Czujnik temperatury do bronca/rangera
Moderator: Student
Czujnik temperatury do bronca/rangera
Mam problem. Nie działa mi chyba czujnik temperatury silnika. Nie chodzi mi o ten mały do kontrolki (nie diziała na pewno) ale ten do komputera. Podejrzewam że dla komputera silnik jest cały czas zimny i dostaje za dużą dawkę paliwa. I tu schody. Gdzie kupić taki czujnik? Podobno to to samo co w scorpio. No i co - poszedłem do sklepu a oni na to że tylko orginał bo w zamiennikach nie istnieje. Nie chce mi się wierzyć bo scorpio to nie ranchero na ten przykład. Ale cóż...Napiszta czy ze scorpiaka będą pasić i czy są zamienniki, a jak nie to gdzie to kupić - salon forda?
Witam,
w kolektorze są dwa czujniki,
jeden do wskaźnika (wychodzi 1 przewód) z lewej strony kolektora, drugi pomiar do ECC, z prawej strony, z okrągłą wtyczką 2-przewodową,
możesz go sprawdzić omomierzem -w temp pokojowej ok 20st rezystancja pomiędzy stykami ok. 30kohm, wraz ze wzrostem temp maleje.
Ukręcili mi w warsztacie , właśnie kupiłem do Scorpiaka i pasuje jak ulał, jego wartości rezystancji są zgodne z tym co podaje książka Chilton'a.
Kosztował mnie 95 zeta, ale dostałem od ręki, może znajdziesz gdzieś coś tańszego - ale wygląda że nie łatwo.
Ja kupiłem dokładnie to:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,312 ... 303,0.html
pozdrawiam
w kolektorze są dwa czujniki,
jeden do wskaźnika (wychodzi 1 przewód) z lewej strony kolektora, drugi pomiar do ECC, z prawej strony, z okrągłą wtyczką 2-przewodową,
możesz go sprawdzić omomierzem -w temp pokojowej ok 20st rezystancja pomiędzy stykami ok. 30kohm, wraz ze wzrostem temp maleje.
Ukręcili mi w warsztacie , właśnie kupiłem do Scorpiaka i pasuje jak ulał, jego wartości rezystancji są zgodne z tym co podaje książka Chilton'a.
Kosztował mnie 95 zeta, ale dostałem od ręki, może znajdziesz gdzieś coś tańszego - ale wygląda że nie łatwo.
Ja kupiłem dokładnie to:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,312 ... 303,0.html
pozdrawiam
Czułek
Bronek Drugi '89
Bronek Drugi '89
Dzięki Czułek, to się nazywa kunkretczulek pisze:Witam,
w kolektorze są dwa czujniki,(................)
Ja kupiłem dokładnie to:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,312 ... 303,0.html
pozdrawiam

A co do gazu to się waham. I le to to bydle pali normalnie benziury?
Cała przyjemność po mojej stronie
Daj znać co z czujniczkiem.
Ja dzisiaj dostarczyłem moje głowice i kolektor do warsztatu - mają składać to wszystko do kupy, mam nadzieję że zagada bo już mi się chce znowu trochę pojeździć Bronem.
Co do zużycia to w moim poprzednim manualu coś pomiędzy 10-12 a obecny automat 12-14 - trasa miasto 50%-50%
pozdro!

Daj znać co z czujniczkiem.
Ja dzisiaj dostarczyłem moje głowice i kolektor do warsztatu - mają składać to wszystko do kupy, mam nadzieję że zagada bo już mi się chce znowu trochę pojeździć Bronem.
Co do zużycia to w moim poprzednim manualu coś pomiędzy 10-12 a obecny automat 12-14 - trasa miasto 50%-50%
pozdro!
Czułek
Bronek Drugi '89
Bronek Drugi '89
Hejjjj,
dzisiaj gadałem z warsztatem, składają mój engine, nie sygnalizowali na razie żadnych problemów z dopasowaniem uszczelek pod głowicę (w/g róznych danych katalogowych to jest ten sam silnik co Scorpiakowy - tylko w wersji amerykańskiej lekko odprężony - mniejsza liczba oktanowa benzyny w Stanach). Kupiłem też Scorpiakową uszczelekę pomiędzy głowicami a kolektorem dolotowym (tym dolnym) - na tym podobieństwa silników się kończą - górny kolektor jest już w Skorpiaku inny.
Co do paliwa w oleju to skąd taka diagnoza??
Przyczyn nierównomiernej pracy może być wiele... Tak od razu z grubej rury pierścienie???. jaki masz przebieg? prawdziwy
Sprawdz czy wszystkie gary palą - czy jak wyciągasz poszczególne fajki to jest jakaś zmiana? Czy ta nirównomierna praca tylko na wolnych obrotoch czy w całym zakresie obrotów? Brak pracy jednego cylindra powoduje właśnie takie nierównomierności na wolnych, a może zaworek by-passa na powietrzu - potrafi się zacierać, itd, itp.
Opisz dokładnie objawy... i skąd sugestia o paliwie w oleju???
Pozdrawiam
Czułek
dzisiaj gadałem z warsztatem, składają mój engine, nie sygnalizowali na razie żadnych problemów z dopasowaniem uszczelek pod głowicę (w/g róznych danych katalogowych to jest ten sam silnik co Scorpiakowy - tylko w wersji amerykańskiej lekko odprężony - mniejsza liczba oktanowa benzyny w Stanach). Kupiłem też Scorpiakową uszczelekę pomiędzy głowicami a kolektorem dolotowym (tym dolnym) - na tym podobieństwa silników się kończą - górny kolektor jest już w Skorpiaku inny.
Co do paliwa w oleju to skąd taka diagnoza??
Przyczyn nierównomiernej pracy może być wiele... Tak od razu z grubej rury pierścienie???. jaki masz przebieg? prawdziwy
Sprawdz czy wszystkie gary palą - czy jak wyciągasz poszczególne fajki to jest jakaś zmiana? Czy ta nirównomierna praca tylko na wolnych obrotoch czy w całym zakresie obrotów? Brak pracy jednego cylindra powoduje właśnie takie nierównomierności na wolnych, a może zaworek by-passa na powietrzu - potrafi się zacierać, itd, itp.
Opisz dokładnie objawy... i skąd sugestia o paliwie w oleju???
Pozdrawiam
Czułek
Czułek
Bronek Drugi '89
Bronek Drugi '89
niestety to nie sugestia przez pół godziny do oleju dostało się ok. 2 - 3 l paliwa. cuchnie i strasznie rzadki. myślałem że wtryski leją ale wydaje się że chodzą normalnie. jak zdjąłem kolektor ssący to 4 wlot do komory spalania był pełny benziury. przez to myślałem że się zapłon przestawił, a to ta benzyna go blokowała. może to komputer? nie wiem za mała wiedza. teraz kolejne zmartwienie - jak wkładam listwę z wtryskami to zawsze z któregoś zaczyna cieknąć. pół dnia wkładam i wyciągam i już mnie kur....ca bierze
skręcam i zagazowywuję 


- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość