Strona 1 z 4

Ford Maverick 2.7TD :D

: śr maja 02, 2007 11:34 am
autor: Pitrek
Witam serdecznie wszystkich! W poniedzialek zakupilem Forda Mavericka 95r.3d ale dopiero w sobote bede go mial w w domu,to jest chyba odpowiednik terrano II i mam kilka pytan. Czy maverick posiada swiece zarowe i jak je sie wlacza??, i ile on ma w koncu koni??(2.7TD)za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje

Re: Ford Maverick 2.7TD :D

: śr maja 02, 2007 12:25 pm
autor: selim
Pitrek pisze: Czy maverick posiada swiece zarowe i jak je sie wlacza??

te pytanie to na serio ?

: śr maja 02, 2007 12:33 pm
autor: seburaj
jasne, że na serio :lol:
chłop przecież poważny jak prezydent kaczyński w swieto niepodległości :)21

: śr maja 02, 2007 12:45 pm
autor: selim
rocznikowo powinien miec 74kw ....na konie chyba se już sam przeliczysz :lol:

: śr maja 02, 2007 2:35 pm
autor: Pitrek
to bedzie kolo 100KM, a co do swiec to serio sie pytalem i nie wiem co bylo w tym smiesznego bo jezdzilem kilkoma samochodami ktore nie posiadaly swiec zarowych. Wiec skoro je ma to jak je sie wlacza??

: śr maja 02, 2007 2:47 pm
autor: Fazi
Wsiadasz :-), przekręcasz kluczyk jak kontrolka od świec żarowych zgaśnie - zapalasz silnik :-)

: śr maja 02, 2007 2:47 pm
autor: alfik
W normalnym dieslu przekręca się kluczyk w stacyjce, aż się zapalą lampki, potem chwila ciszy poświęcona pamięci Rudolfa Diesla (koniec tej chwili wyznacza zgaśnięcie lampki świec żarowych) i przekręca dalej by uruchomić rozrusznik. Nie trzeba więc ic robić poza poczekaniem chwilę, chyba, że jest coś zmotane, zepsute, lub archaiczne.

: śr maja 02, 2007 3:06 pm
autor: Pitrek
dzieki za szybkie odpowiedzi, duzo mi pomogliscie ale to jeszcze nie koniec moich pytan jeszcze jak to jest ze skrzynia w mavericku?? chyba jak ja ustawilismy na 2H to na jedną oś krecil a jak przezucilem na 4H to 4X4 bylo i kontrolka sie na desce rozdzielczej na zielono palila czy to jest dobrze?? I do czego sluza dalsze ustawienia czyli 2L i 4L czy to sie wiaze z jakas blokada mostow??

: śr maja 02, 2007 4:11 pm
autor: darkman
-ma się swiecić,
-przełaczając na 4h dołączyłeś przedni napęd i masz "4x4"
-2l i 4l to przełożenia skrzyni rozdzielczej - dalej masz 4x4 ale z 'reduktorem' czyli niejako 'ustawienia terenowe' przełożenie wyzsze i niższe
-u mnie jest co prawda tylko 4l, ale ja mam terano II:
2H
4H
N / dół
4L
-blokad Twoje auto nie ma.

: śr maja 02, 2007 4:20 pm
autor: Pitrek
darkman pisze:-
-2l i 4l to przełożenia skrzyni rozdzielczej - dalej masz 4x4 ale z 'reduktorem' czyli niejako 'ustawienia terenowe' przełożenie wyzsze i niższe
jak to terenowe czyli mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach??

: śr maja 02, 2007 4:26 pm
autor: darkman
nooo, siła jakby, prędkość to rzecz wzglądna bowiem do kazdych z tych przełożeń dokładasz jeszcze 'normalne' przełozenia biegów 'lewarka głównego'.
-najlepiej by ktoś ci to pokazał w praktyce, bo zdalnie to sie troche dziwnie tłumaczy :roll:

: śr maja 02, 2007 4:31 pm
autor: Pitrek
nie czaje tego, jakbys mogl mi to jakos wytlumaczyc to bylbym wdzieczny

: śr maja 02, 2007 4:37 pm
autor: darkman
blaa, o Q, ale sie wrąbałem :P
-wsiądź do auta się po prostu przejedź:

1. dołącz napęd przedni na 4x4 i się harnij (w tym przełaczeni - normalnie 1,2ka,3ka itd..) zwolnij znacznie/lub zatrzymaj sie choc to niekonieczne i:
2. teraz włacz pozycje np 4L i rusz jedynki, potem daj dwójkę i możesz trójkę - nie jedź szybko tylko delikatnie i spokojnie.
krótko mówiąc lataj synku nisko i powoli, jak mawiała mama lotnika.

-to proste jest tylko w tłumaczeniu brzmi idiotycznie 8) , więc sie wyluzuj i jedź śmiało.

: śr maja 02, 2007 5:16 pm
autor: Pitrek
hmmm darkman ale nadal nie jarze o co z tym chodzi napisz mi poprostu w czym tkwi roznica miedzy np.2H i 2L?? (tylko jasniej prosze bo cos jakos mi kojarzenie dzis nie idzie 8) ) mam nadzieje ze jestes dobrym nauczycielem, bo szkoda miec samochod i nie wiedziec co on potrafi

: śr maja 02, 2007 5:44 pm
autor: Pitrek
acha i jak jest z wymianą olejow(jakie rodzaje), plynow i łancucha rozrzadu??Przegladalem na forum i znalazlem tylko do mavericka z silnikiem benzynowym. Z gory dzieki za info :D

: śr maja 02, 2007 5:48 pm
autor: darkman
no,
"np 2H" jak napisałeś to napęd na oś tylnią tylko

4H - to "4x4" czyli z dołaczonym przednim napedem "do napedzanego już tylniego"
4L - to 4x4 z reduktorem w pozycji 4L (L-jak low)

-płyny zobacz sobie na forum - nissan/terranoII
-jest pasek główny i tego gościa się wymienia / rozrząd to w innych autach

: śr maja 02, 2007 5:51 pm
autor: Pitrek
a no widzisz teraz to czaje tylko ze co to jest ten reduktor 8) :D

: śr maja 02, 2007 5:54 pm
autor: darkman
reduktor to nazwa żargonowa skrzyni rozdzielczej.

: śr maja 02, 2007 6:00 pm
autor: Pitrek
acha czyli wszystko sie wydalo i lepiej jest jezdzic po szosach na 2H?? i jak jest z tymi olejami??

: śr maja 02, 2007 6:07 pm
autor: darkman
tak, po szosie 2H, a jak przyczepność spada lub warunki są śliskawe np zimą - błoro pośniegowe, szadź itdd.. to 4H.

-olej to zobacz choćby pierwszy z brzegu wątek olejowy na 'nissan'. masz tam wszystko łacznie z pojemnościami - co, ile i do czego wchodzi:
-silnik/miska
-skrzynia
-skrzynia rozdzielcza
-tylny most

: śr maja 02, 2007 6:32 pm
autor: Pitrek
dzieki darkman za info :wink: jestem twoim dluznikiem

: czw maja 03, 2007 8:07 pm
autor: seburaj
Pitrek pisze:hmmm darkman ale nadal nie jarze o co z tym chodzi napisz mi poprostu w czym tkwi roznica miedzy np.2H i 2L?? (tylko jasniej prosze bo cos jakos mi kojarzenie dzis nie idzie 8) ) mam nadzieje ze jestes dobrym nauczycielem, bo szkoda miec samochod i nie wiedziec co on potrafi
Darek, to jakaś k.wa prowokacja jest - czemu sie angażujesz...n :lol:
a tak btw - ten silnik ma rozrząd na kołach zębatych - żadnych pasków, dupereli do wymiany - teoretycznie naped rozrządu powinien przeżyć silnik :)21

: czw maja 03, 2007 8:37 pm
autor: darkman
taaam sie angażuje od razu, 24 lata temu to sie zaangażowałem, że uwolnić sie do dziś nie mogę, a zupa permanentnie jak nie za zimna to za słona :P
Sebuś, moze kolega faktycznie se jaja robi, ale co mi tam - się nudziłem wczoraj, a tk btw - taż napisałem, że rozrząd to nie w tym aucie się robi, taż mnie nie ucz jaki mam rozrząd w tym moim króćcu :lol:

btw-psu na budę sie z Tobą umawiać, bo następny łykend leci i Q co ??

: czw maja 03, 2007 8:49 pm
autor: seburaj
jak kcesz o słonej z...upie pogadać to szykuj sie na romaniu tak jak rozmawialim... a na razie dzieciaka mam chorego, prace ręczne przy aucie pod domem wykonuje (antene dalem na maske, taj jak mowilem - h. wie czy jest tak dobrze, czy tak źle - dziś ruchu w eterze nie bylo, a swr-miarki nimom)- jak bedziesz mial po drodze Pacanów zwany Mikołowem to zapraszam :D

aha, antene uziemiłem jak radziłeś osobnym kablem

: czw maja 03, 2007 9:03 pm
autor: JayJay
ten zwatocznie reduktor to jest cos takiego jak by druga skrzynia biegow
4L wlaczasz w ciezkim terenie
4H w lzejszym terenie (np na sniegu na szosie tez mozesz)
2H na codzien do jazdy
2L (nie wiem po co komu reduktor na 2 kola z napedem)