Wymiana rozrządu w Exploder 4,0V6

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana rozrządu w Exploder 4,0V6

Post autor: vandall1 » ndz gru 25, 2005 1:46 am

Czy ktoś z Was wymieniał łańcuchy rozrządu w 4.0,V6/97?
Interesuje mnie kolejność działań i zwłaszcza sposób dobrania się do centralnego wałka...
Łańcuch lamelkowy prawej głowicy jest wyrażnie wytrzepany i hałasuje.
Co jeszcze warto przyokazyjnie sprawdzić i ew wymienić?
Silnik ma plastikowe kolektory.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt gru 27, 2005 10:25 pm

Z tego co pamiętam to jest do tego wrench szpeczjalny...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt gru 30, 2005 12:27 am

No cienko,cienko.... :cry:
Mus samemu docentem zostać :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt mar 28, 2006 9:02 am

Z dokrotyzowales sie juz ? :lol:

To podpowiedz cos koledze bo stoje przed podobnym problemem.
Ma ktos moze jakies materialy do tego silnika ? O Manual - Workshopie pewnie mozna zapomniec ale zapytac zawsze mozna: Ma ktos cos takiego ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » wt mar 28, 2006 11:10 am

ja mam materialy na ten temat
:lol: tak mi sie przynajmniej wydaje patrzac na obrazki
bo to po hiszpansku ;)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt mar 28, 2006 5:42 pm

kra pisze:ja mam materialy na ten temat
:lol: tak mi sie przynajmniej wydaje patrzac na obrazki
bo to po hiszpansku ;)
Moze byc i po japonsku :lol:

Wyslij jak mozesz na mojego maila. Przyjmuje kazda wielkosc.

Oczywiscie odwdziecze sie browcem przy najblizszej okazji :wink:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pn kwie 10, 2006 1:34 pm

Wy mnie lepiej powiedzcie, jak się objawia konieczność wymiany łańcucha rozrządu, oczywiście zanim się zerwie w cholerę?

W moim aucie na wolnych obrotach, na jałowym biegu silnik się kręci, coś trzaska, obroty spadają, podnoszą się, znowu trzaska i spadają itd. co jakieś 15-20 sekund, bardzo równomiernie. Może to być rozrząd?
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pn kwie 10, 2006 2:32 pm

A klimy nie masz wtedy wlaczonej?
Bo jesli tak to sie co troche zalacza i wtedy spadaja obroty ciutke.
Towarzyszy temu pykniecie (nie trzask).

U mnie na benzynie chodzi bardzo rowno, natomiast na gazie co ok 3 sekundy praca silnika sie odchyla od 'monotonni' ale nieznacznie.

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pn kwie 10, 2006 2:57 pm

Gdzie tam panie klima :) Jeszcze nie sezon.
Do monotonii to mu duuuuużo brakuje.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pn kwie 10, 2006 4:03 pm

A nawiew na szybę ma włączony czy wyłączony?

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pn kwie 10, 2006 4:21 pm

Yonek pisze:A nawiew na szybę ma włączony czy wyłączony?
Panowie, co Wy z tymi klimami i nawiewem? :D Odpada, wyłączone wszystkie wiatraczki, radyjka i inne popierdółki, żeby było dobrze słychać, co strzela - i nadal skubane strzela. Pojęcia nie mam co to.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pn kwie 10, 2006 8:34 pm

hehe

nobo nobo jak jest klima wlaczona (ale moze i niekoniecznie klima , moze wystarczy jakis tam nawiew) to sie zalacza takie cus co tryknie glosno , nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale jakby sprezara albo cus - taka zapadka na mechanizmie paska klinowego- i jak sie 'zapada' to jest trykniecie (moze i u Ciebie strzela), wtedy obroty spadaja bo mocy potrzebuje :)

otworz mache i popatrz w okolice paska klinowego jak ci tam przeskoczy i tryknie to jest to

mozesz zlokalizowac ten dzwiek skad dochodzi?


:)24
o tak strzela ? ;)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 10, 2006 9:16 pm

popatrz sobie w tym czasie na kolo od sprezarki klimy a dokladnie na elektrosprzeglo i sie przekonasz czy te obroty to wlasnie nie od zal.klimy

mi tez ostatnio cos dzwonilo na wolnych obrotach i tez tak nierownomiernie w zaleznosci od obrotow(klima) i sie okazalo ze blacha od jednego kata sie poluzowala-wywalilem scierwo hahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr kwie 12, 2006 8:52 am

w explorerze nawet gdy klima jest wylaczona to sprezarka co jakis czas sie wlacza

ot taki wynalazek zeby nie trzeba bylo pamietac o jej wlaczaniu co jakis czas, zeby sie przepompowala

zatem to pykniecie i spadajace obroty to na bank wina sprezarki, trzeba sie do tego przyzwyczaic
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr kwie 12, 2006 2:03 pm

w polozeniu pokretla nawiewow w pozycje off juz sie nie wlacza :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » śr kwie 12, 2006 2:34 pm

nie tylko
jak leci na paszcze i nogi tez sie nie wlacza :D

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr kwie 12, 2006 11:07 pm

loot mechanizacja :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pt cze 23, 2006 11:39 am

suziXL pisze:w explorerze nawet gdy klima jest wylaczona to sprezarka co jakis czas sie wlacza

ot taki wynalazek zeby nie trzeba bylo pamietac o jej wlaczaniu co jakis czas, zeby sie przepompowala

zatem to pykniecie i spadajace obroty to na bank wina sprezarki, trzeba sie do tego przyzwyczaic
Hehe, dopiero jak się zrobiły upały to doszedlem, co tak strzela - faktycznie, klima jest wyłączona, nawiew też "off" a sprężara zaraz po odpaleniu, a potem już z rzadka włącza się sama z hukiem startującego odrzutowca, przy tym obroty podnosi jakbym przyczepę z cementem ciągnął. Generalnie efekty dzwiękowe po włączeniu silnika w upalny dzień budzą respekt u przypadkowych przechodniów :)21
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » ndz cze 25, 2006 11:32 am

..... to załączanie sie sprezarki klimy, nawet gdy nie jest wlaczona, to dopiero daje do wiwatu, gdy motorek chodzi na 5 cylindrach. Cos o tym wiem - potrafił gdy stalem na swiatlach na D (automat) sobie zdechnąć !! :o

PS
Naszczescie mam nowy motur i juz jest ok, choc na d na swiatlach obroty znacznie spadaja.... (z 900 na jakies 700)
Jak myslicie Panowie - to normalne jest ??

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Post autor: kszesz » ndz cze 25, 2006 6:53 pm

Miałem to samo przez upaloną świecę. Chodził w 5 cylindrach a komputer sterujący podawaniem gazu odbierał to jako zbyt bogatą mieszankę i odcinał dopływ gazu. Zdychał mi na każdych światłach i po jeżdzie w korku. Pomogła wymiana świec i ustawienie komputera LPG od nowa.
Teraz po 2 tys. km znowu coś zaczyna wariować więc czas zajrzeć do świec tylko jak to zrobić bez wizyty w warsztacie? :(
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » ndz cze 25, 2006 9:11 pm

A wiec jestes szczesliwcem... u mnie nieprawidlowe ustawienie sekcji wtrysku gazu spowodowalo wbicie sie 2cm zaworu wydechowego w głowice i pekniecie jej....

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Post autor: kszesz » pn cze 26, 2006 9:46 pm

Czyli tanio na gazie to mit bo zawsze coś tam strzeli :cry: Jakiś taki mało pozytywny jestem ostatnio.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn cze 26, 2006 10:05 pm

ja mam gaz i jest tanio ale na poczatek dajesz 6tys zl i zapominasz ze masz instalacje lpg

i tak sobie latam dziesiatki tys km :)2
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pn cze 26, 2006 10:08 pm

Czyli tanio na gazie to mit bo zawsze coś tam strzeli
Ja sie z tym nie zgodze.
Sam jezdze na gazie i instalacja jest po prostu rewelacyjna (IV gen. sekw.). Przy takich silnikach zwrot kosztow instalacji jest blyskawiczny.


Ponadto znam osobiscie jednego forda, ktory zrobil juz na instalacji II generacji ponad 100 tys km i wciaz jezdzi bez zarzutow.
Nawet jesli kiedykolwiek cos w nim strzeli z powodu gazu to i tak potencjalny koszt remontu bedzie niczym w stosunku do oszczednosci przy 100 tys km jazdy na gazie.

Wszystko zalezy od monterow, jesli zrobia uklad prawidlowo, to mozna jezdzic do konca swiata i nigdy juz ich nie ogladac.

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Post autor: kszesz » pn cze 26, 2006 10:22 pm

Odszczekuję jest TANIO.
Tylko ja mam taki styl jazdy, że jest trochę jakby mniej.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość