Jak z napędem 4x4 w bronco i rangerze
Moderator: Student
Jak z napędem 4x4 w bronco i rangerze
Cześć. Uruchomiłem 4x4 w swoim Rangerze `87. Wszystko pięknie śmiga, ale przy skręcaniu kołami coś strasznie strzela. Czy napęd polega na tym, że blokują się półosie i nie ma mechanizmu różnicowego? Wtedy jazda 4x4 jest tylko na prostych kołach. Czy dobrze myślę czy mam coś roz....... ?
Strzela generalnie na twardym podłożu. Próbowałem podjechać pod b. stromą górkę, leko strzelił i podjechał. Jak jechałem po wertepach to na prosto bez problemu, ale przy skręcie dod razu zaczęło strzelać. Potem próbowałem po asfalcie i znowu - jadąc nawet 50 km/h na prostej wszystko OK, ale po zwolnieniu i skręcie od razu strzela. Jestem komletnie zielony jeśli chodzi o jazdę 4x4 i nie chciałbym czegoś rozwalić.
Prosiłbym o jasną odpowiedź., np: Po asfalcie nie można, po wertepach można ale tylko jak jest błoto albo śnieg itp. Z góry dzięki.
Prosiłbym o jasną odpowiedź., np: Po asfalcie nie można, po wertepach można ale tylko jak jest błoto albo śnieg itp. Z góry dzięki.
- kra
-
- Posty: 246
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
- Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
- Kontaktowanie:
W explorerach 97 a wiec i byc moze w innych modelach + w mountanieer, w tym w rangerze byc moze jest tak samo:
po asfalcie i wszedzie tam gdzie kolo nie bedzie moglo "nadrobic poslizgiem" jazda (skrecanie) z 4x4 jest wielce niewskazana
objaw taki ze najpierw ci samochod zwalnia, potem jak go dalej zmusisz to ci strzeli a potem sie rozwali
czyli nawet jak w lesie masz solidny grunt to tez lepiej ostro nie skrecaj,
dopiero na sliskich nawierzchniach przy 4x4 i ostrych skretach kola energia ucieknie w slizgu kola.
Jesli masz instrukcje do powinno tam byc dobrze to opisane bo to krytyczna sprawa jesli chodzi o obsluge fordow z 4x4
tu masz manuale do rangera ale z 97
o 4x4
!:
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588020892b
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588000626b
po asfalcie i wszedzie tam gdzie kolo nie bedzie moglo "nadrobic poslizgiem" jazda (skrecanie) z 4x4 jest wielce niewskazana

objaw taki ze najpierw ci samochod zwalnia, potem jak go dalej zmusisz to ci strzeli a potem sie rozwali

czyli nawet jak w lesie masz solidny grunt to tez lepiej ostro nie skrecaj,
dopiero na sliskich nawierzchniach przy 4x4 i ostrych skretach kola energia ucieknie w slizgu kola.
Jesli masz instrukcje do powinno tam byc dobrze to opisane bo to krytyczna sprawa jesli chodzi o obsluge fordow z 4x4
tu masz manuale do rangera ale z 97
o 4x4

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588020892b
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588000626b
- kra
-
- Posty: 246
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
- Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
- Kontaktowanie:
tu jeszcze glowny manual:
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 58800064c2
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 58800064c2
No i Ci kolega odpowiedział, właściwie to samo, czego już się sam domyśliłesdiabolo pisze:Prosiłbym o jasną odpowiedź., np: Po asfalcie nie można, po wertepach można ale tylko jak jest błoto albo śnieg itp. Z góry dzięki.

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Jak nie masz czasu dla auta, to kupujesz jakieś banalne wozidełko i z pytaniami jeździsz najwyżej do ASO, za to prawdziwy samochód wymaga czasu i w tekstach źródłowych trzeba nieraz poszukać, języka się nawet jakiegoś nauczyć, coby z zagranicznej bibliografii skorzystać, popracować niestety mus jest. Nie ma lekkokra pisze:hej avecezar
no czasem ciezko grzebac i szukac po necie i forach (np. ktos moze nie miec czasu)
i jedynym ratunkiem jest szybkie pytanko i szybka odpowiedz

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Dzięki wielkie KRA. Bardzo pomogłeś i rozjaśniłeś mrok w mojej czaszce. Pozdrawiam W.Cz. członków forum.kra pisze:W explorerach 97 a wiec i byc moze w innych modelach + w mountanieer, w tym w rangerze byc moze jest tak samo:
po asfalcie i wszedzie tam gdzie kolo nie bedzie moglo "nadrobic poslizgiem" jazda (skrecanie) z 4x4 jest wielce niewskazana
objaw taki ze najpierw ci samochod zwalnia, potem jak go dalej zmusisz to ci strzeli a potem sie rozwali
czyli nawet jak w lesie masz solidny grunt to tez lepiej ostro nie skrecaj,
dopiero na sliskich nawierzchniach przy 4x4 i ostrych skretach kola energia ucieknie w slizgu kola.
Jesli masz instrukcje do powinno tam byc dobrze to opisane bo to krytyczna sprawa jesli chodzi o obsluge fordow z 4x4
tu masz manuale do rangera ale z 97
o 4x4!:
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588020892b
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588000626b
- kra
-
- Posty: 246
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
- Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
- Kontaktowanie:
nie ma sprawy
,
aha, mozliwe, ze masz tez zalaczany automatycznie przod jesli tyl sie slizga (przy nie zalaczonym 4x4)
poznasz to po tym, ze jak np. wjedziesz sobie w blotko grzaskie i dasz gazu to tylne kola zaczna sie slizgac, wtedy wlaczy sie tez naped na przod (w zaleznosci od stopnia zuzycia automatycznego zalaczania przodu albo nic nie uslyszysz albo jakis tam dzwiek w momencie wlaczania) ...
swoja droga czadowy masz wozik


aha, mozliwe, ze masz tez zalaczany automatycznie przod jesli tyl sie slizga (przy nie zalaczonym 4x4)
poznasz to po tym, ze jak np. wjedziesz sobie w blotko grzaskie i dasz gazu to tylne kola zaczna sie slizgac, wtedy wlaczy sie tez naped na przod (w zaleznosci od stopnia zuzycia automatycznego zalaczania przodu albo nic nie uslyszysz albo jakis tam dzwiek w momencie wlaczania) ...
swoja droga czadowy masz wozik


- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
tez sie mi tak wydaje
strzelaja takie plastikowe gówienka sluzace do zapiecia hubów
tzn one sluza do zapiecia ale jak sa zle skrecone (u mnie jeden p. mechanik zapomnial jednej podkladeczki dystansujacej zapiac a potem myslal ze niepotrzebna) to nie zapina sie to dobrze i szczela a to jest pierwszy krok do wymiany na manualne
albo obejrzyj sobie tez stan krzyżaków w półosiach (sa trzy)
strzelaja takie plastikowe gówienka sluzace do zapiecia hubów
tzn one sluza do zapiecia ale jak sa zle skrecone (u mnie jeden p. mechanik zapomnial jednej podkladeczki dystansujacej zapiac a potem myslal ze niepotrzebna) to nie zapina sie to dobrze i szczela a to jest pierwszy krok do wymiany na manualne
albo obejrzyj sobie tez stan krzyżaków w półosiach (sa trzy)
OneTen
Discofery 300tdi
Discofery 300tdi
dziękuję za porady. okazało się jednak, że jak pojechałem w teren to auto idzie jak burza i tylko czasami coś zgrzytnie. napęd działa dobrze i auto przejeżdża przez wszystko. rozmawiałem ze znajomkiem który ma frontere i mówi, że on też nie może skręcać na twardym podłożu bo mu się chrzani. jak ja to rozumiem to mechanizm różnicowy przy przełączeniu 4x4 jest blokowany i dlatego auto źle się zachowuje na szosie a dobrze w terenie. dzięki za porady
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość