zapowietrzone sprzęgło

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

zapowietrzone sprzęgło

Post autor: diabolo » sob mar 31, 2007 4:17 pm

czy ktoś może mi krok po kroku wytłumaczyć jak się odpowietrza sprzęgło (ford ranger/ broncoII)? Bardzo ciężko wchodzą mi biegi i chyba to jest przyczyną.

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » sob mar 31, 2007 9:32 pm

gwoli informacji - wiem gdzie jest odpowietrznik i że trza go odkręcić. ale czy mam pompować pedałem tak jak w hamulcach i docisnąć do końca, przytrzymać i popuścić odpowietrznik, czy jest jakiś patent?

Awatar użytkownika
Navy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt sie 04, 2006 7:39 am
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: Navy » pn kwie 02, 2007 7:09 am

Robisz to tak jak z hamulcami. (tylko patrz ...żeby w zbiorniczku płynu nie brakło, bo jest dość mało pojemny, a wtedy robota od nowa).

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn kwie 02, 2007 5:14 pm

i wielkie G... to da !!

Bo jeśli jest pompa zapowietrzona to możesz pomarzyć, miałem to samo.

Sposób jest taki:

1 zdjąć od pedału sprzęgła cięgło do pomy
2 zdjąć pierścień segera zabezpieczający tłok w pompie
3 wyjąć tłok
4 poczekać aż się przeleje siłą grawitacji płym ze zbiorniczna do brzegów pompy
5 włożyc tlok, pierścień , cięgło...

i wtedy odpowietrzać cały układ, zwracając uwagę JW. koleganapisał by nie zabrakło płynu w zbiorniczku...

Ja u siebie wymieniłem wysprzęglik, tarczę sprzęgła, odpowietrzyłem sprzęgło a biegi dalej wchodzą ciężko - to tak na marginesie.
Ps. zwłaszcza jak się zespół napedowy dobrze rozgrzeje.
Podrjżewam 2 rzeczy
1 tarcza hamulcowa na wałku sprzęglowym ciężko chodzi - potrzebny specjalny smar - czynność męcząca do wykonania - demontaż skrzyni biegów :)3
2 niewłaściwy, zużyty olej w skrzyni biegów


Na razie brak możliwości sprawdzenia - noga w gipsie :evil:

Może spróbuj zmienić olej i powiesz mi czy przynioslo efekt... :o
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » pn kwie 02, 2007 8:01 pm

..... proponuje od razu poogladac przewodzik hydrauliczny ktory jest plastikowy - u mnie ciagle spadal, nowy ciezko kupic.... no i wymienilismy na taki od koparki gumo-zbrojony...

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn kwie 02, 2007 9:17 pm

a co ma przewodzik !! ?? - jak szczelny i nie spada

U mnie układ jest szczelny, niezapowietrzony i fabrycznie nowy oryginalny wysprzęglik, a pomimo to biegi wchodzą z oporem :o
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » wt kwie 03, 2007 5:52 am

u mnie zapowietrzalo sie przez uszkodzenie tej dziwnej spinki na przewodziku...

a tak na marginesie jesli chodzi o sprzeglo, to fabryczne jest do dupy... polecam ze spiekow - super dziala !!

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » wt kwie 03, 2007 5:56 am

... acha, a odpowietrzanie sposobem hamulcowym bylo u mnie prawidlowym krokiem.... znaczy odpowietrzylo sie i jest cool...

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » wt kwie 03, 2007 9:02 am

Bo nie miałes pompy zapowietrzonej...

Jak demontujesz pompe lub wymieniasz to inaczej nie odpowietrzysz bo tloczysko jest pod kątem i robi się bańka powietrza w pompie i dlatego jest demontowalne tłoczysko z wnętrza samochodu.
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » wt kwie 03, 2007 11:54 am

.... ano rzeczywiscie - masz Pan racje

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » wt kwie 03, 2007 3:42 pm

jutro spróbuję. wymieniałem sprzęgło i naprawiałem reduktor także wszystko było ściśgnięte. olej nowy więc myślę że jak sz. kolega napisał będzie to pompka

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » wt kwie 03, 2007 7:31 pm

oby i powodzenia życzę...
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » śr kwie 04, 2007 1:10 pm

cieknie pompa od sprzęgła. czy ktoś wie skąd uszczelki albo od czego pasuje?

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » śr kwie 04, 2007 3:01 pm

nowa oryginał kosztuje 360 zł
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
diabolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 2:54 pm

Post autor: diabolo » śr kwie 04, 2007 8:53 pm

kiedyś gdzieś wyczytałem że pasuje od omegi...

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » śr kwie 04, 2007 10:19 pm

nie wydaje mi się...
FON 666 131 133

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość