Jak z napędem 4x4 w bronco i rangerze

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Jak z napędem 4x4 w bronco i rangerze

Post autor: diabolo » czw cze 22, 2006 2:09 pm

Cześć. Uruchomiłem 4x4 w swoim Rangerze `87. Wszystko pięknie śmiga, ale przy skręcaniu kołami coś strasznie strzela. Czy napęd polega na tym, że blokują się półosie i nie ma mechanizmu różnicowego? Wtedy jazda 4x4 jest tylko na prostych kołach. Czy dobrze myślę czy mam coś roz....... ?

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw cze 22, 2006 2:14 pm

A na twardym skręcałeś, czy na miekkim ?? Bo to dosyć istotne przy udzieleniu odpowiedzi fachowej jest :)21

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw cze 22, 2006 2:15 pm

W terenie czy na asfalcie ??
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw cze 22, 2006 2:26 pm

Jerry pisze:W terenie czy na asfalcie ??
No to przeca już zadałem to pytanie wyżej :)23 :)21

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » czw cze 22, 2006 2:30 pm

Oj, nie ma siły, na twardym zapiął :)21
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pt cze 23, 2006 7:40 am

Strzela generalnie na twardym podłożu. Próbowałem podjechać pod b. stromą górkę, leko strzelił i podjechał. Jak jechałem po wertepach to na prosto bez problemu, ale przy skręcie dod razu zaczęło strzelać. Potem próbowałem po asfalcie i znowu - jadąc nawet 50 km/h na prostej wszystko OK, ale po zwolnieniu i skręcie od razu strzela. Jestem komletnie zielony jeśli chodzi o jazdę 4x4 i nie chciałbym czegoś rozwalić.
Prosiłbym o jasną odpowiedź., np: Po asfalcie nie można, po wertepach można ale tylko jak jest błoto albo śnieg itp. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt cze 23, 2006 11:24 am

W explorerach 97 a wiec i byc moze w innych modelach + w mountanieer, w tym w rangerze byc moze jest tak samo:

po asfalcie i wszedzie tam gdzie kolo nie bedzie moglo "nadrobic poslizgiem" jazda (skrecanie) z 4x4 jest wielce niewskazana :)
objaw taki ze najpierw ci samochod zwalnia, potem jak go dalej zmusisz to ci strzeli a potem sie rozwali :)

czyli nawet jak w lesie masz solidny grunt to tez lepiej ostro nie skrecaj,
dopiero na sliskich nawierzchniach przy 4x4 i ostrych skretach kola energia ucieknie w slizgu kola.

Jesli masz instrukcje do powinno tam byc dobrze to opisane bo to krytyczna sprawa jesli chodzi o obsluge fordow z 4x4

tu masz manuale do rangera ale z 97

o 4x4 !!!:
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588020892b

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588000626b

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt cze 23, 2006 11:30 am


Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pt cze 23, 2006 11:32 am

diabolo pisze:Prosiłbym o jasną odpowiedź., np: Po asfalcie nie można, po wertepach można ale tylko jak jest błoto albo śnieg itp. Z góry dzięki.
No i Ci kolega odpowiedział, właściwie to samo, czego już się sam domyśliłes :D Pogrzeb trochę na forum, nie tylko na fordzie, jest wszędzie masa informacji o 4x4, reduktorach, mechanizmach różnicowych itede. Dobrze jest użyć wyszukiwarki.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt cze 23, 2006 11:38 am

hej avecezar :)

no czasem ciezko grzebac i szukac po necie i forach (np. ktos moze nie miec czasu)
i jedynym ratunkiem jest szybkie pytanko i szybka odpowiedz :)2

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » pt cze 23, 2006 11:49 am

kra pisze:hej avecezar :)

no czasem ciezko grzebac i szukac po necie i forach (np. ktos moze nie miec czasu)
i jedynym ratunkiem jest szybkie pytanko i szybka odpowiedz :)2
Jak nie masz czasu dla auta, to kupujesz jakieś banalne wozidełko i z pytaniami jeździsz najwyżej do ASO, za to prawdziwy samochód wymaga czasu i w tekstach źródłowych trzeba nieraz poszukać, języka się nawet jakiegoś nauczyć, coby z zagranicznej bibliografii skorzystać, popracować niestety mus jest. Nie ma lekko :)21 Chyba, że masz nieograniczone zasoby finansowe, to wtedy luzik
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pt cze 23, 2006 2:21 pm

kra pisze:W explorerach 97 a wiec i byc moze w innych modelach + w mountanieer, w tym w rangerze byc moze jest tak samo:

po asfalcie i wszedzie tam gdzie kolo nie bedzie moglo "nadrobic poslizgiem" jazda (skrecanie) z 4x4 jest wielce niewskazana :)
objaw taki ze najpierw ci samochod zwalnia, potem jak go dalej zmusisz to ci strzeli a potem sie rozwali :)

czyli nawet jak w lesie masz solidny grunt to tez lepiej ostro nie skrecaj,
dopiero na sliskich nawierzchniach przy 4x4 i ostrych skretach kola energia ucieknie w slizgu kola.

Jesli masz instrukcje do powinno tam byc dobrze to opisane bo to krytyczna sprawa jesli chodzi o obsluge fordow z 4x4

tu masz manuale do rangera ale z 97

o 4x4 !!!:
https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588020892b

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 5880006319

https://web.msslib.dealerconnection.com ... 588000626b
Dzięki wielkie KRA. Bardzo pomogłeś i rozjaśniłeś mrok w mojej czaszce. Pozdrawiam W.Cz. członków forum.

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pt cze 23, 2006 2:30 pm

nie ma sprawy :)2 ,

aha, mozliwe, ze masz tez zalaczany automatycznie przod jesli tyl sie slizga (przy nie zalaczonym 4x4)

poznasz to po tym, ze jak np. wjedziesz sobie w blotko grzaskie i dasz gazu to tylne kola zaczna sie slizgac, wtedy wlaczy sie tez naped na przod (w zaleznosci od stopnia zuzycia automatycznego zalaczania przodu albo nic nie uslyszysz albo jakis tam dzwiek w momencie wlaczania) ...

swoja droga czadowy masz wozik :) :)2

Awatar użytkownika
brocozaur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 02, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brocozaur » sob cze 24, 2006 5:45 pm

Zobacz jeszcze na stan krzyżaków półosi w przednim moście. jak będą wyprane to też będą zgrzyty przy skrętach.

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » sob cze 24, 2006 7:48 pm

Kolega napisał '87.
Na 90% masz zmielone huby.
SITH happens...

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn cze 26, 2006 9:59 am

tez sie mi tak wydaje

strzelaja takie plastikowe gówienka sluzace do zapiecia hubów

tzn one sluza do zapiecia ale jak sa zle skrecone (u mnie jeden p. mechanik zapomnial jednej podkladeczki dystansujacej zapiac a potem myslal ze niepotrzebna) to nie zapina sie to dobrze i szczela a to jest pierwszy krok do wymiany na manualne

albo obejrzyj sobie tez stan krzyżaków w półosiach (sa trzy)
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » wt cze 27, 2006 8:09 am

dziękuję za porady. okazało się jednak, że jak pojechałem w teren to auto idzie jak burza i tylko czasami coś zgrzytnie. napęd działa dobrze i auto przejeżdża przez wszystko. rozmawiałem ze znajomkiem który ma frontere i mówi, że on też nie może skręcać na twardym podłożu bo mu się chrzani. jak ja to rozumiem to mechanizm różnicowy przy przełączeniu 4x4 jest blokowany i dlatego auto źle się zachowuje na szosie a dobrze w terenie. dzięki za porady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość