Strona 1 z 1

Bronek - przekładka silnika

: czw mar 01, 2007 12:36 pm
autor: czulek
Witam,
niestety spełniły się najgorsze wizje!
Silnik nabiera płynu chłodniczego do oleju.
Były zrzucone obydwie głowice - splanowane i sprawdzona szczelność, wymieniłem uszczelki - i niestety to samo - płyn ucieka i trafia do oleju.
Szybko robi mi się kawka z mleczkiem!!!
To chyba w takim razie pęknięty blok! - nie mam innego pomysłu... a może ktoś ma?
Jedyne chyba co rozsądnie można zrobić w takim wypadku to wymienić silnik :oops:
Czy silnik Scorpio 2.9 V6 z okresu około 90roku podejdzie bez problemu? Chciałbym wymienić tylko 'golasa' (blok wraz z głowicami) cały osprzęt bym zostawił.
Czy ktoś robił taką przekładkę? Na taki silnik i ma jakieś doświadczenie?
Z własnego doświadczenia już wiem że wszystkie elementy takie jak uszczelki pod głowicę , kolektory, śruby, czujniczki itp, idealnie pasuja ze Scorpio 2.9 ale czy blok z jego mocowaniami podejdzie?
Pozdrawiam, nieco zmartwiony :(
Czułek

: czw mar 01, 2007 12:38 pm
autor: piotr oskwarek
podejdzie jak najbardziej

: czw mar 01, 2007 1:03 pm
autor: czulek
Dzięki :-?
czy ma znaczenie czy silnik będzie brany ze Scorpio AT czy MT
ja Brona mam z AT

: czw mar 01, 2007 5:51 pm
autor: Yonek
Jak z MT do AT to trzeba wywalać łożysko oporowe z wyjścia wału głównego.

aa

: sob mar 03, 2007 1:41 am
autor: tymon4x4
aaa z tego co wiem to 2.9EFI scorpio ten sam motor poza głowicami co niczym nie przeszkadza zbytnio .
Bo eropejskie scorpio ma wyzsze sprezanie a motory bronco mają nizsze bo tam mniejsza liczba oktanowa bezyny .
Tak wiec montuj GOLSA :) od scorpio wywal łozysko z wału te o którym szanowny kolega YONEK wpomniał :) dolot załoz orginalny od bronco .,
Podstawa filtra oleju jest przykrecana jest w dól i wystarczy ja przemontowac
pasuje :) sprawdzone . Radze Ci abyś sie zbytnio nie nawkur... to kup sprawny silnik taki co mozna w aucie sprawdzic bo po przebiegu 200 tys km siadaja hydropopychacze w tych silniczkach tak wiec zebys GOLSA klekota niekupił :)21

: sob mar 03, 2007 10:22 am
autor: czulek
Dzięki za info....
Zaczynam polowanie!
Pozdrawiam
Czułek

: sob mar 03, 2007 10:35 am
autor: Student
nie ma co polować

www.capri.pl

giełda i jedziesz :)21

: sob mar 03, 2007 5:37 pm
autor: tymon4x4
Student pisze:nie ma co polować

www.capri.pl

giełda i jedziesz :)21
no właśnie zapomniałem o tym napisać :) student wziołeś się za swoją przekładke ?:)

: sob mar 03, 2007 6:25 pm
autor: Student
Na razie musze skończyć przeróbkę rendża.

Ford drugi w kolejce :)21

: sob mar 03, 2007 10:04 pm
autor: czulek
Jutro rano jadę po engina.
Z 88 roku, świeżo wyciągniety ze Scorpiaka AT,
podobno po 170k km, ma być jak igła.....
Pożyjemy, zobaczymy ??
Pozdro

: sob mar 03, 2007 10:23 pm
autor: piotr oskwarek
wiele kolega zapłacił za engina??

: ndz mar 04, 2007 7:50 pm
autor: czulek
600zeta...
czy to drogo czy to tanio ?
okaże się po włożeniu do jamy brzusznej Brona

: pt mar 09, 2007 7:21 am
autor: tymon4x4
czulek pisze:600zeta...
czy to drogo czy to tanio ?
okaże się po włożeniu do jamy brzusznej Brona
cena normalna ale za kompletny silnik :) a Ty wziołes golasa ? Jak tam u niego z cisnieniem ? i hydrauliką ? :)

: pn mar 12, 2007 12:49 pm
autor: czulek
HEj!
Nie pisałem bo grzebali mi w kolanku! Teraz leżę i mam kupę czasu...
Golasa dostałem ale takiego 'full wypas' z kompletny z kolektorami, alternatorem, pompą wspomagania i z wandlerem do AT. Co do stanu to mogę opierać się na razie tylko na słowie. Co praktyka pokaże - zobaczymy.
Czekam na najnowsze widomości z warsztatu.
Pozdrawiam