Czujnik temperatury do bronca/rangera

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Czujnik temperatury do bronca/rangera

Post autor: diabolo » czw lut 22, 2007 6:31 pm

Mam problem. Nie działa mi chyba czujnik temperatury silnika. Nie chodzi mi o ten mały do kontrolki (nie diziała na pewno) ale ten do komputera. Podejrzewam że dla komputera silnik jest cały czas zimny i dostaje za dużą dawkę paliwa. I tu schody. Gdzie kupić taki czujnik? Podobno to to samo co w scorpio. No i co - poszedłem do sklepu a oni na to że tylko orginał bo w zamiennikach nie istnieje. Nie chce mi się wierzyć bo scorpio to nie ranchero na ten przykład. Ale cóż...Napiszta czy ze scorpiaka będą pasić i czy są zamienniki, a jak nie to gdzie to kupić - salon forda?

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » czw lut 22, 2007 8:01 pm

zakładaj gaz i bedziesz miał spokoj
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » czw lut 22, 2007 8:51 pm

Jak masz wykrecony tem czujnik to podaj numer czesci , to zadzwonie jutro do kumpla w serwisie forda poszukamy zamiennika.

Awatar użytkownika
czulek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 06, 2007 4:09 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: czulek » czw lut 22, 2007 10:17 pm

Witam,
w kolektorze są dwa czujniki,
jeden do wskaźnika (wychodzi 1 przewód) z lewej strony kolektora, drugi pomiar do ECC, z prawej strony, z okrągłą wtyczką 2-przewodową,
możesz go sprawdzić omomierzem -w temp pokojowej ok 20st rezystancja pomiędzy stykami ok. 30kohm, wraz ze wzrostem temp maleje.
Ukręcili mi w warsztacie , właśnie kupiłem do Scorpiaka i pasuje jak ulał, jego wartości rezystancji są zgodne z tym co podaje książka Chilton'a.
Kosztował mnie 95 zeta, ale dostałem od ręki, może znajdziesz gdzieś coś tańszego - ale wygląda że nie łatwo.
Ja kupiłem dokładnie to:

http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,312 ... 303,0.html

pozdrawiam
Czułek
Bronek Drugi '89

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pt lut 23, 2007 7:00 am

czulek pisze:Witam,
w kolektorze są dwa czujniki,(................)
Ja kupiłem dokładnie to:

http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,312 ... 303,0.html

pozdrawiam
Dzięki Czułek, to się nazywa kunkret :)2

A co do gazu to się waham. I le to to bydle pali normalnie benziury?

Awatar użytkownika
czulek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 06, 2007 4:09 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: czulek » pt lut 23, 2007 7:32 pm

Cała przyjemność po mojej stronie :)
Daj znać co z czujniczkiem.
Ja dzisiaj dostarczyłem moje głowice i kolektor do warsztatu - mają składać to wszystko do kupy, mam nadzieję że zagada bo już mi się chce znowu trochę pojeździć Bronem.
Co do zużycia to w moim poprzednim manualu coś pomiędzy 10-12 a obecny automat 12-14 - trasa miasto 50%-50%
pozdro!
Czułek
Bronek Drugi '89

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » sob lut 24, 2007 9:51 am

czujnik okazał się być dobry :)2 . silnik pracuje nierówno ponieważ paliwo przedostaje się do oleju :)3 . nie wiem co jest przysczyną :evil:
W poniedziałek idzie silnik na warsztat. Napisz czy głowice i uszczelki pasują od skorpiaka? A tłoki, pierścienie itd podejdą?

Awatar użytkownika
czulek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 06, 2007 4:09 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: czulek » sob lut 24, 2007 11:07 pm

Hejjjj,
dzisiaj gadałem z warsztatem, składają mój engine, nie sygnalizowali na razie żadnych problemów z dopasowaniem uszczelek pod głowicę (w/g róznych danych katalogowych to jest ten sam silnik co Scorpiakowy - tylko w wersji amerykańskiej lekko odprężony - mniejsza liczba oktanowa benzyny w Stanach). Kupiłem też Scorpiakową uszczelekę pomiędzy głowicami a kolektorem dolotowym (tym dolnym) - na tym podobieństwa silników się kończą - górny kolektor jest już w Skorpiaku inny.
Co do paliwa w oleju to skąd taka diagnoza??
Przyczyn nierównomiernej pracy może być wiele... Tak od razu z grubej rury pierścienie???. jaki masz przebieg? prawdziwy
Sprawdz czy wszystkie gary palą - czy jak wyciągasz poszczególne fajki to jest jakaś zmiana? Czy ta nirównomierna praca tylko na wolnych obrotoch czy w całym zakresie obrotów? Brak pracy jednego cylindra powoduje właśnie takie nierównomierności na wolnych, a może zaworek by-passa na powietrzu - potrafi się zacierać, itd, itp.
Opisz dokładnie objawy... i skąd sugestia o paliwie w oleju???
Pozdrawiam
Czułek
Czułek
Bronek Drugi '89

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » pn lut 26, 2007 7:03 pm

niestety to nie sugestia przez pół godziny do oleju dostało się ok. 2 - 3 l paliwa. cuchnie i strasznie rzadki. myślałem że wtryski leją ale wydaje się że chodzą normalnie. jak zdjąłem kolektor ssący to 4 wlot do komory spalania był pełny benziury. przez to myślałem że się zapłon przestawił, a to ta benzyna go blokowała. może to komputer? nie wiem za mała wiedza. teraz kolejne zmartwienie - jak wkładam listwę z wtryskami to zawsze z któregoś zaczyna cieknąć. pół dnia wkładam i wyciągam i już mnie kur....ca bierze :evil: skręcam i zagazowywuję :(

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » wt lut 27, 2007 9:24 pm

Wszystko git. To był walnięty map sensor. Silnik igła!!!!!

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » wt lut 27, 2007 9:27 pm

Wiedza dla przyszłych pokoleń - jak wkładasz wtryski i listwe nie zapomnij posmarować olejem uszczelek :)21

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr lut 28, 2007 6:46 pm

diabolo pisze:Wszystko git. To był walnięty map sensor. Silnik igła!!!!!
ooo czyli trafiłem z diagnozą

czekam na piwko:)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość