu to jest w moim przypadku suma tego co musiałbym wlać benzyny miesięcznie.Więc rachunek jest prosty w moim przypadku przez rok czasu nie odczuje finansowo ulgi ale po 12-tu miesiącach zaczne jeżdzić za jakieś 60% dzisiejszych kosztów.Tak więc uznałem że się opłaca
Przedewszystkim tankowanie butli tak nie boli jak benzyny poprostu mniejsza kwota do zapłaty w kasie :wink:

Jędrek38
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 11:51 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Jędrek38 » czw sty 05, 2006 8:11 am

Te wyliczenia maja sens pod warunkiem ze ktos jest w stanie przewidziec cene LPG i benzyny za rok. A to razej trudne :)

dodo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr sty 04, 2006 8:28 pm

Post autor: dodo » czw sty 05, 2006 8:26 am

Tego to najstarsi górale nie są w stanie przewidzieć :wink:
w tym kraju to się wszystkiego mozna spodziewać

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » czw sty 05, 2006 8:51 am

Jędrek38 pisze:Te wyliczenia maja sens pod warunkiem ze ktos jest w stanie przewidziec cene LPG i benzyny za rok. A to razej trudne :)
jak by sie człowiek tak zastanawiał co bedzie a co nie to....
Trza montowac i jeżdzić, kiedyś - jakieś 4 latka temu- też się tak zaczołem zastanawiac bo niby gaz miał skoczyć ao poziomu cen bęzyny, zypełnie te same gadki co teraz , tylko wtedy sie przestraszyłem :( więc jak zanabyłem frotę to jeżdziłem na bęzynce 1 (jeden) dzień i do tego czasu juz mi się 2x zwróciła :)2 :D
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

XLT4,6LV8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: Izabelin

Post autor: XLT4,6LV8 » pn sty 09, 2006 7:54 pm

Mam XP V8. Prosze o więcej info na temat instalacji II gen. do tego modelu.

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pn sty 09, 2006 10:41 pm

XLT4,6LV8 pisze:Mam XP V8. Prosze o więcej info na temat instalacji II gen. do tego modelu.
Pogadaj z Burzą :)21 :)21 :)21
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość