Kupiłem Explozję ale jest kilka problemów

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Kupiłem Explozję ale jest kilka problemów

Post autor: nemrod » wt paź 10, 2006 7:16 pm

Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich urzytkowników XP.

Kupiłem wreszcie swoją pierwszą Explozję ('91, 4.0L, LPG, K&N, Manualna skrzynia, manulany reduktor, manualne sprzęgiełka , wersja podobno kanadyjska wygląda jak hamerykańska) ale są pewne mankamenty:

1. Podniszczone, niedziałające przednie skórzane siedzenia.
Czy wiecie gdzie można kupić jakieś urzywkiw przyzwoitym stanie?

2. Światła to porażka w nocy jeżdzi się się po omacku
Gdzie można lampy kupić? Ewentualnie jakie sa inne opcje?

3. zawieszenie z tyłu jest podniesione (widac golym okiem). tył 53cm, przód 48 cm (od środka osi do rantu błotnika.
Jak zmieżć? ile powinno mieć w standarcie?
Gdzie można kupić podkładki pod sprężyny na przód?
Czy moze lepiej całe sprężyny na dłóższe wymienić?
Czy amory wydołają?

4. Jak ustawić tempomat?

5. Jak ustawić zegarek w radiu?
Poprzedni własciciel niemiał zielonego pojęcia o tym samochodzie.

Chyba narazie tyle.
Jeźzi bez zarzutu. Zrobiłem nim 260 km do domu spalił około 14-15 l LPG
Czy to dużo na taki motor?

Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » śr paź 11, 2006 9:40 am

...no witam!
A czy to nie jest "Sport" z okolic Wrocka??
Na 260 km spalił Ci te 14-15 lpg????????????? czy w przeliczeniu na 100km???


Pozdrowionka dla wszystkich, szczególnie tych "w manualu": )

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 11, 2006 9:44 am

sport ma chyba 3 drzwi
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » śr paź 11, 2006 12:05 pm

...no napewno...
tylko nemrod nie pisze ile ma jego xp.

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr paź 11, 2006 1:34 pm

To nie jest SPORT.
1. Poszukaj na Ebayu i Allegro.
2. Lampy od Toyoty Dyna, Hiace czy Mitsubishi L300. W jakimś Słomczynie max 100 zeta za nówkę sztukę, będą pasować.
3. W Pospringu w Posen mają dane dla sprężyn dłuższych o 60mm, wiem bo robili je dla mnie :)
4. Jedziesz (pow 40 km/h, mniej niż 140), wciskasz ON a potem SET-ACCL i już masz ustawioną stałą prędkość. Dotknięcie hamulca powoduje rozłączenie cruise control'a. Zakładając, że masz ustawione 55 mph, po zwolnieniu do np 35 przyciskasz RESUME i samochód sam wraca do 55. Operując SET-ACCL i CST możesz przyśpieszać i zwalniać bez udziału nóg.
5. Radio masz oryginalne fordowskie?
Jeśli spalił 15 gazu to jest to absolutne mistrzostwo :)
SITH happens...

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » śr paź 11, 2006 5:35 pm

Witam,

Jest to wersja 5d.

Trochę w błąd wprowaziłem z tym gazem.
zatankowałem na full 37l. przejechałem 265 km.
Ale okazało się że zbiornik jest 60l więc wejść powinno 48L. Chyba poprzedni właściciel coś zostawił w zbiorniku. wyjeżdzę do końca i dopiero się wypowiem.

Teraz coś nt opon. Mam 235/75/15
Zastanawiam się czy niewrzucić 16" felge i dobrać oponkę np. AT-ka.
czy naprawdę jest taka różnica pomiędzy 235/75/15 a 32/11,5/
Czy jest jakis przyzwoity kalkulator do opon?

No i jeszcze brakuje u mnie relingów.
Szukać oryginalnych czy są zamienniki?

Co do fotelów to czy do hamerykanskiej wersji będą pasowac te od europejskiej wersji?


Radio jest firmowe (fordowskie).
... chyba.

Co z tym zawieszeniem?
Jest podobno podniesione z tyłu.
tył 53cm, przód 48 cm (od środka osi do rantu błotnika.
Ile powinno być w standarcie?
Czy po wymianie spręzyn amory wydołają?
Coś jeszcze trzeba będzie wymieniać?

No eby nie było za kolorowo to są klękniete amory poprzekątnej ale z wymianą chyba poczekam az podniosę go.

I jeszcze jadno.
Trochę myszkuje po drodze.
Przy 90-100 wydaje mi się że są wyczuwalne wibracje z tyłu.
co to może byc?
Czy to może być wina amorka?

No i najważniejsze.
Może stworzymy FAQ do Explorer-a?

Pzdr

Nemrod
Ostatnio zmieniony śr paź 11, 2006 6:29 pm przez nemrod, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr paź 11, 2006 6:26 pm

nie zmieniaj felg i zostan pezy 15 i ewentualnie zapodaj 31-32 cale, poprostu opony 15 sa znacznie tansze

www.kilometr.com w dziale garaz
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » czw paź 12, 2006 3:57 pm

danielpoz pisze:nie zmieniaj felg i zostan pezy 15 i ewentualnie zapodaj 31-32 cale, poprostu opony 15 sa znacznie tansze

www.kilometr.com w dziale garaz
Cicho, niech zmienia to sprzedam mu moje ATeki, które po explozji mi zostały :)21

A serio to ich nie chcę sprzedać tylko dopasować jakoś do Pajero :D

Puście koledze namiary na manuala w sieci, żeby nie błądził i nie pytał do czego jakiś tam guzik :D
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw paź 12, 2006 4:49 pm

AveCezar pisze:A serio to ich nie chcę sprzedać tylko dopasować jakoś do Pajero :D
Ale jak się nie uda to wal do mnie śmiało ;) :D :D
AveCezar pisze:Puście koledze namiary na manuala w sieci, żeby nie błądził i nie pytał do czego jakiś tam guzik :D
Oooooooo..... !! !! !!
Możesz rozwinąć ten temat?
Jest taki manual?

Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » czw paź 12, 2006 11:42 pm

no jest manual - mamy po polsku tylko ze do explozji 97 w gore :)
jak chcesz to zapodaj mejla ;)

jola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Zielonki koło Krakowa

Post autor: jola » sob paź 14, 2006 5:54 pm

kra pisze:no jest manual - mamy po polsku tylko ze do explozji 97 w gore :)
jak chcesz to zapodaj mejla ;)

Witam.
Czy ja również mogę się uśmiechnąć :lol: po tego manuala , mam explo 98 więc byłoby jak znalazł. :wink:

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » ndz paź 15, 2006 1:04 pm

Witam ponownie,

Mam takie pytanie.
Czy takie czesci jak siedzenia, lusterka (prawe) z wersji europejskiej roczniki od 92 do 95 beda pasowały do wersji hamerykańskiej rocznik 1991?

Pzdr


Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz paź 15, 2006 3:07 pm

Będą.
SITH happens...

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » ndz paź 15, 2006 4:17 pm

Witam Yony,

Lejesz miód na moje serce.

Mam jesze pytanie co do tego mojego zawieszzenia.
zawieszenie z tyłu jest chyba podniesione (widac golym okiem). tył 53cm, przód 48 cm (od środka osi do rantu błotnika.
ile powinno mieć w standarcie?

Mam klęknięte amory, czy kupić odrazu jakieś większe i zrobić spręzny na przód?
Czy w naszych powinno być "NIVO"Czy coś?
Umnie chyba niema.

Gdzieś się doczytałem że w naszym roczniku jest ABS tylo na sam tył.
Wiesz cś na ten temat?

Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz paź 15, 2006 10:47 pm

Nazywa się toto REAR ANTILOCK. Co do zawiecha to nie wiem. Być może ktoś dołożył po jednym piórze na tył, policz ile jest teraz. Nivo występuje jako opcja od 1995 roku z tego co pamiętam
SITH happens...

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » pn paź 16, 2006 9:03 am

Witam,

Yony z tyłu mam 4 pióra.
no ale między przodem a tyłem jest 2" różnicy.
Tył 53 przód 48.

Niemiąłbyś może kiedyś chwili żeby przejechać się moim potworkiem.
Jest to mój perwszy 4x4 i to z tak dużą pojemnością wiec moje opinie, odczucianiesą miarodajne.

Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Bondek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr sie 09, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bondek » pn paź 16, 2006 6:54 pm

Nadal szukasz siedzeń? Ma ktoś na Allegro: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=134812625
Powodzenia
Nie straszne nam deszcze i chmury

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » wt paź 17, 2006 8:31 am

Kurde...gdyby to były do wersji 2d (przednie składane) to sam bym je wziął.

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » wt paź 17, 2006 10:24 am

Witam,

Dzieki za info.

Są to siedzenia z rocznika "97 czy będą pasowały do mojego "91?

Jutro jadę obejrzeć.

Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt paź 17, 2006 10:35 am

Piękna cena...
Sam mam takie. Kierowcy. Bo pasażera się nie składa a tylne nie pasują :)21
Ostatnio zmieniony śr paź 18, 2006 5:11 am przez Yonek, łącznie zmieniany 1 raz.
SITH happens...

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » wt paź 17, 2006 10:37 am

Ale czy do 4d to będą pasowały?


Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr paź 18, 2006 5:11 am

Prawdopodobieństwo że będą wynosi 99% :)
SITH happens...

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » śr paź 18, 2006 8:04 am

Yonek mistrzuniu
czy ja dobrze widzę godzinę twojego postu(5:11)? :lol:
Dzięki za info.


Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr paź 18, 2006 1:24 pm

Pracuję od 21.00 do 5.00 więc dobrze widzisz :)
Znaczy nie do końca, bo była 06.11 :)
SITH happens...

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw paź 19, 2006 9:19 am

Witam wszystkich,
Yony podziwiam, dlamnie to nieludzka pora.

Kupiłem te siedzenia. Są nawet w niezłym stanie. Niedługo będę próbował montować.
:lol:

Przytrafiło mi się coś dziwnego wczoraj.
Sprzedający kazał mi odpalać samochód bez dodawania gazu i tak robiłem.
Pojechałem na CPN zatanokać gaz ale że dystrybutor by zepsuty chciałem odjechać.
niestety nichciał palić. Ani na gazie, ani na benzynie, nic.
Iskra była, paliwo (benzynę) podawał, kręcił rozrusznik...
Podczas kręcenia zapalała się kontrolka "Check Oil"
... zostałem scholowany do mechaniorów, tam dwóch przez 30 min się głowiło więc pojechałem plaskaczem.
potem sie okazało przyszedł właściciel warsztatu, samochód mu przeszkadzał na placu wsiadł żeby go przestawić, odpalił bez problemu i .... co to mogło być?
zalałem go?

Pzdr

Nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość