BronekII - po przekładce silnika - dygresje

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
czulek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 06, 2007 4:09 pm
Lokalizacja: Beskidy

BronekII - po przekładce silnika - dygresje

Post autor: czulek » sob kwie 14, 2007 3:32 pm

Cześć,
w końcu jestem po przekładce silnika, silnik scorpiaka 2.9 (rocznik 89) wszedł bez bólu, wszystkie uszczelki też spasowały ze scorpiaka pod pompę wody (mam teraz jedną uszczelkę zapasową - jak by ktoś pilnie potrzebował) pod pokrywa łańcucha i miskę olejową.
Włożyłem blok wraz z głowicami oraz dolnym kolektorem dolotowym, trzeba było założyć oryginalną miskę,mocowanie filtra oleju, pokrywy zaworów. Pozostały osprzęt pozostał też oryginalny, cały wtrysk, zapłon, komputer itd. Wszystko gra ładnie, chodzi i wkręca się na obroty. Troszkę jeszcze nierówno pracuje na wolnych (to nie wolne pływanie obrotów ale takie krótkie 'szarpnięcia') będę czyścił elektrozawór bypassu, moze ktoś ma inne propozycje-czekam na sugestie.
A teraz pytanko: po zmontowaniu osprzętu została dyndająca rurka od 'pochłaniacza oparów benzyny' - z mojego pochłaniacza wychodzą 2 rurki, jedna grzecznie wędruje do tyłu do baku, a druga.... nikt nie pamięta gdzie, co gorsza nie znalazłem żadnego wolnego króćca aby tą rurkę wepchnąć. W mądrych książkach tylko jakieś słabe nic nie wyjaśniające rysunki. Ze schematu układu podciśnienia wynika że jadna rurka do baku a druga do 'throttle body' ale nie mam gdzie podłączyć. Niech ktoś łaskawie zaglądnie pod machę i sprawdzi.
I jeszcze jedno pytanie - jak ustawić odstęp elektrod świec, czy jak w oryginale 1.1 czy jak w skorpiaku 2.9 0.9 - bo w końcu już sam nie wiem teraz jaki mam silnik :wink:
pozdro!
Czułek
Bronek Drugi '89

Awatar użytkownika
czulek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 06, 2007 4:09 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: czulek » sob kwie 14, 2007 6:44 pm

Huuuura :D !!
znalazłem króciec.... taki malutki, g....ny, schował się pomiędzy dwoma grubymi rurkami które wychodzą z pokryw zaworów i idą sobie grzecznie pod przepustnicę, tam się ukrył gad!
Czyszczenie i smarowanie bypassa nic nie dało, ale odkryłem że mam świece z dwóch różnych parafii - tak niekiedy wychodzi z warsztatu - i później trzeba sprzątać. Może to jest przyczyna tych nierównomierności na wolnych. Inwestuję w cały komplet nowych, chyba w mojej sytuacji po prostu kupię zestaw Motorcraftów do scorpio!!
Jakby ktoś szukał mojej rurki to dzięki.
pozdro,
Czułek
Bronek Drugi '89

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » sob kwie 14, 2007 9:19 pm

No to gratulacje, myślę że świeczki powinieneś zalozyc katalogowe od skorupy...
FON 666 131 133

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości