Ford Explorer - PROBLEM

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Robert_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 20, 2003 8:41 pm
Lokalizacja: Łódź

Ford Explorer - PROBLEM

Post autor: Robert_P » pn paź 27, 2003 10:47 pm

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Explorera `94 i mam problem.
Po załączeniu przedniego napędu nie mogę skręcać ponieważ samochód zaczyna skakać i coś "strzela" z przodu. Uszkodzone jest też urządzenie - nie wiem jak to się fachowo nazywa - w przednim kole prawdopodobnie sprzęgliki. Proszę o pomoc w tym temacie.

Ponadto szukam tarcz hamulcowych do tego auta i czujnika ABS (przód).

POMOCY !!!
Pozdrawiam
Robert_P
Explorer `94

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pn paź 27, 2003 11:00 pm

:)21

Po 1, to te cosie w kołach to sprzęgiełka.
Po 2, przodu niezałancza sie na twardym podłożu bo Twój samochód nieposiada dyferencjału międzyosiowego, co przy próbie skrętu na asfalcie z załączonym przednim napędem moze powodować niezdrowe konsekwenje.

Robert_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 20, 2003 8:41 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robert_P » pn paź 27, 2003 11:06 pm

czyli nie da się jeździć tym autem po asfalcie z załączonym napędem?, a co dają te sprzęgiełka?

Dziękuję za odpowiedz :)
Pozdrawiam
Robert_P
Explorer `94

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pn paź 27, 2003 11:17 pm

Niejest to raczej wskazane chyba, że jest ślisko czy cuś to wtedy ok. W przeciwnym wypadku szybko zedrzesz opony, a może i coś innego pie%#ć

Sprzegieła służa temu aby oszczędzić na paliwie i zużyciu części przedniego napędu gdy niejest on konieczny (np. codzienne przemieszczaine sie po asfalcie) Dzięki nim podzespoły przedniego napędu mogą być odłączone "na stałe".
Przy czym są 2 typy sprzęgiełek:
-automatyczne (niewymagają od użytkownika wysiadania z samochodu w celu ich zapięcia/rozpięcia)
-manualne (gdy chcemy używać przedniego napędu należy je przestawić z pozycji "free" na "locked")

Ale co ja tu mądrego udaje. Masz tu linka: http://www.off-road.pl/faq/sprzegielka.php3 poczytaj sobie.
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Robert_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 20, 2003 8:41 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robert_P » pn paź 27, 2003 11:38 pm

dzięki to wiele wyjaśnia, pozostaje jedynie temat gdzie je można tanio kupić :) i poza tym tarcze i czujnik ABS`u

Jescze raz dziękuję i pozdrawiam
Pozdrawiam
Robert_P
Explorer `94

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt paź 28, 2003 1:41 am

Kuszman pisze:Niejest to raczej wskazane chyba, że jest ślisko czy cuś to wtedy ok.
jak ktoś nie umie to na śliskim bez dyfra międzyosiowego jest gorzej niż na samym tyle...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt paź 28, 2003 8:54 am

to nie czujnik abs ani sprzęgiełka... przegub masz wybuchnięty, a przy okazji wybuchu przegubu zgłupiał abs bo koronka dla czujnika jest na przegubie
#noichuj

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt paź 28, 2003 8:58 am

Czesiu a gdzie kasztanienie?? :o Jeszcze sobie nowy czytelnik forum pomyśli ze to jakas popierdółka jest co to tylko o śróbkach godoją. :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt paź 28, 2003 9:00 am

jest i kasztanienie
bo wcale nie jestem pewien ze koronka od abs jest na przegubie...pożeracze hamburgerów mogli cuś namotać inaczej :)21
#noichuj

Robert_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 20, 2003 8:41 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robert_P » wt paź 28, 2003 11:32 am

Koronka od ABS-u jest na piaście, a czujnik ABS-u jest przytarty bo miałem wychuśtane gniazdo łożyska i cała piasta bujała się na wszystkie strony i przytarła czujnik.
A wracając do napędu na przód, to na początku wydaje mi się że napęd działał normalnie tzn. przy skręcie działał normalnie (nie rzucał) czy jest możliwe że były wersje z dyferencjałem międzyosiowym?
Pozdrawiam
Robert_P
Explorer `94

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt paź 28, 2003 11:35 am

na wersjach shitburgerów to ja sie nie wyznaje, ale po objawach to masz przegub pierdolnięty któryś
#noichuj

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » śr paź 29, 2003 1:01 am

Jakby mial przegub pierdolniety to by nie rzucalo bo to wszystko kulkowe. Jakby byl walniety to trzepaloby i na prostym. W Explorerach nie ma dyfra centralnego w reduktorze i bedzie trzepac przy 4x4HI i 4x4 LO na zakrecie. Na bardzo sliskim bedzie mial raczej odczowalna podsterownosc.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 29, 2003 6:48 am

dyfer :)21
ale nie chciałem tak od razu...
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość