Jadąc kilka dni temu moim explorerem, bawilem sie po raz pierwszy w tym aucie tempomatem. Powiem szczerze, przyciskalem co sie dalo, pewnie po kilka przyciskow na raz. Zaczela mi wtedy migac (wazne, nie palic sie a migac) kontrolka O/D OFF. Pojechalem do serwisu, pan podlaczyl komputer i stwierdzil ze byl jakis blad przez chwile, ale teraz jest juz wszystko ok. W zasadzie nic nie robil, poniewaz podlaczenie komputera spowodowalo wyresetowanie sie komputera w aucie i kontrolka zgasla. Dzisiaj wyjezdzalem rano do Zielonej Gory i po przejechaniu ok 200 km znow ta kontrolka zaczela mi migac. Na postoju odlaczylem na kilka minut kleme, wyresetowal sie komputer i niby OK. No wlasnie ze nie OK, poniewaz za 30 km znowu zaczela migac. Skrzynia chodzi normalnie, nadbieg sie wlacza. Nawet jak nacisne przycisk na koncu dzwigni to moge Over Drive wylaczyc i wlaczyc ponownie. Tyle tylko ze kontrolka caly czas miga, czy O/D jest wlaczony czy nie. Nie wiem co robic, jestem 600 km od domu i samochod jest mi calymi dniami potrzebny, zreszta nie wiem gdzie tu kogos szukac. Moze ktos mial podobny przypadek, prosze o jakies rady. Niby nic sie nie dzieje, ale nie chce narobic jakiejs biedy. Domyslam sie ze ta kontrolka gdy sie nie pali a miga, nie koniecznie sygnalizuje problem z Over Drivem, moze znaczy cos innego? Nie mam niestety zadnej instrukcji. Zaznaczam ze tempomatem sie juz nie bawilem.
Pomozcie prosze. Pozdrawiam
Proszę o pomoc - nie wiem co robić.
Moderator: Student
Proszę o pomoc - nie wiem co robić.
-Explorer 4.0 , do końca świata (albo jego) na benzynie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Przeprowadź test dynamiczny (podczas jazdy) ze skanerem bo ten błąd pojawia się gdy skrzynia jest na wykończeniu. Parametry pracy skrzyni wykraczają poza widełki określone przez producenta. Jak będziesz przejazdem w Wawie to mam dedykowany skaner do Fordów, mogę ci to zdiagnozować. Ale dziwne, że przy teście statycznym nic nie wykazało bo jak miga to ewidentnie wpisał się jakiś błąd pracy skrzyni.
Nie pocieszyles mnie powiem szczerze. Ale kurcze, skrzynia chodzi jak ta lala. Jest mozliwe ze przez nieumiejetne obchodzenie sie z tempomatem uszkodzilem jakas elektronike? Bo nic sie nie dzialu, dokad nie ruszalem tempomatu. Na komputerze wykazalo ze przez chwile wystapil jakis blad, ale w chwili podlaczenia komputera juz go nie bylo. Poza tym jak na chama zresetuje komputer odlaczajac kleme, jakis czas jest dobrze. Napiszcie jeszcze czy olej ATF z BP jest dobry? Takim ostatnio zalali mi skrzynie.
Dzieki.
Dzieki.
-Explorer 4.0 , do końca świata (albo jego) na benzynie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.
No i troche sie rozjasnilo. Skontaktowalem sie z facetem ktory jedzil w Stanach dwa lata tym autem, zanim przywiozl go do Polski i mi sprzedal. To swiecenie kontrolki mial od czasu do czasu caly czas. Wystarczy wtedy zgasic samochod, odpalic ponownie i dac mu pochodzic dwie minuty ze skrzynia w pozycji Park. Kontrolka gasnie, i zapala sie ponownie za tydzien, miesiac, lub trzy godziny
Zaden z serwisow w USA nie potrafil zdjagnozowac tej usterki. A ze ja nie zaobserwowalem zadnej zmiany w pracy samochodu, pewnie bede tak jezdzil.

-Explorer 4.0 , do końca świata (albo jego) na benzynie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.
-Durango 4.7 benzyna oczywiscie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości