Strona 1 z 1
roznice miedzy rocznikami/modelami Explo
: ndz cze 25, 2006 9:38 pm
autor: Rafal_M
na poczatek chcialem sie grzecznie przywitac
ma prosbe, w zasadzie kilka pytan
- czy moglibyscie mi opisac roznice w napedach (jesli taka istnieje) pomiedzy exlpo do '95 (jak mniemam buda jeszcze 'kwadratowa') i po zmianie modelu czyli '96 up ?
do tej pory mniej wiecej wiem jak to dziala w jeepach, z cherokee bardzo mi odpowiada rozwiazanie malualnego przelaczania miedzy part-time i full-time , ale wole explo ze wzgledu na wymairy no i rame....
- jak jest z zawieszeniem?,
w nowszych chyba przod jest juz na wahaczach bo zakladam ze starsze maja oba sztywne mosty?
jak jest z tylem - na resorach czy na sprezynach?
- jakie silniki sa najbardziej bezproblemowe? czytalem ze zdaje sie '95-'xx 4.0 204ps maja problemy z rozrzadem (duzymi koszty naprawy)? jesli tak jest to lepiej szukac slabszej wersji?
prosze Was o opinie, ktorego byscie wybrali , zalozmy ze na przelomie rocznikow ceny beda dosc zblizone lub cena nie jest wyznacznikiem

, jakies za i przeciw, bede wielce zobowiazany

: ndz cze 25, 2006 10:06 pm
autor: Yonek
Pierwsza generacja 1989 - 1994, druga 1995 - 2001.
I gen z przodu miała TTB na sprężynach, tył sztywny na resorach.
II gen IFS przód, tył tak samo jak w poprzedniku. Najbardziej bezproblemowym jest standard 4.0 165 kM no i oczywiście 302 cale V8

I gen standardowe 4WD z dołączanym przodem (w pierwszych seriach ręcznie i z recznymi sprzęgami półosi, potem elektrycznie z automatami), II ma Control Trac, czyli wiskoza dopina przód gdy tył wpada w poślizg. Od 1998 można kupić AWD. Reduktor jest zawsze.
: ndz cze 25, 2006 10:12 pm
autor: Rafal_M
305tke mam w osobowym

, przyjemna sprawa ale czy w takim 'kwadracie' nie wplywa to jakos drastycznie na spalanie? w porownaniu z 4.0 v6 oczywiscie...
poza tym chyba u nas to jakies pojedyncze sztuki? nie widzialem nigdzie takiego na sprzedaz

Re: roznice miedzy rocznikami/modelami Explo
: ndz cze 25, 2006 10:18 pm
autor: AveCezar
Rafal_M pisze:na poczatek chcialem sie grzecznie przywitac
ma prosbe, w zasadzie kilka pytan
- czy moglibyscie mi opisac roznice w napedach (jesli taka istnieje) pomiedzy exlpo do '95 (jak mniemam buda jeszcze 'kwadratowa') i po zmianie modelu czyli '96 up ?
do tej pory mniej wiecej wiem jak to dziala w jeepach, z cherokee bardzo mi odpowiada rozwiazanie malualnego przelaczania miedzy part-time i full-time , ale wole explo ze wzgledu na wymairy no i rame....
- jak jest z zawieszeniem?,
w nowszych chyba przod jest juz na wahaczach bo zakladam ze starsze maja oba sztywne mosty?
jak jest z tylem - na resorach czy na sprezynach?
- jakie silniki sa najbardziej bezproblemowe? czytalem ze zdaje sie '95-'xx 4.0 204ps maja problemy z rozrzadem (duzymi koszty naprawy)? jesli tak jest to lepiej szukac slabszej wersji?
prosze Was o opinie, ktorego byscie wybrali , zalozmy ze na przelomie rocznikow ceny beda dosc zblizone lub cena nie jest wyznacznikiem

, jakies za i przeciw, bede wielce zobowiazany

No wreszcie ktoś się przywitał, zanim przeszedł do pytań

Mogę Ci opowiedzieć o '98 bo taki mam.
O róznicy w napędach nie słyszałem, nie wiem czy w ogóle jest jakaś (w 98 jest 1- tył z automaycznie dołączanym przodem, 2- stały 4x4 i 3- reduktor. Wszystko przełączane elektrycznie pokrętłem z deski rozdzielczej.
98 to przód na wahaczach, a starsze? Chyba też. Tył na resorach.
Problemy z rozrządem pojawiły się chyba w rocznikach 96-97. W każdym razie kiedy ja szukałem auta dla siebie, właśnie dlatego nie brałem pod uwagę niczego poniżej 97.
Masę za i przeciw znajdziesz na forum, zależy do czego potrzebujesz samochodu. Jeśli do jazdy na co dzień i weekendów za miastem to najlepszy wybór, jeśli do hardcorowego upalania w terenie to lepiej kup krótkiego Patrola czy cuś.
Daj znać, jak będziesz chciał kupić explozję to sprzedam Ci moją

Chcę się przymierzyć na większe błota, a w tym explo nie robi najlepiej.
: ndz cze 25, 2006 10:22 pm
autor: AveCezar
Yonek pisze:Pierwsza generacja 1989 - 1994, druga 1995 - 2001.
I gen z przodu miała TTB na sprężynach, tył sztywny na resorach.
II gen IFS przód, tył tak samo jak w poprzedniku. Najbardziej bezproblemowym jest standard 4.0 165 kM no i oczywiście 302 cale V8

I gen standardowe 4WD z dołączanym przodem (w pierwszych seriach ręcznie i z recznymi sprzęgami półosi, potem elektrycznie z automatami), II ma Control Trac, czyli wiskoza dopina przód gdy tył wpada w poślizg. Od 1998 można kupić AWD. Reduktor jest zawsze.
Za długo posta pisałem i w międzyczasie Yonek odpowiedział

Speirałbym się tylko z tą mityczną problemowością wersji około 204konnej. Do 97 były problemy, potem już OK. Na wszystko mogę narzekać ale nie na silnik.
: ndz cze 25, 2006 10:31 pm
autor: Yonek
No tego o tym 207 kM nie napisałem. Ale fakt, w 1998 poprawili usterkę rozrządu i jest cacy.
: ndz cze 25, 2006 10:39 pm
autor: AveCezar
Yonek pisze:No tego o tym 207 kM nie napisałem. Ale fakt, w 1998 poprawili usterkę rozrządu i jest cacy.
Sorry, 207 konnej, a nie 204.

: ndz cze 25, 2006 10:43 pm
autor: Rafal_M
o i widzisz, od razu podoba mi sie Twoj EXP , 98 i na wache
jak wyglada spalanie tego silnika ? tak sie pytam statystycznie

, bo spalanie gazu to zaden wyznacznik dla mnie
kupic pewnie bede w stanie po wakacjach , ale chcialem juz sie zorientowac w temacie , auto potrzebuje do jazdy na codzien, to pokonywania 400m - ale nieodsniezonej drogi

, a w lato do wygodnego przemieszczania sie
upalac nie bede, no a jak bede to najwyzej sie zapokie i Kosa wyciagnie mnie grandem
masz jakies fotki auta? moga byc na maila albo jakiegos linka, mam faze i musze sie napatrzec
jaka cene przewidujesz za to auto?
ps. oczywiscie dziekuje Wam obu za szybka odpowiedz

: ndz cze 25, 2006 10:44 pm
autor: Rafal_M
AveCezar pisze:Yonek pisze:No tego o tym 207 kM nie napisałem. Ale fakt, w 1998 poprawili usterkę rozrządu i jest cacy.
Sorry, 207 konnej, a nie 204.

to ja zapewne wprowadzilem zamieszanie juz na poczatku

: pn cze 26, 2006 5:28 pm
autor: danielpoz
grandem to cie Kosa moze nie wyciagnac bo ezplozja jest jak czolg-znaczy taka ciezka
spalanie w miescie okolo 20 litrow (22-24 lpg)
: pn cze 26, 2006 5:56 pm
autor: AveCezar
danielpoz pisze:grandem to cie Kosa moze nie wyciagnac bo ezplozja jest jak czolg-znaczy taka ciezka
spalanie w miescie okolo 20 litrow (22-24 lpg)
To co Ty ciągasz, że pali 20?

Mi tyle w zimie na reduktorze w ciężkim śniegu palił. W mieście 17L.
: pn cze 26, 2006 10:08 pm
autor: danielpoz
no ale ja lubie sie cieszyc tym 200 konnym silnikiem
poprostu nie jestem kapelusznikiem hahaha
w terenie to i 30 ba nawet 40 nie starcza ale tak to juz jest wazne ze jest fun
: wt cze 27, 2006 8:43 am
autor: Yonek
W terenie typu Żelazna to, moi kochani, XP wciąga mi równiutko 65l/100km
