Strona 1 z 1

Ford Explorer - PROBLEM

: pn paź 27, 2003 10:47 pm
autor: Robert_P
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Explorera `94 i mam problem.
Po załączeniu przedniego napędu nie mogę skręcać ponieważ samochód zaczyna skakać i coś "strzela" z przodu. Uszkodzone jest też urządzenie - nie wiem jak to się fachowo nazywa - w przednim kole prawdopodobnie sprzęgliki. Proszę o pomoc w tym temacie.

Ponadto szukam tarcz hamulcowych do tego auta i czujnika ABS (przód).

POMOCY !!!

: pn paź 27, 2003 11:00 pm
autor: Kuszman
:)21

Po 1, to te cosie w kołach to sprzęgiełka.
Po 2, przodu niezałancza sie na twardym podłożu bo Twój samochód nieposiada dyferencjału międzyosiowego, co przy próbie skrętu na asfalcie z załączonym przednim napędem moze powodować niezdrowe konsekwenje.

: pn paź 27, 2003 11:06 pm
autor: Robert_P
czyli nie da się jeździć tym autem po asfalcie z załączonym napędem?, a co dają te sprzęgiełka?

Dziękuję za odpowiedz :)

: pn paź 27, 2003 11:17 pm
autor: Kuszman
Niejest to raczej wskazane chyba, że jest ślisko czy cuś to wtedy ok. W przeciwnym wypadku szybko zedrzesz opony, a może i coś innego pie%#ć

Sprzegieła służa temu aby oszczędzić na paliwie i zużyciu części przedniego napędu gdy niejest on konieczny (np. codzienne przemieszczaine sie po asfalcie) Dzięki nim podzespoły przedniego napędu mogą być odłączone "na stałe".
Przy czym są 2 typy sprzęgiełek:
-automatyczne (niewymagają od użytkownika wysiadania z samochodu w celu ich zapięcia/rozpięcia)
-manualne (gdy chcemy używać przedniego napędu należy je przestawić z pozycji "free" na "locked")

Ale co ja tu mądrego udaje. Masz tu linka: http://www.off-road.pl/faq/sprzegielka.php3 poczytaj sobie.

: pn paź 27, 2003 11:38 pm
autor: Robert_P
dzięki to wiele wyjaśnia, pozostaje jedynie temat gdzie je można tanio kupić :) i poza tym tarcze i czujnik ABS`u

Jescze raz dziękuję i pozdrawiam

: wt paź 28, 2003 1:41 am
autor: banan
Kuszman pisze:Niejest to raczej wskazane chyba, że jest ślisko czy cuś to wtedy ok.
jak ktoś nie umie to na śliskim bez dyfra międzyosiowego jest gorzej niż na samym tyle...

: wt paź 28, 2003 8:54 am
autor: czesław&jarząbek
to nie czujnik abs ani sprzęgiełka... przegub masz wybuchnięty, a przy okazji wybuchu przegubu zgłupiał abs bo koronka dla czujnika jest na przegubie

: wt paź 28, 2003 8:58 am
autor: Kuszman
Czesiu a gdzie kasztanienie?? :o Jeszcze sobie nowy czytelnik forum pomyśli ze to jakas popierdółka jest co to tylko o śróbkach godoją. :)21

: wt paź 28, 2003 9:00 am
autor: czesław&jarząbek
jest i kasztanienie
bo wcale nie jestem pewien ze koronka od abs jest na przegubie...pożeracze hamburgerów mogli cuś namotać inaczej :)21

: wt paź 28, 2003 11:32 am
autor: Robert_P
Koronka od ABS-u jest na piaście, a czujnik ABS-u jest przytarty bo miałem wychuśtane gniazdo łożyska i cała piasta bujała się na wszystkie strony i przytarła czujnik.
A wracając do napędu na przód, to na początku wydaje mi się że napęd działał normalnie tzn. przy skręcie działał normalnie (nie rzucał) czy jest możliwe że były wersje z dyferencjałem międzyosiowym?

: wt paź 28, 2003 11:35 am
autor: czesław&jarząbek
na wersjach shitburgerów to ja sie nie wyznaje, ale po objawach to masz przegub pierdolnięty któryś

: śr paź 29, 2003 1:01 am
autor: Tindirindi
Jakby mial przegub pierdolniety to by nie rzucalo bo to wszystko kulkowe. Jakby byl walniety to trzepaloby i na prostym. W Explorerach nie ma dyfra centralnego w reduktorze i bedzie trzepac przy 4x4HI i 4x4 LO na zakrecie. Na bardzo sliskim bedzie mial raczej odczowalna podsterownosc.

: śr paź 29, 2003 6:48 am
autor: czesław&jarząbek
dyfer :)21
ale nie chciałem tak od razu...